Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: V70-10 mod bytte dempere bak, nivå. PLEASE HELP?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard V70-10 mod bytte dempere bak, nivå. PLEASE HELP?

    Hei.

    Jeg har en V70-10 mod som har nivåreg bak og jeg har nå montert Eibach senkefjærer og ønsker å bytte dempere bak til vanlige og ikke nivå.

    Jeg har kjøpt dempere og feste øverst men det passer ikke sammen. Jeg får altså ikke festet demperstang med øvre støtdemperfeste uten at det blir slark, altså det mangler en distansehylse der...?

    Kan jeg bruke det gamle festet og flytte det over på de nye demperne? Jeg finner heller ingen støvmansjett til bakdempere i noen butikker?

    Er det noen som har noen tips til en som ikke har vært borti dette problemet før?

    Mvh.

    Arne

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mai 2020
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Heisann,
    Jeg gjorde det samme (på R-Design 2012) og måtte bytte festet også. Jeg kjøpte komplett brukt sett og fikk med festene til de (uten nivåregulering) på finndel.no. Mulig du kan få tak i kun festene også der. Bilia var ikke særlig behjelpelig her. De var nok ikke interessert i at jeg byttet til uten nivåregulering og mente at dette nok ikke gikk og det anbefalte de ikke, men chassi er akkurat det samme. Har nok mer å gjøre med at dette kostet meg kr. 1500,- for begge sider istedenfor kr. 25000,-.
    P.S. Husk at fjærene også må byttes da de er annerledes for støtdempere med nivåregulering kontra uten.
    Sist endret av tnuis; 06/05/23 kl 06:11

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser på Vparts at der får man kjøpt sett til 2012 mod, men på tidligere modeller er det et problem. Bolten i bunn av demper er normalt M14 men på Nivådempere er det M16, så må ha en overgang der. Har snakket med Vparts og de var kjent med at dette var et problem og de hadde ingen løsning. På min satt det H/R senkesett når jeg kjøpte bilen men nå har jeg satt på Eibach(35mm). Men jeg ser jo at det ikke er noe forskjell fra før (bak) men ikke så rart det med nivådemper. Så nå leter jeg etter en adapterskrue som har M14 i ene enden og M16 i andre (med mutter i midten). Så er da utfordringa i toppen, der må jeg nok skru av og ta en ekstra titt før jeg finner noe løsning. Ikke enkelt dette men NOEN må da ha gjort dette før... Ser for meg at Bilia ikke var særlig behjelpelige j, de vil nok helst ha bolt on og penga i kassa-he he ;-)

Lignende tråder

  1. Bytte dempere- Nivåregulering?
    By Blostrupmoen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 15/09/17, 14:07
  2. Bygge om til nivå dempere - bak
    By RoarT5R in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 01/07/15, 05:25
  3. Bør man bytte fjærer ved bytte av nivåmat-dempere?
    By ThePlace in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 11/11/11, 09:27
  4. Bytte dempere bak V70, Tips?
    By olakro in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 22/10/11, 21:49
  5. bytte av dempere nødvendig?
    By Odegaard in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 23/08/11, 23:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •