Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Tips til å få spilt av musikk fra telefon i bilen.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2022
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard Tips til å få spilt av musikk fra telefon i bilen.

    Har to Volvo V50er, begge uten Aux, en er en 2005 modell med Performance Audio og 6 CD veksler/spiller, her er det koblet opp en Pure Highway 400 som fungerer helt greit, spiller av via FM og tlf tilkoblet via Bluetooth for streaming.
    Andre V50en er en 2011 modell, her er det bare basic audio og 1 CD spiller, trenger egentlig ikke DAB funksjonaliteten til Highway'en, og så lenge jeg kan spille av fra tlf så er jeg fornøyd, så spørsmålet er, disse 12v FM senderne, fungerer de greit? Eventuelt er det andre løsning som er enkle å koble på uten å måtte gjøre for store inngrep i bilens indre?

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.294
    Antall takk

    Standard

    Pure Highway og samme adapter under andre navn har en veldig god FM-sender, men FM-lyden på Volvo-radioene er ikke så mye å skryte av.
    Men vil du ha det enkelt, så blir det vel ikke noe enklere enn en eller annen Bluetooth FM sender med eller uten DAB. (Pure eller andre)

    Vil du modernisere litt, så kan jo Bluepower være en ide. Tror det er en av de få løsningene som lar deg beholde "bildisplayet" for klima osv. i spilleren.
    Alternativt, monter en separat forsterker med innebygd bluetooth direkte på høyttalerne. (kobler bort lydutgangen fra original spiller/forsterker) som f.eks en av disse: https://www.audiocom.no/axton/200876...hi-res-pre-out
    https://www.audiocom.no/axton/200877...76-watt-hi-res
    (ganske så avanserte muligheter for lydforbedring på disse)


  3. Takk Nitrius takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2022
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar jiha1968
    Det Bluepower opplegget der så jo meget interessant ut, men billig var det jo ikke, vil vel gå med litt tid på montering der også antar jeg, ikke at jeg har noe erfaring der.
    Er det noen plasser i Norge som selger det? Og eventuelt også monterer?

  5. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.294
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke det er noen i Norge som har videresalg av Bluepower, men tipper om du tar en prat med noen som monterer bilradioutstyr og viser dem litt hva du har tenkt på, så får du nok en pris på jobben også.
    Men om du allierer deg med en kompis som har skrudd litt mer bil enn bare å bytte hjul 2 ganger i året, så burde dette være gjennomførbart på egen hånd, mer info på hva som venter av skruing finner du et stykke ned i denne bloggen.

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius Vis post
    Eventuelt er det andre løsning som er enkle å koble på uten å måtte gjøre for store inngrep i bilens indre?
    youtube.com/watch?v=tO6VIhpA5WY

    For stort inngrep?

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2022
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Tror ikke det er noen i Norge som har videresalg av Bluepower, men tipper om du tar en prat med noen som monterer bilradioutstyr og viser dem litt hva du har tenkt på, så får du nok en pris på jobben også.
    Men om du allierer deg med en kompis som har skrudd litt mer bil enn bare å bytte hjul 2 ganger i året, så burde dette være gjennomførbart på egen hånd, mer info på hva som venter av skruing finner du et stykke ned i denne bloggen.
    Takker for link, skulle vel greid det der, men det jeg er mest skeptisk til er å måtte dra av alle disse panelene, men burde vel gå greit det også.


    Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    youtube.com/watch?v=tO6VIhpA5WY

    For stort inngrep?
    Det der så jo genialt ut, men har dessverre ikke AUX i bilen, så da virker det som den muligheten der utgår.

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius Vis post
    Det der så jo genialt ut, men har dessverre ikke AUX i bilen, så da virker det som den muligheten der utgår.
    Er det mulig at det kan løses ved å bytte cd spilleren?

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2022
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    Er det mulig at det kan løses ved å bytte cd spilleren?
    Det vet jeg ikke, men etter søkingen så langt, så skjønner jeg at jeg ikke er den eneste som har utfordring med å få oppdatert tilkoblingsmuligheter på det eksisterende lydanlegget i V50en.
    Noen nevnte en GROM Audio boks som skal kunne kobles på, og den så ganske kjekk ut, men koster bortimot 300 dollar, og med avgifter så blir vel det fort 5000kr det også, noe som er litt voldsomt.

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke sett den, men det kan jo du gjøre for å se om det kan løse problemet:

    youtube.com/watch?v=lUCnGjc70sA

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2022
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    Jeg har ikke sett den, men det kan jo du gjøre for å se om det kan løse problemet:

    youtube.com/watch?v=lUCnGjc70sA
    Det der så jo ikke så galt ut.

    Endte derimot opp med å kjøpe en bluetooth FM sender her igår, funker bra, men lydkvalitet er noe laber. Nå har bilen basic lydsystemet, men er vel uansett noe å hente å gå fra FM til Aux tenker jeg, så får se om jeg ikke prøver meg på den linken der.
    Takker

Lignende tråder

  1. Tips og ideer til bilen?
    By Iaj in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 3
    Siste post: 05/03/11, 11:41
  2. tips til hvorfor bilen fusker.
    By microplex in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 29/12/09, 12:40

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •