Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Bytte regreim - hva annet? 2.0T

  1. #1

    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    2729
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard Bytte regreim - hva annet? 2.0T

    Hei,

    jeg begynner å nærme meg 2. regreim-bytte på en 2004 V70 2.0T.

    Hva bør jeg bytte i samme slengen?

    Har hørt om et oljefilter dypt inne i motoren, men finner ikke igjen informasjon om det.

    Har også sett at vannpumpe og drivreim bør byttes på omtrent samme intervall. Noe annet?



    Børge

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Drivreim har samme intervall som register reim, kontroller selvfølgelig alle hjul som denne går innom for slakk og lyder når dette er av
    Vannpumpe skal skiftes vært andre Reg skifte.
    Olje filter inne i motoren? Er nok snakk om grov risten på olje suge røret fra bunn panne å opp til oljepumpe. Det er ikke noe unormalt at disse blir tilsatt på bensinerene, spesielt om de har gått litt langt mellom skiftene gjerne i kombinasjon med dårlig olje.
    Om du vurderer å gå den ruten, ( greit jobb) så bør du skifte alle O-Ringer som er i bunn pannen å, er en kjent sakt at disse blir ovale og begynner og lekke, noe som resulterer i lavt oljetrykks melding i speedometer.

    Ellers så er det vel slik at Volvo har bakt reg sifte intervallene inn på km stand som tilsier hoved service, så i ditt tilfelle vil jo det da si at du burde skifte Olje+ Filter, Luftfilter, Kupé Filter og tennplugger og skifte av bremsevæske. Eventuelt om du ikke har skiftet det før så gjerne slenge med et bensin filter, men dette er langt i fra like nødvendig som diesel filtre

    Du får ha lykke til, håper det besvarte noe av det du lurte på
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  3. #3

    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    2729
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar!

    Denne grovrisen på sugerøret, vet du noe mer om hva den heter så jeg kan bestille riktig del?

    Jeg har ikke hatt av bånnpanna på den før, men tipper at den er grei å få ned når man først setter i gang. Plugger ble skiftet nå i sommer, sammen med AC-kompressor. Feriestress gjorde at jeg ikke tok de andre tingene i samme slengen.

    Børge

    Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Drivreim har samme intervall som register reim, kontroller selvfølgelig alle hjul som denne går innom for slakk og lyder når dette er av
    Vannpumpe skal skiftes vært andre Reg skifte.
    Olje filter inne i motoren? Er nok snakk om grov risten på olje suge røret fra bunn panne å opp til oljepumpe. Det er ikke noe unormalt at disse blir tilsatt på bensinerene, spesielt om de har gått litt langt mellom skiftene gjerne i kombinasjon med dårlig olje.
    Om du vurderer å gå den ruten, ( greit jobb) så bør du skifte alle O-Ringer som er i bunn pannen å, er en kjent sakt at disse blir ovale og begynner og lekke, noe som resulterer i lavt oljetrykks melding i speedometer.

    Ellers så er det vel slik at Volvo har bakt reg sifte intervallene inn på km stand som tilsier hoved service, så i ditt tilfelle vil jo det da si at du burde skifte Olje+ Filter, Luftfilter, Kupé Filter og tennplugger og skifte av bremsevæske. Eventuelt om du ikke har skiftet det før så gjerne slenge med et bensin filter, men dette er langt i fra like nødvendig som diesel filtre

    Du får ha lykke til, håper det besvarte noe av det du lurte på

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Du trenger ikke og kjøpe den ny Den er bare å rengjøre skikkelig med bremserens etterfulgt av zalo bad og oppvaskebørste/tannkost
    O-Ringene bør du skifte, dette er noen hundrelapper hos din lokale Volvo forhandler Selve bunnpanne pakningen er flytende pakning så her kjøper du en som tåler olje/bensin i fra Biltema/Wurth/locktite eller noe. Volvo skal ha 1 nyre og 3 fingre for sin
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  5. #5

    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    2729
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Bra tips!

    Pakning som koster rompa og begge beina, holder vi oss unna!

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    164
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av borges Vis post
    Hva bør jeg bytte i samme slengen?
    Jeg vet ikke om det er noe poeng med "samme slengen", men har du kontroll på veivhusventilasjonen?

  7. #7

    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    2729
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Hei Vict0r,

    meget mulig det var veivhusventilasjonen jeg hadde hørt om der, ja.

    Nei, jeg har ikke oversikt over hvilken tilstand den er i eller hvordan jeg kan gjøre preventivt vedlikehold av den.

    Noen tips?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    164
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror ikke det er så mye man kan gjøre bortsett fra å teste om veivhusventilasjonen er i orden og ikke la det gå over oljeskiftintervallene.

    Det er kjekt å vite når veivhusventilasjonen ble byttet. Så vidt jeg husker er det en del av serviceprogrammet.

    Man tester veivhusventilasjonen med handsketesten. Handsken skal ikke blåse seg opp.

    https://www.youtube.com/watch?v=TzfHIFEF8ow

  9. #9

    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    2729
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Takk for tips! Skal få testet dette.

    Tror jeg tar og bytter de delene mens jeg først er i gang.

Lignende tråder

  1. Bytte av regreim. 2.5 tdi
    By Benjamink in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 12/05/21, 22:57
  2. Bytte regreim v70 TDI
    By Sondre93 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 13/12/13, 08:41
  3. regreim bytte 240 b230k
    By bruun91 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 09/09/11, 22:28
  4. Bytte kjølevannspumpe - noe annet i samme slengen?
    By DonCato in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 19/11/10, 20:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •