Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: XC70 Bakdempere nivåregulering og mer

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2022
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hajo Vis post
    takk, jeg skal sjekke høyre B-stolpe. og jeg har lært hva du sier om opplasting av bilder. takk for hjelp.
    På min bil på venstre B-stolpe

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2022
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hajo Vis post
    jeg skal bruke samme verksted som byttet front demperne for et par år siden. jeg håer de har data på hvilke dempere som sitter foran. uten og ha sjekket så tror jeg det er Sachs.
    Da er demperne ankommet, fra Sverige. det er ZF dempere med gummi "moffe" som beskytter staven som går ned i selve demperdelen.
    den har dette nummeret dere fant: 30681745
    og det andre er 894104000184

    da er det bare å bestille time på verkstedet i nabolaget

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Fra Sverige? Vil det si at du bestilte fra Vparts? Sjekket du pris hos Volvo også? Prisen i første innlegget var kanskje fra en forhandler i Alta?

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2022
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    da er nye dempere og fjærer bak på plass. klonkelyd borte og det føles bedre å kjøre bilen. fikset er også lamper og ryggelys virker.
    da er det to ting igjen.
    1. verksted fant en sprikk i bunnpanna. en oljelekkasje er der dog ikke så stor. jeg kan leve med den, men lekkasjen kan ikke være der for å få EU godkjent bilen.
    kan man sveise eller tette lekkasjen? hva vet dere om det. eller må jeg bytte bunnpanna?

    2. nivåreguleringen på venstre frontlys, sett fra sjåførplass virker ikke. hva må en bytte her av deler? helle lykteinnsatsen eller er der en enklere eller billigere løsning. bytte selve reguleringsmekanismen? er der noe som har satt seg fast for eksempel? hva er erfaring med denne type problemer?

  5. #30
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Bunnpanna kan nok sveises, eller i nødens stund tettes med epoxy, men billigst og best blir det vel å finne en brukt bunnpanne f.eks fra en ihjelkjørt motor.
    Jobben er ganske overkommelig, både i tid og vanskelighetsgrad, passer fint å ta ved neste oljeskift.
    Samtidig tar man en inspeksjon av oljesil og PCV-kanaler, og gjerne bytte av div O-ringer om man vil være ekstra snill med motoren.

    Se/hør om justeringsmotoren går ved betjening av lyshøydehjul på dashbordet (Halogen), eller heving/senking av bilens bakpart om det er Xenon på bilen.
    Motorakslingen kan ha løsnet fra innmaten i lykta, eller den kan ha tatt kveld. Måling av driv/styrespenning eller ombytte av justeringsmotorer kan bekrefte hvor feilen ligger.
    Sist endret av jiha1968; 02/12/22 kl 19:47

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2022
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Her er en hjemmeside med diverse bunnpanner som det står øverst over bunnpannene "Bunnpanne til VOLVO XC70 (II) 2.4 D5 XC
    AWD
    "
    https://www.autoparts-24.no/license-...5/bunnpanne/1/
    hvordan finner jeg ut hvilke som passer til motor 5 sylindret 2.4 liter turbo diesel 163 hk?
    Pris varierer mye, fra ca. 2500kr til ca. 5000kr.
    det er mye.
    inspill takk på dette?

  7. #32
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Bunnpanna du trenger har delenummer 8250478 (8631507) og passer alle D5244T/T2/T3.
    Hvorfor ikke spare noen kroner og kjøpe brukt bunnpanne fra www.bildelsbasen.se (ca 500kr i frakt for de som sender til Norge) eller www.ebay.com ?

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Nivåregulering og fjærer bak XC70 -12
    By Larssin in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 13
    Siste post: 12/04/23, 16:09
  2. Diverse spørsmål ang. bakdempere XC70 2004 D5
    By jerognal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 19
    Siste post: 05/10/22, 20:20
  3. Automatisk nivåregulering XC70 2015
    By Kumos in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 12/02/16, 20:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •