Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: V70iii-10 mod. Bygge bass. Optisk-analog adapter

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard V70iii-10 mod. Bygge bass. Optisk-analog adapter

    Hei.

    Har en V70iii-10 mod med orginalt "high performance" anlegg med orginal forsterker under passasjersete. Den forsterkeren har da optisk inngang med "most" plugg.
    Jeg ønsker å hente ut et signal derfra og endre signalet til analogt ettersom jeg ønsker å sette inn en uorginal forsterker til å dra bassen jeg har planer om å bygge i bagasjon.

    Har noen noe erfaring rundt dette?

    Mvh.

    Arne-P.

  2. #2
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Hei. Dette er saken som gir deg riktig signal. Bruker denne på jobb og den er helt fantastisk.

    Klipp phono pluggene på medfølgende kabelsett, lodd det innpå front midbass høyttalerene under sete og lodd konstant + og - innpå forsterker strømmen. Da får du styrestrøm og phono utganger til den nye forsterkeren.

    Signalet er godt og adapteret har aldri feil.

    https://www.audiocom.no/bilstereo/20...sjon-justerbar

    Har ikke skjema på pluggen nå. Men hvis jeg husker rett så er det pluggen på høyre side, alle plussene er øverst. Kablene til en og en høytaler er tvinnet. Bruk et lite aa batteri for å teste hvilken høyttaler det er.

    Ta gjerne kontakt på post@brssandnes.no ved spørsmål.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Takk for tips :-)

    Nå har jeg ikke sett så nøye på den orginale forsterkeren enda men skal ta en titt etterhvert.

    Jeg kommer til å legge opp egen plusskabel og jord til den eksterne forsterkeren da den kommer til å trekke en del strøm, egen kondis vil den også få. Den skal muligens drive 4 stk 10" i lukket kasse i golvet i bagasjen.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg bygget kasse med 4 stk 10" i kassse som er senket ned i golvet bak. De er koblet i paralell på en Soundstream Reference Class A 10,0 og den kjøres da i 1.ohm. Satt inn en 1. farads Monster kondis og et Kenwood 600 aktivt filter. Anlegget er jordet i golvet bak, mot fanger. Pluss er hentet fra batteri med en 100 amp Aut.sikring. Styrestrøm forsøkte jeg og hente fra orginal sterker under setet men det funket dårlig, så den ble koblet til sigarettenner i baksetet. :-) Lydsignalet ble hentet ut fra orginal sterker sin høytalerutgang til fronthøytalerne (høytnivå) og via en adapter omdannet til lavnivå/rca. (litt andre fargekoder enn hva det står over her). Det ble meget bra trøkk nå men merker at nå bør frontsystemet oppgraderes og har et JBL-sett i sikte. Det blir nok ikke før neste år. En del demping må til i bagasjen og bak skiltet merker jeg ;-)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2018
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Skulle gjerne lastet opp bilder men ser ut som det er litt styrete eller gammeldags her...?

Lignende tråder

  1. V70III 2008 r deisgn metallpedaler pris?
    By sindreleander in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 12/08/18, 12:39
  2. DRL LED ala V50 på V70III
    By Morgis in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 14
    Siste post: 18/04/17, 23:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •