Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Etterfylling EOLYS og nullstilling

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2022
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Etterfylling EOLYS og nullstilling

    Hei, har en 2010 V50 1.6D. Tenker det kan være smart å fylle EOLYS-væske, før det blir tomt. Når jeg leser litt om det, ser jeg det er mulig å få kjøpt et sett med slanger og koblinger fra Volvo. Er det mulig å fylle væske med vanlige plastslanger? Eller er det en ventil i koblingene, som gjør det vanskelig å fylle uten settet fra Volvo?

    Har også skjønt at bilen bør programmeres etter at EOLYS-væsken er fylt opp. Er det mulig å gjøre dette med diagnoseverktøyet til Biltema?

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Hei og velkommen til forumet
    De fleste EOLYS-settene (f.eks fra Walker/Bosal) inneholder nødvendige slanger,
    og hele greia er så grisete, at du bør ha riktig utstyr istedenfor å fomle med ting som ikke passer sammen.
    (men det går fint an å lage seg slanger osv med deler fra f.eks en huggeribil om man har fått tak i veldig billig EOLYS uten dette)

    Bruk personlig verneutstyr som hansker med teip rundt håndleddene så det ikke renner inn i ermet, briller og gjerne klær du ikke har så mye bruk for...
    (joda det går an å foreta dette uten å søle men...)

    Har ikke sjekket BT-diagnoseverktøyet, men siden det kan tilsynelatende kjøre regenerering av DPF osv, så jeg vil tro at det kan nullstille EOLYS-nivået i tanken også, men forhåpentligvis kan noen som har denne leseren svare mer konkret...?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2022
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Takker! Veldig greit å ha et skikkelig forum å henvende seg til! Da tror jeg at jeg skal gå for rådet ditt om å kjøpe et ordentlig sett. Ser for meg at det blir mye surr, med å få ting til å passe.

    Hadde satt pris på om noen med BT-diagnoseapparatet har innspill om nullstilling av EOLYS-nivået. Hvor ofte kan jeg forvente at bilen regenerer DPF selv? Regner med at dette er noe som merkes ganske greit?

  4. #4
    volvo245gl sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    370
    Innlegg
    826
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av wSax Vis post
    Takker! Veldig greit å ha et skikkelig forum å henvende seg til! Da tror jeg at jeg skal gå for rådet ditt om å kjøpe et ordentlig sett. Ser for meg at det blir mye surr, med å få ting til å passe.

    Hadde satt pris på om noen med BT-diagnoseapparatet har innspill om nullstilling av EOLYS-nivået. Hvor ofte kan jeg forvente at bilen regenerer DPF selv? Regner med at dette er noe som merkes ganske greit?
    BT apparatet kan ikke nullstille EOLYS måleren.
    Du bør istede ha denne: https://diagnosebutikken.no/produkt/...ser-volvo-saab eller en tilsvarende.
    Den fikser det greit.
    Regenereringen vareierer etter kjørestilen.
    Mye småkjøring fyller partikkelfiltere fortere.
    Kjører du mye langkjøring vil den nesten aldri kjøre noen regenerering.
    Du merker regenereringen ved at bilen begynner å lugge ved kjøring, og varmetrådene i bakruten vil starte av seg selv.
    Hvis du ikke da har tid til en liten god langtur, så er overnevte diagnoseapparat en bra ting å hjelpe seg med.
    Volvo V50 10, Volvo C30 07, Volvo 945 gl 94 (Volvo V50 11 Delebil)
    (hugget 244dl 77, 245gl 81, 245gl 83, 245gl 86, 364gl 86, 245 gle 86, 245 gl 89, 854 gl 94) : (solgt 364gle 89, 744gl 86, 945 gl 95, 245 gl 92)

    Have safe sex, make love in a VOLVO!
    Det sies at lykke ikke kan kjøpes for penger, men de har ikke kjøpt VOLVO!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2022
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Skjønner! Mulig det blir en iCarsoft på sikt da. Får prøve å legge merke til om den regenerer. Takk for svar!

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2021
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Du burde skaffe deg Volvo-
    VIDA
    . Den er langt bedre enn de fra iCarsoft.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2022
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Hei! Tar opp denne igjen. Klarer iCarsoft Vol2 å resette etter at DPF er byttet? Grunnen til at jeg spør, er at bilen har gått i nødmodus med gul motorlampe. Skal få lest av feilkoder og DPF-verdier, men greit å planlegge hvis det er DPF som er gåen.

Lignende tråder

  1. 1995 Volvo 850 T-5R - feilkoder og nullstilling
    By ojaa96 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 29/09/19, 12:59
  2. V70 1.6D DrivE Eolys, feilkoder motorlampe
    By Fount in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 16/09/18, 19:17
  3. Cem nullstilling
    By 4x4vinge in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 18/05/15, 20:54
  4. Olje ved etterfylling AC
    By 93_volvo960 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 11/09/12, 21:36
  5. Nullstilling av Airbagsystem
    By wilecat in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 21
    Siste post: 19/09/11, 15:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •