Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Ruteskift

  1. #1
    Siberiantiger sin avatar
    Medlem siden
    27. okt. 2021
    Sted
    Molde kommune
    VCCN medlemsnummer
    2608
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard Ruteskift

    Hei

    Noen som har erfaringer etter å ha skiftet frontrute hos Hurtigruta Carglass? Noen problemer etterpå med utstyr etc?

    Evt. noen som har erfaringer med frontrute bytte hos Volvo forhandler? (Nardo?)
    Ronny

    Volvo XC90 D5 2.4 AWD R-DESIGN
    2012 modell (Type I, Fase 2)
    147KW 200 PS
    Motorkode D5244T18
    Reg # KB41643

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke si noe spesifikt om Nardo, men brukte selv Volvoforhandler ved bytte på min. Er ikke helt fornøyd med kalibrering av regnsensor, men på den annen side er det ikke problematisk nok til at jeg har gjort noe med det. =p

  3. #3
    Siberiantiger sin avatar
    Medlem siden
    27. okt. 2021
    Sted
    Molde kommune
    VCCN medlemsnummer
    2608
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Kan ikke si noe spesifikt om Nardo, men brukte selv Volvoforhandler ved bytte på min. Er ikke helt fornøyd med kalibrering av regnsensor, men på den annen side er det ikke problematisk nok til at jeg har gjort noe med det. =p
    Takk for svar

    Hvordan opplever du problemet med regnsensor?
    Ronny

    Volvo XC90 D5 2.4 AWD R-DESIGN
    2012 modell (Type I, Fase 2)
    147KW 200 PS
    Motorkode D5244T18
    Reg # KB41643

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Den er ikke sensitiv nok. Blir ofte mye regn på vinduet og jeg visker manuelt lenge før den gjør det selv. I få enkelte forhold er den riktig, men i de fleste tilfeller visker jeg altså selv.

  5. #5
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Den er ikke sensitiv nok. Blir ofte mye regn på vinduet og jeg visker manuelt lenge før den gjør det selv. I få enkelte forhold er den riktig, men i de fleste tilfeller visker jeg altså selv.
    Og du har gjort noe så enkelt som å justere sensorens følsomhet med intervall-hjulets posisjon?
    (joda jeg regner med at du er klar over den, men..)

  6. #6
    Siberiantiger sin avatar
    Medlem siden
    27. okt. 2021
    Sted
    Molde kommune
    VCCN medlemsnummer
    2608
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hva slags bil du har, men jeg opplever også det samme med merke ruten (Volvo) (har vært byttet før jeg overtok bilen). Ligger alt for mye regn på ruten før den prøver ja.. Fungerer når det regner mye konstant, da øker den farten selv, men når det kommer lit drpper om gangen tar det litt tid før ruten "fylles" med dråpene og sa blir de liggende hvis jeg ikke selv setter de igang.
    Ronny

    Volvo XC90 D5 2.4 AWD R-DESIGN
    2012 modell (Type I, Fase 2)
    147KW 200 PS
    Motorkode D5244T18
    Reg # KB41643

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Hehe, jauda, det justeres i tide og utide, men er dessverre ikke der den var før ruteskift.

  8. #8
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Hehe, jauda, det justeres i tide og utide, men er dessverre ikke der den var før ruteskift.
    Da antar jeg problemer med geléen mellom sensor og rute, uttørket/urenheter/luftbobler.
    Eller slitasjen på den gamle frontruten hadde positiv effekt på lysbrytingsmålingen, men ikke sikkert du skal ta fram slipepapiret riktig ennå
    Sist endret av jiha1968; 25/05/22 kl 20:30

  9. #9
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Eg kan igrunn ikkje fordra vindusviskera så er av dei som sette pris på at dei går sjeldan. Problemet er ofte at det er lite konsekvent, og veldig tilfeldig kor mykje regn som skal til. Hadde min alltid stilt heilt ned og eit knepp tilbake på følsomheten og det fungerte stort sett greitt dei 12åra eg hadde V70N.

    Litt forandring ved ruteskift, men det er nok berre egenskapane til glaset som endrar seg brått frå slitt til nytt som jiha1968 er inne på.

    Det verste med regnsensoren er at det ikkje går an å deaktivere fullstendig det ivrigaste stillet. Det er heilt meiningslaust.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Erfaringa fra fruens bil (en MB 250e) er at regnsensor fungerer utmerket. Har nylig hatt ruteskift på den og, der var vi inne på ny kalibrering i etterkant og ikke hatt problemer etter det, så å kun skylde på ny rute blir feil føler jeg. Leverte til BOS, men de brukte Hurtigruta som ligger vegg i vegg. Antar at Volvo gjør noe lignende for å være helt ærlig. Og det skal sies at jeg var fornøyd med regnsensoren før rutebytte. Litt justeringer innimellom på sensitiviteten, men aldri slik at jeg måtte gå over til manuell intervall.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •