Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: V70 2011 1.6 D eDrive med Feilmeldinger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. nov. 2017
    Sted
    Kongsvinger
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard V70 2011 1.6 D eDrive med Feilmeldinger

    Hei !

    Trenger sårt tips her om min V70

    Sånn helt ut av det blå så dukket det opp feilmeldinger på bilen, begynte med parkering sensor, og så hengerkontakten. fikk bort dette da jeg startet bilen på nytt.
    Men etterpå så baller det liksom på seg. Feilmeldinger på Bremsesystemet, airbag, hovedlys, lav batterispenning ++. Instrumentpanelet virker ikke, radio panelet er svart, kan ikke kjøre vinduene opp eller ned, men stopper jeg bilen og tar ut nøkkel, da kan der virke igjen. Så kan det gå fint et par dager uten feil.
    Har en ide her om at det kan være noe feil i Førerdøra, for når jeg sitter i bilen uten feilmeldinger og åpner døren, da kommer feilmeldingene. Dytter litt på ledningene ved hengslene og lukker døra og starter på nytt, så virker det som om feilen blir borte, men noen ganger ikke.
    Har prøvd å søkt litt rundt på dette her men finner noe om kabelbrudd i dør, dårlig batteri og feil på kontakter inn i styreenhet.
    Er det noen her inne som har hatt lignende feil på sin bil som kan hjelpe ???
    Sist endret av tommy_ar; 26/04/22 kl 13:19

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Hei, bilen skal ikke reagere på at du beveger kabelstammen mellom dør og karosseri.
    Datalinjen som går i den kabelen kan lage trøbbel for alt annet på samme "kurs".
    Kan være alt fra gnisseskader på ledningene til korrosjon i kontakt.

    Men, siden en av de første feilmeldingene kom på "tilhengerkontakten", se om du finner
    TRM
    -modulen ("trailermodul" til hengerkontakten) bak i bagasjerommet og sjekk for fuktskader i kontakt og eventuelt skader på kabler.
    Som skremselspropaganda så tror jeg du finner en tråd her inne på en bil som gikk opp i røyk pga fuktskade i
    TRM


    Utover dette må bilen feilsøkes...
    Sist endret av jiha1968; 26/04/22 kl 13:45

  3. Takk tommy_ar takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. nov. 2017
    Sted
    Kongsvinger
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Hadde bilen min på verksted i går, etter å ha sett i forumet og sa ifra på verksted at jeg mistenker kabelbrudd i døra og forklarte om denne stripsen som er et problem og om hvordan jeg så dette hadde blitt gjort.
    Blir oppgitt!
    De hadde slettet "alle" feilmeldingene og hintet på at på denne bilen var det noe alvorlig med elektronikken, så de trodde de måtte sende den videre. Men de hadde ikke tatt av døra å sjekket. Så ba de om dette, for det var i utgangspunktet derfor jeg hadde bilen der.
    Det mekanikeren som skulle se på dette hadde tydelig en slik Volvo selv og var lite mottagelig for tips og hadde først demontert døra med de 4 skruene som som sitter i dørbladet istedenfor de 2 som sitter midt i hengslene så de sleit masse med å få på denne døra igjen. Sa også ifra at den gummibelgen på ledningsnettet tas av og dyttes inn i bilen da en skal se etter kabelbrudd og om den stripsen er problemet, neida gitt, da har han en oppfatning om at dette problemet var på en tidligere mod. av V70 så der var det ikke noe strips, og den gummibelgen hadde kuttet og sett etter kabelbrudd og teipet sammen igjen.
    De fant jo en kabel som var problemet da men. Liker ikke fremgangsmåten da de ødela denne belgen

  5. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Måten de jobbet på dør og kabel, synes jeg ikke var en akseptabel arbeidsprosedyre
    Får håpe det var noen som hadde første dag i ny jobb, ellers ville jeg ha tenkt meg lenge om før neste besøk der...

    De burde i det minste ha spurt om du ville ha belgen klipt, fremfor å betale for den ekstra tiden det tar å de-pinne kontakten og dra ut kabelen om det ikke holder med bare å dra sammen/inn belgen under reparasjon. Streng tatt ikke nødvendig ta bort døren heller.

Lignende tråder

  1. Feilmeldinger/reeset
    By Tor-Erik in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 17/08/12, 23:37
  2. feilmeldinger på 97 volvo v70 2.5t awd
    By v o l v o power in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 01/08/11, 01:02
  3. feilmeldinger og null peiling!
    By ulykkesfugl86 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 9
    Siste post: 15/06/11, 21:58
  4. Feilmeldinger V50
    By Kenneth R in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 2
    Siste post: 13/02/11, 20:41
  5. Feilmeldinger fra bremsesystemet
    By AstoriAn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 09/02/11, 07:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •