Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Viser resultater 1 til 24 av 24

Tråd: Motor løfter seg/rykker mellom D og R

  1. #1
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard Motor løfter seg/rykker mellom D og R

    Hei igjen volvofolk

    Har lenge hatt problemer med at bilen rykker når man skifter mellom D og R. Bilen gir også et lite "rykk" hvis man slipper opp gassen mens man kjører, for så å gi gass igjen. Ved begge tilfellene hører man et distinkt "klunk". Jeg har lenge tenkt at sistnevnte har stammet fra drivakselen/automatkassa, men har etter hvert begynt å tenke at de to hendelsene kan være et symptom på samme problem (?). Videoen under viser skifte mellom D og R. Ikke så lett å se på videoen, men det er veldig tydelig hvordan motoren løfter seg når man er tilstede, og man kan føle at bilen rykker.


    Kan det være defekte motorfester som er årsak til symptomene? For en stund siden byttet jeg øvre motorfeste og nedre/fremre (den på automatkassa), uten at det ga noe særlig forbedring på de to nevnte symptomene. Disse motorfestene var helt ødelagt.

    Hvilke motorfester har jeg igjen å bytte?
    Jeg vet det sitter en på passasjerside, nede. Er det denne? Det sitter også en i midten bak og i midten fremme. Er denne den fremre eller bakre, eller er det det samme motorfestet både foran og bak? Er det evt. flere fester som jeg bør bytte?

    Takker for all hjelp jeg kan få!
    Mvh Petter

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Det ser ikke unormalt ut på videoen, motorfestene foran og bak bruker å holde svært lenge på bensinbilene, men de varer neppe evig, så...
    Du har funnet riktige fester, samme foran og bak på din din motor, men kanskje du burde se etter motorfester av mer anerkjent fabrikat? (Ref radiatorsaken din)
    Høyre feste (under reimskiva) kan godt byttes samtidig, men det er vanligvis lettere å se om det feste er ok eller ikke.

    Sjekk at alle skruene sitter godt på braketten til bakre motorfeste, samme med de to store mutterne på subframe for nedre momentfeste.

    Og sjekk tilstanden på de små gummiforingene for momentstaget ved fjærbeinstårnene.
    Sist endret av jiha1968; 24/04/22 kl 14:47

  3. #3
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Takk for hjelpa, jiha. Du har nok også rett. Sjekket rundt drivakslene i stad mens bilen var på jekken. Høres veldig ut som lyden kommer fra CV-leddet (?) på drivakselen, og det er en del slack på begge sider, men verst på passasjerside. Det er også her "klunk"-lyden er høyest. Legger ved 3 videoer.






    Minner litt om det som forklares i denne videoen:


    Hvis det ikke er drivakselen må det nesten være automatkassa, men den stod i fri så får ikke det til å gi mening. Det er også høyere lyd på passasjersida enn førersida, men automatkassa sitter på førersida...

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Ta tak i drivakslingens ender og vri hver sin vei (eller la hjulet stå på bilen som motvekt og vri/roter den andre drivakselenden raskt fram og tilbake i )
    Det skal så og si ikke være slakke der på en god drivaksling.
    Ser ut som om det er i overkant med vridningsslakke på dine.

    Av en eller annen årsak så spiser "automatbiler" flere drivakslinger til frokost enn manuelle biler.
    (eller kanskje jeg bare har inntrykket av det , da det ser ut til å være flere diesel- enn bensin-biler med automat)

    Litt "backlash" (slakke) i girkassens tannhjul er normalt.
    (som når du vrir innerst på indre drivakselledd, inne ved girkassen, og andre i enden i hjulnavet får røre seg fritt)

    Så om jeg ikke tolker videoene feil, så ligger det an til nye drivakslinger

  5. Takk PetterDale takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Er mye slakk når jeg vrir frem og tilbake. Er 15% rabatt + 500kr avslag på kjøp over 1800 på bildeler.no, så blir nok til at jeg kjøper der, da får jeg begge sider for 3000

    Helt urelatert: mansjettene mine på støtdemperne mine er ødelagt, tenkte å bytte de i samme slengen. Kan jeg bruke disse mansjettene når jeg har originale sportsdempere/fjærer?

  7. #6
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Samme mansjetter, selv om det en gang i tiden ble det brukt ulike gjennomslagsdempere, så brukes samme mansjett-sett på alle
    P2
    -chassis dempere nå så vidt jeg vet. (ja de kan du bruke)
    Om ikke øvre fjærtallerken er byttet de siste 5-10 årene, vurder bytte samtidig, gjerne forsterket utgave (=XC90), se etter sprekker ved stålforingen i senter og gnagsår der fjæra forlater tallerken, sjekk også tilstanden på fjærbeins lageret (tårnlageret).
    Ikke glem å sjekke gummi mellom fjær og nedre fjærskål.
    Det er kjedelig å måtte demontere samme fjærbein flere ganger på rad. (hvis det er brukt billig-deler kan de være utslitte etter svært kort tid)


    PS: vanligvis sjekkes drivakslinger (half-shaft/CV-aksel) med å kjenne etter slakke ved å bevege akslingen radielt, altså skyve/trekke på tvers av akslingens lengderetning, spesielt ved vibrasjonsproblemer, som er det vanligste symptomet.
    Siden du ikke hadde vibrasjoner under kjøring så utelot jeg den sjekken, men kanskje verdt å nevne til en annen gang.

  8. Takk PetterDale takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Her er det noe begrepsforvirring fra min side. Når du sier tårnlager antar jeg du mener denne?. Når du snakker om nedre fjærskål, snakker du da om denne? På "øvre fjærtallerken" sliter jeg med å finne deler, verken på eurodel eller autodoc...

    EDIT: Er det da nr 6 og 7 på illustrasjonen under vi snakker om? (øvre fjærtallerken)
    Sist endret av PetterDale; 26/04/22 kl 11:54

  10. #8
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Kjært barn har mange navn...

    Øvre fjær-tallerken/skål/feste tilsvarer nr7 30683637, eventuelt med tynt gummimellomlegg nr6 30666314

    Fjærbeins-lager/tårnlager er nr9 31200599 (30714968 fra sent 2006/2007)

    Gummi mellom fjær og nedre fjærskål/tallerken, er nr2 , 31329206 eller 30666315 (eller armert hageslange) mens selve nedre fjærskål/tallerken er ikke nummerert på bilde ditt, da den sitter fastsveiset på støtdemperen.
    Sist endret av jiha1968; 26/04/22 kl 12:44

  11. #9

    Medlem siden
    24. april 2022
    VCCN medlemsnummer
    2718
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Måtte bli medlem på forumet her då eg såg klunkelyd problemet ditt (blei godkjent i kveld ). Har sjølv slitt med klunkelyd i 5 år. Satt nesten å skreiv biografi her no om meg og XC90en. Men kortversjonen er, prøv å bytt venstre drivaksel. Det fungerte for meg. Har gjennom tida fått overhalt TF80girkassa og alle motorfester uten at klunkelyden forsvant.

  12. Takk PetterDale takket for denne posten
  13. #10
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Takk for at du tok deg bryet med å registrere deg og dele erfaringa di! Min klunkelyd er mest høylytt på høyre side, så jeg er i gang med å ta ut drivakselen her. Har kjøpt begge drivakslene, siden jeg har slack/klunkelyd på begge sider. Blir spennende å se om det er automatkassa eller drivakslene som er problemet. Hvor mye måtte du ut med for å overhale kassa di? Jeg ser for meg at jeg må gjøre det selv i fremtiden uavhengig av hva som er roten til det nåværende problemet... ser at den svetter mer og mer der drivakselen går inn fra passasjersida samt i pakninga som går rundt hele kassa vertikalt.
    Sist endret av PetterDale; 29/04/22 kl 09:25

  14. #11

    Medlem siden
    24. april 2022
    VCCN medlemsnummer
    2718
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Eg har fått så mykje god info på forumet her, at det er kjekt å dele litt tilbake .Viss kassa girar fint kan du vel heller bytte tetninga/pakninga som sitter i kassa på begge sider, der drivakslene går inn? I skøyten rundt kassa kan det kanskje fungere med wurth lim/flytande pakning for girkasse? Brukte det sjølv for å lime fast ventilhuset i girkassa. Bytta først sjølv ventilhuset på garasjegolvet. Det enda med at Rats tok full overhaling etterpå for ca 50.000 med det gjenbruk av det nye ventilhuset eg satte inn.

  15. #12
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg skrudd fjærer og dempere fra hverandre og byttet tårnlager, øvre fjærtallerken og mansjetter. Den ene demperen presser seg ikke ut igjen når jeg komprimerer den, så da er vel den defekt? Sliter med å finne en gunstig måte å erstatte den på da jeg har sportsunderstell, ser ut som jeg må ut med 3.500kr+ for bare demperen. Delenr. på demperen er 8667252A. Fant denne brukt. Noen som har noen råd her?

    EDIT:
    Hvor viktig er 30666314?

    Fant ikke denne på fjærene da jeg demonterte. Hadde heller ingen "buttom spring seat" 31329206 eller 30666315, men det var en plaststrømpe som hadde sklidd opp som jeg antar skal sitte nederst på fjæra der den hviler mot demperen?
    Sist endret av PetterDale; 02/05/22 kl 12:53

  16. #13
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Demperen er tom for gass, og selv om dempingen fremdeles kan være ok, så blir det lettere oppskumming av oljen på ujevnt underlag, bør byttes.
    Hvis du skal bytte bare en (frarådes) så kan du med fordel ta den brukte, slik at dempingsevnen kanskje blir mer i nærheten av den andre gamle, men du bør bytte begge samtidig.
    Sachs/Volvo 8667252, eller med fordel Bilstein B6/B8 om du liker at bilen er fast i fisken.


    Tilleggsinfo:
    B8 er en kortere demper enn standard, ellers lik B6, og Volvos "senke"-sportsfjærer er lange nok til å brukes med standard demper.
    B6 og B8 foran er feilaktig merket med "ikke til biler med nivåkontroll" (Nivomat) i Bilsteins online katalog, men det er ikke andre krav til fjærer/dempere foran, om bilen har nivomat bak eller ikke.

  17. Takk PetterDale takket for denne posten
  18. #14
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Her trenger jeg igjen oppklaring med teskje...nesten like forvirrende som ZF/SMI-tannstang-kjøret jeg hadde i fjor sommer
    1. Er det noe forskjell på 8667252 og 8667252A?
    2. Hva er identifikatoren på om demperne er sport-chassis eller vanlig? På Volvo sa de at bilen min hadde sportsunderstell; jeg vet at bilen min er lavere enn "vanlige" V70er, dog ser jo demperne helt standard ut og har standard delenr? Hvis jeg drar på Volvo, hvilke dempere gir de meg da?
    3. Kan jeg kjøpe to vanlige dempere og sette de sammen med mine originale "senke"-fjærer?
    4. De demperne du la ved fra Sachs/Volvo på skandix, er de standard eller sport?

    Setter for øvrig stor pris på hjelpa di, jiha! Det er sånne som deg som gjør det mulig for amatører som meg å holde på!

  19. #15
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Tilbud fra volvo med mitt chassisnr. Samme delenr som standard, og ser ikke noen indikatorer på at dette er sport og ikke vanlig... Er sportspakken til Volvo bare lavere fjærer med standard dempere?
    Sist endret av PetterDale; 02/05/22 kl 11:50

  20. #16
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Det er i dag ca 6 ulike versjoner av €riginal Volvo støtdempere foran på V70, inkl 4C-dempere, men det finnes et stort antall tidligere dempere som har blitt erstattet av de nåværende delenumrene.
    8667252 (=8667252A) er den originale sportsdemperen for din bil, som i linken på Skandix, men det utelukker ikke at samme demper i teorien kan brukes som en "dynamic-demper" på f.eks en tyngre dieselbil med automat og El-stoler.
    Du kan montere "standard-dempere" på fjærene dine, det blir omtrentlig som å kjøre med slitte sportsdempere. (fjæren er akkurat lang nok, men dette anbefales ikke)

    Når du har bil med originalt sportsunderstell kan du bruke chassis-option koden på bilens VIN-skilt for å dobbeltsjekke at du har blitt anbefalt riktig dempere. (det er riktig)
    På min egen bil ville det blitt bare tull, da det ble byttet fra original comfort/standard til sport med "senking" for mange år siden, og byttet på nytt når demperne takket for seg etter tro tjeneste.

    Angående utseende, så har Volvos sportsdempere samme form og farge som standarddemperen, ulikhetene ligger på innsiden og dermed oppførselen denne gang, men du kan jo lakkere de nye både gule og blå om du vil
    (i beste fall er det ulik diameter på støtdemperstangen, men har ikke sjekket dette)

    Når det gjelder høyden på bilen, så bestemmes den av fjærene, men på andre biler med veldig korte sport/senkefjærer, så må demperstangen/vandringen gjøres kortere slik at fjæren ikke kommer ut av stilling ved utfjæring.

    Sportspakken (med "senking") til Volvo V70/S60 inneholder lavere og hardere fjærer, inkl hardere dempere, og Nivomat bak.

    Utfordringen i dempervalg er at noen produsenter av dempere tar en snarvei og sier deres demper erstatter alle V70/S60/XC70-dempere (u/4c) men disse produsentene kan du kanskje sortere bort...

    Hyggelig å kunne hjelpe, mvh fortsatt amatør
    Sist endret av jiha1968; 02/05/22 kl 15:25

  21. #17
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Da har passasjersida fått ny drivaksel. Verre med førersida, den helsikes låseringen vil ikke slippe. Har prøvd brekkjern og ulike varianter med jekke stropp. Endte med at mansjetten på CV-leddet røyk. Begynte å nappe i armen etter CV-leddet som til slutt datt helt av. Siste jeg prøvde var patenten i videon under. Kommer vel til å ødelegge automaten hvis jeg fortsetter sånn... Noen tips?

  22. #18
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Original-verktøyet (9995681) for det problemet finner du nederst i denne posten, brukes som kile mellom kassa og drivleddet.
    Problemet er neppe C-ringen, men heller passrust i splines'en som er tørr på automaten, i motsetning til manuell kasse der splines'en bader i olje.

    Vurder å bore hull i sidene på drivleddet for å feste sjakler/kroker til slagters, og samtidig slå inn kiler mellom kassa og drivleddet (ala spesialverktøyet fra volvo) og rykk-til slagtersen for konge og fedreland... (det holder neppe med lettvekts karosseri-slagters)
    Sist endret av jiha1968; 02/05/22 kl 19:31

  23. #19
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Det var ikke bare lett og få ut den akslingen altså, den kom til slutt med den patenten her:

    Var nok låseringen som satt, da denne var blitt veldig stor. Håper herjinga ikke har gjort noe skade på girkassa

    Nå har jeg et nytt spm. ang demperne mine. Hva med denne løsningen? I stedet for å bruke 2500-3500kr per ny "original" sportsdemper der jeg må bruke gamle fjærer osv., kan jeg få byttet alt for 5000 kr. Bilen er jo originalt "senket, blir det likevel problemer med å få godkjent bilen hvis jeg bytter til dette?

  24. #20
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Se der ja, det var nok en herlig følelse

    Coilovers kan være et alternativ, men det utstyret må (bør) inn i vognkortet, pga at det avviker for mye fra Volvos konstruksjon, og da kreves det som minimum at utstyret er TUV-godkjent. (settet du linker til er dessverre ikke det)
    Om det er den veien du ønsker å gå, så finner du nok ett TUV-godkjent sett om du leter litt til, men det kjedelige er at kvaliteten på div. rimelige Coilovers er temmelig elendig.

    I tillegg har bilen din normalt sett Nivomat bak, og den funksjonen går du glipp av med andre demperløsninger. Ikke at Nivomatene akkurat er verdens beste dempere, men nivåreguleringen synes jeg er gull verdt... (og Volvo vil jo ha en bra klump gull for disse også)
    Sist endret av jiha1968; 03/05/22 kl 21:18

  25. #21
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Da er drivakslene byttet, og klunket som kom ved skifte mellom R og D er borte! Det lille rykket som kommer når jeg slipper gassen og trykker ned igjen gassen i fart har blitt bedre, men fortsatt merkbart. Bilen har gått 275k, og jeg har landa på at jeg vil pushe den 100k til før jeg evt. erstatter den da jeg allerede har investert såpass i reparasjoner de siste årene, pluss at jeg etter hvert begynner å bli godt kjent med
    P2
    .

    Jeg ser for meg at jeg kanskje må ut med automatkassa på et tidspunkt (er vel fort den som fortsatt gir meg dette rykket..?). Hvordan vil en rep-prosess av kassa se ut? Er det veldig mye jobb å få den ut, annet enn å fjerne traversen? Jeg snakket med en mekaniker på hurtigruta som hadde V70
    P2
    , og han visste om noen som bygde om disse i Drammensområdet for ca. 7000kr. Jeg ser at det også går an å kjøpe "rebuild-kits" til disse, f. eks her til rundt 5000kr. Er dette en jobb man bør overlate til proffene, eller kan en amatør som meg få det til? Det finnes noen videoer på youtube, f. eks. denne, som viser prosessen. Evt. hvilke andre alternativer har man om man ønsker å gjøre noe med automatkassa?

    Ang. demperne blir jeg ikke helt klok. jiha1968 du sier at 8667252 er nr. for mine sportsdempere:
    8667252 (=8667252A) er den originale sportsdemperen for din bil
    Men dette delenr går også på dempere som ikke er sport. 8667252 er altså et "paraplynummer" for både standard og sport? Mao. kan jeg kjøpe disse, som er standard, eller disse, som er sport og som vil være mer like de som kom med min bil? Og begge to vil fungere i kombinasjon med mine nåværende sportsfjærer?

    Takker igjen for all hjelpa! Sjukt moro når det løser seg sånn som nå

  26. #22
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Flott at det meste løste seg med nye drivakslinger!

    Jeg skrev dette i en tidligere post i tråden din:
    "Utfordringen i dempervalg er at noen produsenter av dempere tar en snarvei og sier deres demper erstatter alle V70/S60/XC70-dempere (u/4c) men disse produsentene kan du kanskje sortere bort..." (Det er ikke mulig å lage en støtdemper som både er myk nok til komfort-understell og samtidig fast nok til "Sport", uten at dette er styrt elektronisk)
    Så det er ikke snakk om paraplynummer, men heller at noen produsenter tar litt lett på enkelte ting.

    Hvis du skal være sikker på at du får en demper med riktig oppførsel, så velger du en demper som ikke har oppført hele delenummerlista for
    P2
    -framdempere som "ekvivalent".
    Sachs (Volvo originalprodusent) og Bilstein (bedre enn original) er min anbefaling, men KYB kan også være et alternativ.
    De Bilstein-demperne du linker til er B8-dempere for fjærer som gjerne senker 4-5cm, det er strengt tatt ikke nødvendig til "senkefjærene" på det originale sportsunderstellet, som bare senker rundt èn cm (fjærene er lange nok) det fungerer fint med B6 som ofte er rimeligere, og har samme demping, men normal lengde. (men det er slettes ikke feil å velge B8, som Bilstein selv anbefaler til "sportsunderstell")

    PS:
    Sjekket Sachs nå, og der har "sportsdemperen"/forsterket utgave 554 048 (rød lapp) gått ut av produksjon og erstattes med den vanlige standarddemperen 554 046 (grå lapp)
    Så da er valgmulighetene noe mer begrenset, men om du finner en demper som stort sett bare kryssrefererer til 30683345 og 8667252, og ikke så mange flere, så burde de ha riktig demping. Hvis ikke så må du kanskje blø med et par fine Bilstein, eller noe pent brukt original som ikke har rullet alt for mange mil om budsjettet skal holdes nede for øyeblikket.

  27. Takk PetterDale takket for denne posten
  28. #23
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Tenkte å flushe automatkassa for å se om det kan hjelpe litt på giringa, samt øke levetida på kassa. Ser at oljen skal oppfylle jws3309. Noen som har gode alternativer til Volvo her som er rimelige? Sliter med å finne alternativer, samt er usikker på om de jeg finner faktisk er kompatible. Har brukt søkefunksjonen på forumet, men det som linkes til er gjerne ute av sortimentet til butikkene.

  29. #24
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Mobil 3309 og Toyota T-IV fra nærmeste Toyotautsalg, er omtrentlig de eneste rene alternativene, men på superlavprissiden blir det Mannol
    ATF
    T-IV
    eller i verste fall Mannol
    ATF
    JWS3309 Multivehicle
    .

    Det begynner å nærme seg oljemangel på enkelte typer motor/giroljer, pga lav produksjon av tillsetningsmidler og baseoljer m.m. , men ikke noe problem foreløpig om man er villig til å betale skjorta.

    En tanke kan være å benytte billigolje til flushing av kassen, for så å gå over til original-varer på siste flush og fylling.
    Men rykkete giring vil som regel skyldes ventilregister, som forsåvidt kan bli bedre med flushing, men like gjerne enda verre...
    Her er en kort oppsummering av de vanligste symptomene på automatkassene i
    P1
    /
    P2
    /P3-Volvo og de vanligste årsakene.
    Sist endret av jiha1968; 08/07/22 kl 19:02

Lignende tråder

  1. 04' V70 II D5, Oljelekkasje mellom motor og gir
    By Flataas in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 26/11/21, 00:51
  2. Lekkasje mellom girkasse og motor
    By mstrandbo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 17/03/15, 10:41
  3. 2003 d5 lekker kjølevæske mellom motor/gir
    By eab in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 21/12/11, 22:24
  4. AVstiving mellom dempertårn og motor 240
    By OlavS. in forum Motor og gir
    Svar: 69
    Siste post: 24/03/11, 15:43

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •