Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Radiator til V70 04

  1. #1
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard Radiator til V70 04

    Hadde et uhell med gjekken forrige sommer som forårsaket en liten lekkasje i radiatoren. Har bestemt meg for å bytte den, men klarer ikke helt peile inn riktig del. Bilen min er en 04 2.0T B5204T5 med automat, reg nr. DK63308. Jeg har målt dybden på radiatoren på innsiden av falsen på ramma til 35mm (se bildet)

    Delenr er 30645152 (delen på bildet er ikke min bil).

    De fleste delene jeg finner har dybde på 30mm eller 35mm, men mitt delenr ser ut til å gi flest treff på 40mm. Jeg tenkte å gå for denne på VPARTS , men den er på 30mm og er da smalere enn min? Det står at den skal passe alle V70 00-07 med automatkasse, men de har unntak på visse S80 med T6 som har 40mm dybde. Blir derfor usikker om bilen min er et unntak i likhet med S80 T6...

    EDIT: Eurodel har én radiator som erstatter mitt originalnr. Den har bredde 620mm, høyde 405mm og dybde 32mm. Til sammenligning har VPARTS sin bredde 620mm, høyde 420mm og dybde 30mm. Det er kanskje bare bredden som betyr noe mtp. plassering av festepunkter?

    Takker for svar!!
    Mvh Petter
    Sist endret av PetterDale; 11/04/22 kl 08:34

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    De fleste oppgir kjernemål (core) , altså selve kjøleelementet, mens andre oppgir hva de måtte finne for godt å måle...
    Det skal allikevel godt gjøres å bomme her, såfremt det er tilkoblinger for automat-oljekjøling på radiatoren.
    Man kan bruke samme radiator på alt av
    P2
    -chassis utenom XC90.
    Både Eurodel og Vparts passer nok fint, kan være verdt å sjekke Autodoc for øyeblikket om du vil ha best mulig kvalitet til lavest pris på radiatoren EDIT: Autodoc lister den som "manuell", men den er til automat, (og manuell) ref: Mahle online katalog
    Sist endret av jiha1968; 24/04/22 kl 09:43

  3. Takk PetterDale takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte radiatoren fra Vparts. Etter å ha fått den sier magefølelsen min at denne er av svært dårlig standard, uten at jeg har noe erfaring med radiatorer. Den har ingen "ramme" i overkant/underkant som beskytter, og kjøleribbene er syltynne og bøyer seg veldig lett. Ribbene er heller ikke separert fra hverandre på tvers slik de er på den originale; i stedet er det én sammenhengene enhet. Plasten føles også svært billig. Den var heller ikke godt pakket inn, og hadde flere områder med bøyde ribber på ene siden.


    Tenker å returnere den og legge til et par hundrelapper og få en av bedre kvalitet på f. eks. eurodel. Hva tenker dere om f. eks denne? Denne har ramme over og under, og kjøleribbene er "separert" fra hverandre på tvers slik som på den originale.
    Sist endret av PetterDale; 24/04/22 kl 08:12

  5. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Den så jo litt stusselig ut ja.
    Mahle sine "varmevekslere" derimot produseres av Behr, som er original-produsent for Volvos varmeapparatregistre.
    Lurer meg på som det ikke var Valeo som produserte kjølevannsradiatoren i starten på p2 chassiet, men Mahle/Behr burde være minst likeverdig med Valeo, og av bedre kvalitet enn noname-saken fra Vparts. (Vparts sin kommer nok til å fungere noen år fremover, men den så som sagt litt stusselig ut)

Lignende tråder

  1. Ø.K. Radiator 260!
    By lasse940 in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 17/08/12, 17:52
  2. radiator
    By turkis95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 14/01/11, 17:49
  3. Elvifte til bred radiator, på smal radiator!
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 13/10/10, 19:45
  4. Alu radiator til 940 98 AC??
    By Hemmelig in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 30/08/10, 08:05
  5. Alu radiator 240?
    By TimB in forum Motor og gir
    Svar: 9
    Siste post: 25/08/10, 01:34

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •