Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  27
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 89

Tråd: Nilsson’s 05 V70 D5 awd og XC90 konebil

  1. #51
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    godt det er flere som plages med V70 om dagen selv banner jeg over bremserør/slanger bak... merkelig konstruksjon hvor det ikke er plass til verktøy. jeg har heller ingen stereo, å svinghjulet mitt kjenner også på alderdom
    men AC'n er kald da!

  2. #52
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    godt det er flere som plages med V70 om dagen selv banner jeg over bremserør/slanger bak... merkelig konstruksjon hvor det ikke er plass til verktøy. jeg har heller ingen stereo, å svinghjulet mitt kjenner også på alderdom
    men AC'n er kald da!
    Kan bli så irritert atte fy!
    Ja, stereo ja, den lever også litt sitt eget liv. Hender spilleren svartner og da må jeg ta ut og inn sikringa for å få fart på den igjen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  3. #53
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Kjenner meg litt igjen, har ikkje hatt veldig mykje problem med S60en, men det dukkar alltid opp nåke. Det knirkar og dunkar litt i forstllinga, men det som irriterer meg er når andre ting enn slitedelar, ting som skal kunna vara lika lenge som bilen heilt ut av det blå sluttar å virka, som lysbrytarpanel, vindusbrytarpanel, utetemperatursensoren viser feil og div andre sånne heilt unødvendige ting. Har aldri hatt sånne problem på 940en på mine 10 år og 120000 km eller den 32 år gamle Toyotaen som eg har hatt i 5 år og 80000 km, men har vore fleire sånne feil på S60en på litt over 1 år og 15000 km.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #54
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Kan bli så irritert atte fy!
    Ja, stereo ja, den lever også litt sitt eget liv. Hender spilleren svartner og da må jeg ta ut og inn sikringa for å få fart på den igjen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hvilke sikring tar du? Jeg er overbevist om at det er enda en sikring jeg ikke er klar over, fordi jeg får ikke strøm til spilleren...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  5. #55
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Kjenner meg litt igjen, har ikkje hatt veldig mykje problem med S60en, men det dukkar alltid opp nåke. Det knirkar og dunkar litt i forstllinga, men det som irriterer meg er når andre ting enn slitedelar, ting som skal kunna vara lika lenge som bilen heilt ut av det blå sluttar å virka, som lysbrytarpanel, vindusbrytarpanel, utetemperatursensoren viser feil og div andre sånne heilt unødvendige ting. Har aldri hatt sånne problem på 940en på mine 10 år og 120000 km eller den 32 år gamle Toyotaen som eg har hatt i 5 år og 80000 km, men har vore fleire sånne feil på S60en på litt over 1 år og 15000 km.
    Ja, er latterlig bortskjemt med 240n En oljeskvett og kikke litt over den så er den fornøyd. Har hatt den i 14år nå og kjørt over 200000km med den. Har byttet girkasse og bakaksel, men det er jo sjølforskyldt. Bremseskiver byttet jeg rundt om i 2011 og ca 150000km siden, har gått ett kloss sett i mellomtida. Bytta én foring i forstillinga og satte inn polyforinger på momentstagene siden det var endel burning før i tiden Byttet høyre caliper foran to ganger. Men bærekuler og dynamoer har den vært glad i.

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Hvilke sikring tar du? Jeg er overbevist om at det er enda en sikring jeg ikke er klar over, fordi jeg får ikke strøm til spilleren...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Eeh, ble brått litt usikker, men er en i sikringsboksen i døråpningen. Skal sjekke.

    Skulle en kjapp tur til gjøvik og hente en delemoped idag, så tok turen opp til Ringstad garasjen og fikk med meg isofix til venstresida bak siden jeg bare fikk tak i høyre i vinter. Ble visst med en elefantjekk også


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  6. #56
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Ja, er latterlig bortskjemt med 240n En oljeskvett og kikke litt over den så er den fornøyd. Har hatt den i 14år nå og kjørt over 200000km med den. Har byttet girkasse og bakaksel, men det er jo sjølforskyldt. Bremseskiver byttet jeg rundt om i 2011 og ca 150000km siden, har gått ett kloss sett i mellomtida. Bytta én foring i forstillinga og satte inn polyforinger på momentstagene siden det var endel burning før i tiden Byttet høyre caliper foran to ganger. Men bærekuler og dynamoer har den vært glad i.
    sånn føles det med 940'n iløpet av 3 år/60k km har jeg fylt AC-gass første sommeren jeg hadde den, bytta forstilling etter det bare fordi jeg fikk tak i komplett med poly (den var egentlig bra med unntak av klunk i lenkearmer) og toppakning etter det siden forbruket gikk fra noen DL i måneden til L/pr. dag når jeg begynte å pendle motorvei... men etter alt det har den gått daglig og uten bekymring de siste 2 år 940 med B230 må være verdens seigeste bil <3 <3 <3


    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Eeh, ble brått litt usikker, men er en i sikringsboksen i døråpningen. Skal sjekke.

    Skulle en kjapp tur til gjøvik og hente en delemoped idag, så tok turen opp til Ringstad garasjen og fikk med meg isofix til venstresida bak siden jeg bare fikk tak i høyre i vinter. Ble visst med en elefantjekk også


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    at det var i den boksen var alt jeg trengte den har jeg dessverre sjekket, uten å finne en løsning faens møkk, lei V70 allerede...

  7. #57
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    sånn føles det med 940'n iløpet av 3 år/60k km har jeg fylt AC-gass første sommeren jeg hadde den, bytta forstilling etter det bare fordi jeg fikk tak i komplett med poly (den var egentlig bra med unntak av klunk i lenkearmer) og toppakning etter det siden forbruket gikk fra noen DL i måneden til L/pr. dag når jeg begynte å pendle motorvei... men etter alt det har den gått daglig og uten bekymring de siste 2 år 940 med B230 må være verdens seigeste bil <3 <3 <3



    at det var i den boksen var alt jeg trengte den har jeg dessverre sjekket, uten å finne en løsning faens møkk, lei V70 allerede...
    Kan ikke nekte for at jeg sterkt vurderer en 240 vogn neste gang jeg skal bytte bil 89-93 mod. Om den bruker litt mer på daglig kjøring så er det verdt det mot for alle irriterende småfeil som popper opp i tide og utide


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  8. #58
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Kan ikke nekte for at jeg sterkt vurderer en 240 vogn neste gang jeg skal bytte bil 89-93 mod. Om den bruker litt mer på daglig kjøring så er det verdt det mot for alle irriterende småfeil som popper opp i tide og utide
    Tok i bruk 92 240 som pendlar, som hadde levd eit veldig roleg liv dei siste åra, det var noko som måtte gjerast på den heile tida, men etter 20k og eit år hadde den roa seg ned, då var så dum at eg solgte den, fekk den tilbake, då er det alt som må gjerast igjen, sjølv om den hadde berre gått 14k til. Hadde ein 2004 S80 2,5T
    AWD
    før det som pendlarbil, trur ikkje eg løyste ein skru på den i løpet av 20k og eit år.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #59
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Kan ikke nekte for at jeg sterkt vurderer en 240 vogn neste gang jeg skal bytte bil 89-93 mod. Om den bruker litt mer på daglig kjøring så er det verdt det mot for alle irriterende småfeil som popper opp i tide og utide
    Det forstår eg godt, og eg trur det kan vera fornuftig. Foreløbig har nok S60en vore billigare enn 940en per km totalt sett for meg, men ikkje store forskjelen. Og det er jo verdt å betala litt ekstra for å ha ein bil du veit virkar.
    Eg har ein ganske bra 89-modell 245 ståande, men gjenstår litt arbeid før den er klar for veien.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  10. #60
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Tok i bruk 92 240 som pendlar, som hadde levd eit veldig roleg liv dei siste åra, det var noko som måtte gjerast på den heile tida, men etter 20k og eit år hadde den roa seg ned, då var så dum at eg solgte den, fekk den tilbake, då er det alt som må gjerast igjen, sjølv om den hadde berre gått 14k til. Hadde ein 2004 S80 2,5T
    AWD
    før det som pendlarbil, trur ikkje eg løyste ein skru på den i løpet av 20k og eit år.
    Ja, er klart man kan jo være uheldig med hva som helst. Vurderte bensin motor med tanke på all småkjøringen jeg har, men kom fram til at det bør gå greit allikevel med en euro3 d5 uten for mye dill.

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det forstår eg godt, og eg trur det kan vera fornuftig. Foreløbig har nok S60en vore billigare enn 940en per km totalt sett for meg, men ikkje store forskjelen. Og det er jo verdt å betala litt ekstra for å ha ein bil du veit virkar.
    Eg har ein ganske bra 89-modell 245 ståande, men gjenstår litt arbeid før den er klar for veien.
    Ja, vi får se hva det blir til. Kan ikke nekte for at awd er godt oppi høgget her jeg bor, men har jo alltid klart meg med bakhjulstrekk fra før. Så ut som prisene på 240 hadde fallt litt siste året, men har vært mye fantasi priser igjen siste tiden på finn. Har ikke noe imot å gi litt for rette bilen, men 70-80+ for en helt std bil med biltema ratt og for store hjul kommer ikke på tale


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  11. Takk Øygard takket for denne posten
  12. #61
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Ja, er klart man kan jo være uheldig med hva som helst. Vurderte bensin motor med tanke på all småkjøringen jeg har, men kom fram til at det bør gå greit allikevel med en euro3 d5 uten for mye dill.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Begge delar er gode bilar, men ein er veldig avhengig av tidlegare eigarar, og dei er ofte berre interessert i å reparere det som går i stykker, ikkje å drive vedlikehald som om det hadde vore eit fly.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #62
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Begge delar er gode bilar, men ein er veldig avhengig av tidlegare eigarar, og dei er ofte berre interessert i å reparere det som går i stykker, ikkje å drive vedlikehald som om det hadde vore eit fly.
    Absolutt. Fikk med en haug med kvitteringer på alt mulig rart som var byttet på denne, mye ekstra som ikke var nødvendig også, bilen var/er absolutt godt vedlikeholdt av tidligere eier, det er bare tida for at ting ryker akkurat nå. Bør uansett ikke klage, har sikkert vært veldig heldig med det meste av bil jeg/vi har hatt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  14. Takk gaupe takket for denne posten
  15. #63
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard Nilsson’s 05 V70 D5 awd og XC90 konebil

    Har holdt på litt med disse to ikveld.
    På XC90’n så åpna plutselig takluka seg av seg selv og lot seg ikke lukke igjen samt at det skrapa og låt fælt. Leste ut feilkoder og det lå koder på sirena som jeg har skjønt er nokså vanling.
    Plukket ut taklukemotoren og det jeg går utifra er posisjonsensoren/modulen til den. Den rant det vann ut av og luka fungerte helt fint med strøm rett på motoren. Byttet modul og alt iorden, ingen feilkoder pp noe som helst.


    Har hatt airbaglampe som lyser på V70en siden jeg kjøpte den og ikke fått slettet koda som var der, eller nye koder jeg har provosert fram. Kjøpte «ny» srs modul og monterte idag, da lot de nye kodene seg slette, men ikke den som alltid her vært der. Målte motstand i rattsnella og der var det ett brudd. Plukket hele greia i småbiter og lodda opp igjen defekte kontaktpunkt, monterte det sammen, sletta koder og niks mere airbaglampe


    Edit:
    Prøvde forresten å slette feilkodene med cfe’n, og det fungerte helt utmerket. Litt tungvint å bruke den som feilkodeleser, iogmed at man må lese ut feilkoder med den i bilen for så og plugge den i datan. Men slette funksjonen var fin
    Sist endret av Nilsson; 13/11/22 kl 16:11
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  16. Takk TurboNoob, HansOla, gaupe takket for denne posten
  17. #64
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard



    Vinterhjul på. Kjøpte felgene tidlig i vår for å ha god tid på å få lakkert dem opp, gikk som det pleier Felgene er akkurat like stygge som når jeg kjøpte dem, prøver igjen neste år.



    Og nå har jeg kjørt 20000km med den siden innkjøp, nesten akkurat ett år siden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #65
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.572
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som meg det der.. kjøpte 19" for å ha på vinteren på Carvellen, skulle lakke de før det kom dekk på. Felgene ble glemt, sommer og høst gikk og så kom snøen. Da ble dekk montert og kjørt gjennom vinteren. Skulle lakke de i sommer, det ble glemt igjen..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  20. Takk Nilsson takket for denne posten
  21. #66
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Samme problem her... Kjøpte odysseus til s70'en, de er like kantkjørte og flasset som for 2år siden

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. Takk Nilsson takket for denne posten
  23. #67
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Høres ut som meg det der.. kjøpte 19" for å ha på vinteren på Carvellen, skulle lakke de før det kom dekk på. Felgene ble glemt, sommer og høst gikk og så kom snøen. Da ble dekk montert og kjørt gjennom vinteren. Skulle lakke de i sommer, det ble glemt igjen..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Samme problem her... Kjøpte odysseus til s70'en, de er like kantkjørte og flasset som for 2år siden

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Godt jeg ikke er aleine er endel høydekast i hjula også, men det merkes ikke. Får se om det dukker opp noen bedre felger eller om de får ett lakkstrøk nedte år. Ender vel helst opp med å bruke dem som dem er flere år


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  24. #68
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Bytte glødeplugger på begge bilene igår, det gikk nesten smertefritt. Den ene pluggen på v70en renska seg for gjenger og ville hverken ut eller inn, og gikk lett rundt, noe som gjorde det unulig å bore den ut ogsp. Brøyt den oppover med ett spett og brukte muttertrekker tilsutt og da kom den. Lånte xc90en en tur på jobb og hentet repsett for glødeplugggjenger, men holdt heldigvis med å friske opp gjengene.

    0 av 10 plugger var iorden, så nå er det nok ikke heeelt krise om vi skulle glemme dieselvarmeren en morgen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  25. Takk TurboNoob takket for denne posten
  26. #69
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    wow, 0/10 er jaggu trist her er det 2/5, det er kjipt nok når man passerer 10 blå det går, men jeg får litt dårlig samvittighet...

  27. #70
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    wow, 0/10 er jaggu trist her er det 2/5, det er kjipt nok når man passerer 10 blå det går, men jeg får litt dårlig samvittighet...
    Kunne bare glemme å få liv under 5 kalde uten 5-6minutter med dieselvarmer først Men nå driver dieselvarmeren på xc90n å takker for seg Og v70n går så kort hver dag så den er strømtom etter 3 dager med jobbkjøring og varmer før hver tur


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  28. #71
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Kunne bare glemme å få liv under 5 kalde uten 5-6minutter med dieselvarmer først Men nå driver dieselvarmeren på xc90n å takker for seg Og v70n går så kort hver dag så den er strømtom etter 3 dager med jobbkjøring og varmer før hver tur


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Du er i samme båt som meg... Skulle egentlig gitt F i moderne diesel å heller kjørt 2/7/940 med B230 ikke like komfortabelt, men så lenge man har råd til bensin bare går det...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  29. #72
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Du er i samme båt som meg... Skulle egentlig gitt F i moderne diesel å heller kjørt 2/7/940 med B230 ikke like komfortabelt, men så lenge man har råd til bensin bare går det...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Nå fikk frua opp låg spenningsnivå på xc90n, så var kvikkfiks med varmeren der heldigvis Men ja, syntes nå ikke det er sååå stor forskjell på komfort heller jeg men Skulle jeg bytta ut v70n nå, så hadde jeg heller lagt penga i en 240 ja, med gode dekk og diffbrems så hadde jeg klart meg mer enn godt nok på kjøringa mi. Men på en annen side, så er det jo greit med noe nyere når en ska dra med seg hele familien ut på noe, begynner jo å bli en stund siden 240 var sikkert


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  30. #73
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    940en min er minst lika komfortabel som S60en, og med gode dekk pleier ikkje framkommeligheten vera eit problem.
    Sjølv har eg fått meir og meir sans for 850 som eit kompromiss mellom "ny" og gammal Volvo. Den er veldig komfortabel, ganske sikker, rustar lite, god framkommelughet, stort sett grei å skru på, billig i innkjøp og fin å sjå til (som sedan).
    Det er jo blitt gamle bilar etter kvart det og, men eit bra eksemplar kan nok gje eit rimeleg bilhald.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  31. #74
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Nå fikk frua opp låg spenningsnivå på xc90n, så var kvikkfiks med varmeren der heldigvis Men ja, syntes nå ikke det er sååå stor forskjell på komfort heller jeg men Skulle jeg bytta ut v70n nå, så hadde jeg heller lagt penga i en 240 ja, med gode dekk og diffbrems så hadde jeg klart meg mer enn godt nok på kjøringa mi. Men på en annen side, så er det jo greit med noe nyere når en ska dra med seg hele familien ut på noe, begynner jo å bli en stund siden 240 var sikkert


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Bruksmønster er avgjørende skal man reise et par timer (eller mer...) er
    P2
    langt bedre enn noe som helst rwd, men til daglig bruk med lokal kjøring rekker jeg ikke å bli lei av å kjøre gammel bil, så da tar jeg heller 940 eller 740 (turbo+)++) bare fordi det er sjarmerende og artig å så lenge man bare bruker det sånn setter man mer pris på at det er sjarmerende, enkelt og driftsikkert enn noe annet V70 er fint de dagene man ikke egentlig vil ut av huset, men utover det er 740 med sperre og ei sint rødblokk overlegent alt annet til nød 940 classic.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  32. #75
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard



    Bytta ut noe slitne bremser på v70’n ikveld, på med nye brembo skiver og klosser, men det ble det ikke noe bilder av såklart. Da står det igjen horn så er det vel klart for en eukontroll


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 380
    Siste post: 21/04/23, 13:28
  2. Nilsson: V40 2,0T Sport 2004
    By Nilsson in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 16
    Siste post: 01/06/20, 22:14
  3. Nilsson: 2000mod V40 brukis
    By Nilsson in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 29
    Siste post: 13/02/16, 11:37
  4. Nilsson's 98' 940
    By Nilsson in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 37
    Siste post: 11/02/16, 16:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •