Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  27
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 89

Tråd: Nilsson’s 05 V70 D5 awd og XC90 konebil

  1. #1
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard Nilsson’s 05 V70 D5 awd og XC90 konebil

    Ettersom vinterhjula til 240n er fra 2011, og utslitte, så var det lettere å kjøpe ny bil med gode dekk


    I


    2005mod, D5, awd og 6trinns manuell.
    Gått 250000, men bærer preg av utrolig godt vedlikehold. Det er ett par filleting som jeg må/vil utbedre:
    Airbag lampa lyser
    Stoffet på a-stolpe dekslene har sluppet litt
    Trekket rundt brekket sitter ikke skikkelig
    Og ledbaren skal få ett strøk lakk
    Ellers bærer den preg av utrolig godt vedlikehold, og er godt påkostet. Morsomt og kjøpe gammel bil når den er så ivaretatt.

    Business utgave, så er ikke voldsomt med utstyr, men det ser jeg på som et pluss på en gammel bil
    Kikka på finn bare for moroskyld 2-3dager før jeg dro og kikka på denne. Hadde krav om diesel, svart delskinn eller skinn og 4hjulstrekk, så timinga var perfekt at denne lå ute og ikke var solgt. Litt impulskjøp, men utrolig fornøyd.
    Nå skal 240n vaskes skikkelig ned og settes bort til våren, så kan den nyte pensjonist tilværelsen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Nilsson; 15/05/22 kl 22:48
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  2. Takk 2førr10 takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard



    Der var forresten a-stolpe dekslene iorden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  4. #3
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Pen bil, fin fargekombo

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. Takk Nilsson takket for denne posten
  6. #4
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post


    Der var forresten a-stolpe dekslene iorden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Åssen får man ut disse? Må lime litt på mine også.

    EDIT: Fant ut av det. Tok en sjanse og nappet til i toppen av dem. Fikk begge ut hele.
    Sist endret av TurboNoob; 31/10/21 kl 16:38
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  7. #5
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Åssen får man ut disse? Må lime litt på mine også.

    EDIT: Fant ut av det. Tok en sjanse og nappet til i toppen av dem. Fikk begge ut hele.
    Ja, fant en annen tråd her på forumet at det bare var å røske


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  8. #6
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Flott bil! Grattis! Kan det stemme du var litt heldig med å ramle over en med 6trinns manuell? De fleste v70 og xc70 kommer med automat.

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

  9. #7
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Flott bil! Grattis! Kan det stemme du var litt heldig med å ramle over en med 6trinns manuell? De fleste v70 og xc70 kommer med automat.

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk
    Takk
    Ja, er 6trinns manuell ja. Men det var ikke så avgjørende for min del, noe begrenset utvalg av disse med diesel og awd i utgangspunktet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  10. #8
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Konverterte til 2hjulstrekk denne nå, nokså sikker på at det er den berømte hylsa. Ser vparts har 2 typer, med forskjellig splines, er det noen måte å finne rett type uten å demontere noe?
    Samne med fremre leddet på mellomakslingen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  11. #9
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Da er den oppe å går igjen med ny hylse
    Er nok noe begrenset levetid igjen på splines på vinkelsrevet, men går nok ei stund hvis man ikke prøver å ta livet av det


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  12. Takk HansOla, 2førr10 takket for denne posten
  13. #10
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard



    Får vel bjuda på ett bilde i dårlig kvalitet.

    Har tatt stor service på den, med alle filter untatt haldex da det var rimelig nytt ved innkjøp. Girolje og olje på vinkelkassa tok jeg når jeg bytta hylse.

    Har også irritert meg over at den bremser for lite bak, og brekket ikke var som det skulle, så har gått over bremser på alle hjul, smurt opp glidere, rengjort klaver og løsnet ekspandere på brekket, ble helt andre bremser nå. Må ha nye band til brekket og skjold bak, men det virker nå.

    Hadde også ei runde med å rydde opp i litt jalla kobling til bla tåkelys foran, så nå virker alt utenom hornet.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  14. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  15. #11
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Så nå nettop at jeg har høyttaler i nakkestøtta, er det noe mulighet for å få det til å virke som handsfree igjen når man har ettermarkeds spiller?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  16. #12
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    I feil tråd.. :'D
    Sist endret av 2førr10; 14/03/22 kl 20:16 Begrunnelse: Feil tråd

  17. #13
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Lørdag ble det utvendig vask. Det gjorde seg, da ble jeg påminnet på hvor fin i lakken den egentlig er.

    Har fått montert panserbeskytter, det var utslolgt en stund men så kom det på lager igjen. Synes det ser bra ut, likte montasjen da det ikke går utover bilen negativt på noe. Det er bare noen klemmer og det følger med silikonklisterlapper som hindrer skade på lakk der det monteres.

    Har et par andre ting som skal komme på plass etterhvert. Nye sommerdekk, nytt dieselfilter, ekstra oljekjøler, innvendig vask og støvsuger, og dør og dørkarm vask.

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk
    Feil tråd! xD Admin kan slette

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk
    Sist endret av 2førr10; 14/03/22 kl 20:17

  18. #14
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Så nå nettop at jeg har høyttaler i nakkestøtta, er det noe mulighet for å få det til å virke som handsfree igjen når man har ettermarkeds spiller?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det går vel via original spiller, altså telefonen sitter i dashbordet/center console ved siden av radio, men begge de har du vel fjernet? Går kanskje an å finne tegning/diagram på ledningsnett i bilen og finne ut hvilken farge på ledninger det er og hvor de ender opp. Ikke umulig de ender opp i kontakten i bakkant til telefon/radio ved dashbord. Så er det bare å koble de lederene som er fra mic inn på spiller.

    Jeg har mic på A-stolpe deksel, en klemme som sitter på dekselet og kabel går bak deksel ned til radio, det er 3,5mm minijack.

    Sorry jeg feilposta av min bil i din tråd, går litt i surr på denne appen, jeg går til en de postene jeg har posta på tidligere for å finne min egen tråd men så klikka jeg visst på din

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

  19. #15
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Det går vel via original spiller, altså telefonen sitter i dashbordet/center console ved siden av radio, men begge de har du vel fjernet? Går kanskje an å finne tegning/diagram på ledningsnett i bilen og finne ut hvilken farge på ledninger det er og hvor de ender opp. Ikke umulig de ender opp i kontakten i bakkant til telefon/radio ved dashbord. Så er det bare å koble de lederene som er fra mic inn på spiller.

    Jeg har mic på A-stolpe deksel, en klemme som sitter på dekselet og kabel går bak deksel ned til radio, det er 3,5mm minijack.

    Sorry jeg feilposta av min bil i din tråd, går litt i surr på denne appen, jeg går til en de postene jeg har posta på tidligere for å finne min egen tråd men så klikka jeg visst på din

    Sent fra min SM-G780F via Tapatalk
    Ingen problem, fint med litt påfyll i tråden
    Får forske litt mer på det etterhvert.
    Radio og tlf var borte når jeg kjøpte bilen ja, luree på å få tak i org og montere

    Fikk cfe fra deg idag, prøvd så smått og veldig fornøyd sålangt! Takk for handelen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  20. #16
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Får forske litt mer på det etterhvert.
    Radio og tlf var borte når jeg kjøpte bilen ja, luree på å få tak i org og montere


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Legg fra deg den tanken med en gang... Det er så drastisk forskjell i lydkvalitet på originalt vs hva som helst annet

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  21. #17
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Legg fra deg den tanken med en gang... Det er så drastisk forskjell i lydkvalitet på originalt vs hva som helst annet

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Men ser så utrolig jalla ut med 2din ramme som nesten passer osv Fant noen i tyskland da, men hull for telefondelen, koppholder eller hva man måtte ønske. Mulig den har bedre passform enn det som er å få her til lands. Men skal jeg beholde 2din vil jeg ha en enhet med skjerm og mulighet for ryggekamera osv. Vi får se


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  22. #18
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Men ser så utrolig jalla ut med 2din ramme som nesten passer osv Fant noen i tyskland da, men hull for telefondelen, koppholder eller hva man måtte ønske. Mulig den har bedre passform enn det som er å få her til lands. Men skal jeg beholde 2din vil jeg ha en enhet med skjerm og mulighet for ryggekamera osv. Vi får se


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det er litt varierende passform på de rammene, ja... Heldigvis er ramma i V70'n min av en bedre sort dog dytta jo forrige eier inn en billig og fæl 1din da, med ei billig plastlomme under...
    Selv har jeg lyst til å få inn en nyere pioneer 2din, de ser faktisk ganske pene og simple ut, også får man mulighet for navigasjon, carplay/Android auto og ryggekamera, blant annet.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  23. #19
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det er litt varierende passform på de rammene, ja... Heldigvis er ramma i V70'n min av en bedre sort dog dytta jo forrige eier inn en billig og fæl 1din da, med ei billig plastlomme under...
    Selv har jeg lyst til å få inn en nyere pioneer 2din, de ser faktisk ganske pene og simple ut, også får man mulighet for navigasjon, carplay/Android auto og ryggekamera, blant annet.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Kikka litt på pioneer jeg og, enkle og greie ser det ut som

    Har fått unna litt som skulle vært tatt for lenge siden ikveld, skulle bare bytte ei bærebruforing foran og justere spissing pga skeivt ratt. Endte men en bråtur på tema etter ei bærekule, lenkearm og en caliper.
    Nå er forstillinga justert fra 4,7 i spredning til 0,7 spissing. Også skulle jeg fått tak i to halvslitte dekk. De bak går fint en sesong eller tre til.

    Da gjenstår det regreim, termostat og svinghjul. Moro med bil


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  24. #20
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Jeg personlig ville nok ikke montert org spiller og telefon, heller 2 din med oppbevaringslomme, det er det jeg har. koppeholdere har jeg i midtkonsollen, og i tillegg finnes det koppeholdere i midtarmlene

    Jeg vil anbefale mic ved A-stolpe med minijack, det som måtte passe for baksiden av 2din spiller, da slipper du det mic i nakkestøtte-styret. Ryggekamera fåes kjøpt på ebay som erstatter ene skiltlyset (det erstatter der et av skiltlysene sitter, MEN kamera kommer også med skiltys, så vidt jeg mener å huske er det 2 stk dioder), og ikke sånn flommbelysning som LED skiltlysene fra vparts osv.

    Jeg skal legge ut et bilde og link på min tråd.

  25. #21
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Jeg personlig ville nok ikke montert org spiller og telefon, heller 2 din med oppbevaringslomme, det er det jeg har. koppeholdere har jeg i midtkonsollen, og i tillegg finnes det koppeholdere i midtarmlene

    Jeg vil anbefale mic ved A-stolpe med minijack, det som måtte passe for baksiden av 2din spiller, da slipper du det mic i nakkestøtte-styret. Ryggekamera fåes kjøpt på ebay som erstatter ene skiltlyset (det erstatter der et av skiltlysene sitter, MEN kamera kommer også med skiltys, så vidt jeg mener å huske er det 2 stk dioder), og ikke sånn flommbelysning som LED skiltlysene fra vparts osv.

    Jeg skal legge ut et bilde og link på min tråd.
    Så bilde av kameraet nå, diskret og fint!

    Ang radio så forblir det nok 2din, men skal ha en annen ramme. Sett noen som sentrerer radioen, det er jo og en finere løsning enn den jeg har idag. Er uansett ikke første prioritet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  26. #22
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Kikka litt på pioneer jeg og, enkle og greie ser det ut som

    Har fått unna litt som skulle vært tatt for lenge siden ikveld, skulle bare bytte ei bærebruforing foran og justere spissing pga skeivt ratt. Endte men en bråtur på tema etter ei bærekule, lenkearm og en caliper.
    Nå er forstillinga justert fra 4,7 i spredning til 0,7 spissing. Også skulle jeg fått tak i to halvslitte dekk. De bak går fint en sesong eller tre til.

    Da gjenstår det regreim, termostat og svinghjul. Moro med bil


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    De er veldig brukervennlige og pene, også har jeg inntrykk av at pioneer er blant merkene som får til menyer/innstillinger best forrige eier satt inn en Grundig i min, den ender jeg nok med å slå i hjel...

    Har du noe godt triks på bærebru/bærekule eller?! Driver å bytter bærekule på en selv, å jeg kan fint stå på brua uten å bøye den nok til å få inn kula

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Så bilde av kameraet nå, diskret og fint!

    Ang radio så forblir det nok 2din, men skal ha en annen ramme. Sett noen som sentrerer radioen, det er jo og en finere løsning enn den jeg har idag. Er uansett ikke første prioritet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hmm, jeg har tilgode å se en som sentrerer stereo men om man ikke bruker plassen på siden er det jo klart det peneste... Selv tenker jeg det er en fin plass å henge mobilen.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  27. #23
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    De er veldig brukervennlige og pene, også har jeg inntrykk av at pioneer er blant merkene som får til menyer/innstillinger best forrige eier satt inn en Grundig i min, den ender jeg nok med å slå i hjel...

    Har du noe godt triks på bærebru/bærekule eller?! Driver å bytter bærekule på en selv, å jeg kan fint stå på brua uten å bøye den nok til å få inn kula



    Hmm, jeg har tilgode å se en som sentrerer stereo men om man ikke bruker plassen på siden er det jo klart det peneste... Selv tenker jeg det er en fin plass å henge mobilen.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Virker som det kommer ann på humøret på bilen om man får ned brua nok eller ei Løsne kula fra spindelen først også få dratt det ned, gikk nokså greit både på denne og xc90n.



    Preface og elendig bilde, men mener jeg fant til facelift også. På en annen side, når jeg ser det montert så var det ikke så pent alikevel
    Mobilholder er en god ide ja, men nå kom abs lampa på vei hjem fra jobb, så detta radio greiene havner lenger og lenger ned på lista


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  28. #24
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Byttet abs ring nå, så håper det gjorde susen.

    Ordnet også ettpar irriterende filleting.






    Flyttet inn obd kontakta litt for å få igjen lokket med cfe plugget i.



    Plukket ut radioen siden den var løs. Ramma bak var montert bakfram og alt var bare stappa på plass, nå ser det jo mye mindre jalla ut enn tidligere


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  29. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  30. #25
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Driver å feilsøker litt på airbag, har feilkode
    srs0014, motstand i førerairbag for høy.
    Noen som vet hva motstanden skal være? Tenkte å sette motstand i kontakta fra rattet for å se om koden lar seg slette før jeg begynner å kjøpe inn deler


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 380
    Siste post: 21/04/23, 13:28
  2. Nilsson: V40 2,0T Sport 2004
    By Nilsson in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 16
    Siste post: 01/06/20, 22:14
  3. Nilsson: 2000mod V40 brukis
    By Nilsson in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 29
    Siste post: 13/02/16, 11:37
  4. Nilsson's 98' 940
    By Nilsson in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 37
    Siste post: 11/02/16, 16:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •