Hei! Har en 240 med en sugetrimmet b230fx motor i, originalt satt det en b23 der så flyttet over starter fra b23n til b230n. Sitter også lettet svinghjul, 6 puck sinter og sachs trykkplate der bare så det er nevnt. Men så til problemet. Da jeg startet bilen så var alt greit, men opplevde at da jeg presset inn klutsj pedal så ga bilen antydninger til at den vil kveles, med å gasse litt holdt jeg liv i den men med engang jeg slapp gassen så ville den etter kort tid stoppe. Men bilen ble jo startet opp en del ganger grunnet den er nybgd og opplevde da til slutt at starteren sluttet å fungere, den spant "fritt" virket som innslaget ble defekt, så kjøpte da starter fra biltema den litt slankere starteren prøvde å starte opp igjen og da skraper starteren intenst, så mye at jeg ikke vil vri den rundt på starteren lenger. Fant også ut at da jeg vridde motoren rundt manuelt så høres det ut som at starteren ligger konstant på svinghjulet, vet ikke helt hvordan lyden skal beskrives. Men jeg tror at da den b23 starteren døde så holdt jeg klutsjen inne under oppstart av uviss årsak( sikkert vane )

Skal ta av starter for å inspisere men jeg bare tror det kan være en sammenheng mellom at bilen dør ut med klutsj inne og at starteren døde ( om det er noe friksjon feks som gjorde det tyngre for starteren?) så tenkte derfor om det var noen med noen tips? M47 kasse og.

Takk for svar på forhånd!