Hei

Har slitt nå i månedsvis med vibrasjoner, dette merkes spesielt i reverse og drive på tomgang.

Det begynte med kraftig viberasjon når jeg parkerte i bakken utenfor hjemme og satte bilen i park.
Etter tips fra volvo sjekket jeg vacuum festene og riktig nok de var dårlig, hadde med meg en volvomekaniker og byttet disse, det bak var ikke noe moro å bytte. (kjøpt fester fra skruvat)
Det ble også oppdaget at girkasse feste var gåent og det ble også byttet, vacuum og slanger ble sjekket og testet.
Etter dette ble bilen enda verre og nye vibrasjoner oppsto, spesielt i revers og en del i drive på lave turtall.
Det ble derfor kjøpt nye originale fester fra Volvo og jobben ble gjort nytt, i tillegg ble det høyre motorfeste også byttet men uten det medførte endring i vibrasjon.
Det er tatt diagnose uten feil, motor fungerer som den skal.

Det har nå kommet meg for øret at ved bytte av motorfeste bak skal også brakett byttes fordi det orginale festet ikke lages lengre. Men volvo klarer ikke å hoste opp noe info rundet dette.
Er det noen her som har opplevd lignende eller har noe informasjon om dette brakett bytte, er den brakerten annerledes enn den originale, eller er den en svakhet og skal derfor byttes ?

Jeg har faktisk ikke lyst å gjøre jobben enda en gang hvis det ikke er det som er problemet.

Blir veldig glad for info rundt dette, har brukt hele ferien min, utallige timer og kroner på dette.

Mvh
Tom Kvitnes