Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Viser resultater 1 til 25 av 25

Tråd: Hjelp til innkjøp/bytte av tannstang

  1. #1
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard Hjelp til innkjøp/bytte av tannstang

    Har en V70 2004 2.0t som etter EU-kontroll i 2019 fikk mangel på tannstang (lekkasje). Den gangen reddet jeg den med Omega 917 tetningsmiddel. På EU-kontroll i dag ble det igjen mangel på servo med merknaden "lekkasje". Mekanikeren på NAF sa den må byttes. De ga meg et tilbud på 10.000 i arbeid og 14.000 i deler -- uaktuelt på en bil som har gått 265.000km.

    Tenker derfor å gjøre det selv om jeg klarer å få presset ned prisen betydelig. Hva må jeg tenke på når jeg kjøper tannstang? Jeg ser noen merkes med "uten sensor", andre "med sensor". Ville denne fra eurodel passe? Eller bør man heller gå for noe som er overhalt? (Ser autodoc har en del overhalte.) Er det forskjell på de ulike undermodellene av V70 04 og hvilken tannstang som passer? Reg nr. er DK63308.

    På forhånd takk for svar

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du bør ta en titt under bilen og sjekke delenummeret på tannstangen, og deretter finne kompatible delenumre.
    (kan være litt vrient å få øye på den hvite lappen, men speil hjelper)

    Den du har funnet på Eurodel er til biler med SMI-tannstang "med sensor" (solenoid for hastighetsavhengig servo) som er den som er minst sannsynlig på din bil.
    Jeg ville ha gjettet på en vanlig ZF (uten solenoid/"sensor") , men det er en og annen 2004-bil med SMI-tannstang også.
    SMI (2000-2003) er som regel lett gjenkjennbar på SMI-merkede belger for indre styreledd.
    I visse tilfeller blir det nødvendig med bytte av nedre rattakselkryss* og servorør, men det kommer som sagt an på hvilket tannstang bilen din har i dag.


    *Rattakselkryss kan godt byttes samtidig med at man gjør bytte av tannstang, da tregt (eller slakt) kryss er en gjenganger, som også vil skade tannstangen på sikt.

  3. Takk PetterDale takket for denne posten
  4. #3
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Hadde SMI tannstang på ein 2004 s80 2,5T
    AWD
    eg hadde, men på ein 2,0LT er det nok ikkje sannsynleg å finne det.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. Takk PetterDale takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemeldinger. Jeg har ZF-snekke (se bildet)


    Jeg klarte ikke finne merkelappen med delenr fra venstre side (mulig jeg hadde sett den fra høyre side?). I
    VIDA
    fikk jeg opp 2 alternativer på snekke: 1 standard med delenr 36050357:

    Og en speedrelated med delenr 36050363:


    Hvordan vet jeg hvilken av disse jeg har? Og er det mer som må byttes enn bare snekka på disse?

  7. #5
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du har den vanlige, ikke den hastighetsavhengige.
    (du har ingen elektrisk kabel/kontakt ved rattakselinngangen på tannstangen)

    Hvis det med sikkerhet kan bekreftes at det er bilens originale tannstang som står der i dag, må du regne med behov for rør og rattkryss,
    men det er jo akkurat derfor du trenger å finne lappen med delenumret...
    (det er i visse tilfeller mulig å modifisere originale rør til nytt tannst., alternativt finn samme T.stang som bruktdel eller nyoverhalt)

    Lappen sitter som regel mellom de to tynne trykkrørene, på passasjersiden av tannstangen, delvis skjult av varmeskjoldet.
    Sist endret av jiha1968; 27/07/21 kl 17:45

  8. Takk PetterDale takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Lappen er lokalisert:

    Antar at P8684269 er delenummeret? Hvorfor finner jeg ikke dette nr på f eks eurodel?
    Sist endret av PetterDale; 30/07/21 kl 18:44

  10. #7
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Ja du har funnet riktig nummer, og du trenger en 36050357 som du fant ut av tidligere.
    + trykkrør 1009707 (bensinturbo)
    + returrør 1009713
    + rattakselkryss 1017192
    Ekstradelene er ikke akkurat gratis, så for mange så frister det mere å ta sjansen med en brukt tannstang,
    eller fabrikkoverhalt pre-facelift tannstang om man er heldig å finner noe som passer direkte.

    Gjerne dobbelsjekk info med nærmeste Volvo-verksted/delebutikk.

  11. #8
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    La meg se om jeg har forstått det riktig. Den eksakte delen jeg trenger (P8684269) er erstattet med 36050357, som kun passer med modifiserte trykkrør og rattakselkryss? Og eneste måten for meg å få tak i min originaldel er å kjøpe brukt/restaurert?

    Jeg sliter med å finne restaurert -- alt ser ut til å være utsolgt på autodoc osv. Noen som vet om nettsider/firmaer som selger slike?

    Jeg vet jo at lekkasjen sitter der rattakselen går ned i tannstaget; hvordan er det å evt. bytte kun disse pakningene selv? Er det noen i Norge/utlandet man kan sende tannstaget til for overhaling?

  12. #9
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Ja, din originaldel er erstattet med en som ikke passer direkte... (36050357 erstatter vel et dusin andre delenummer)

    Men du kan se på dette på en annen måte, du kan finne deg en pent brukt komplett tannstang inkl rør og kryss til
    P2
    -chassiet fra hvilken som helst nyankommet huggeri-bil/Privat-hugger. Ta med servopumpen i samme slengen, det kan være ulik tilkobling der også. (
    P2
    -chassis: S60/S80/V70/XC70)
    Da spiller det ingen rolle hvilket delenummer den har, bortsett ifra at den ikke kan ha hastighetsstyrt servovirkning (elektrisk tilkobling)
    Og du må i det minste beregne å flytte over de indre styreleddene (kjøpe nye?) , da disse skiller (S60/V70 er like).
    Skulle du ende opp med en SMI-stang så kan du ikke flytte over indre styreledd.

    Dette betyr også at du kan velge deg på nær hvilken som helst av de nye
    P2
    -tannstengene, såfremt du får tak i passende rør, kryss og ev. pumpe.
    (ulik pumpe bensin/diesel og årsmodellavhengig trykkrørkobling)

    Rep.sett burde gå an å finne f.eks på ebay, men har på følelsen at det ikke er helt enkelt å utføre den jobben.
    Overhalingsverksted, tja, kanskje i Lithauen eller der omkring. (har ingen anelse)

  13. Takk PetterDale takket for denne posten
  14. #10
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Takk for meget nyttig hjelp. Det er mao. ikke noe forskjell om jeg bytter til 36050357 eller en annen tannstang basert på SMI -- jeg må bytte rattkryss og trykkrør uansett? (eneste forskjellen var at jeg må ha nye indre styreledd?) Hvis jeg da ikke finner noe brukt virker det som det enkleste å billigste er å kjøpe SMI stang fra eurodel og finne riktig trykkrør og rattkryss til disse...

  15. #11
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Hvis du går for en SMI, (for 2001-2003) så tror jeg faktisk at du kun trenger å bøye nye vinkler på trykk og retur-rør,
    da jeg mener å tro at de står omvendt.
    SMI vet jeg har retur på det største gjengede uttaket, og det står øverst på tannstangen,
    mens jeg lurer meg på om ikke retur er nederst på 2004 ZF, og fremdeles er retur størst.
    Dobbelsjekk dette nøye på egen bil, så trippelsjekker du nøye!

    Rattakselkrysset er det samme på SMI og ZF t.o.m 2004, men deretter (og på ny ZF til 2004) så skiller det.

    PS: det vil være litt mer trøblete å få bøyd riktig vinkel på rørene enn man skulle tro, men man sparer noen kroner om man lykkes


    Alternativ til Eurodel: https://vparts.se/no/styrvaxel-volvo-s60-v70-00-04.html


    Skulle du heller gå for nyere ZF-tannstang, fra 2005/2006+ så har de helt andre koblinger på rørene, ikke gjenger, men klemplate,
    og da må servopumpen også byttes, i tillegg til rør og rattkryss.


    PS: jeg sitter ikke med disse delene for hånden og kan ikke dobbelsjekke, så informasjonen får du bruke på egen risiko
    Sist endret av jiha1968; 31/07/21 kl 22:49

  16. #12
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Klarte ikke se hvilken som er retur og hvilken som er trykkrør. Den ene har messing (?) mutter og sitter nederst.


    Kan det være en idé å bestille SMI-stang, trykkrør og returrør fra Vparts, og evt sende rørene i retur hvis jeg klarer å bøye til de gamle? Er disse rørene i stål? Ser biltema har en del rimelige rørbøyere til aluminium og kobber, men de egner seg kanskje ikke til stålrør? Vparts skriver at man også må bytte rattakselkryss om man har hatt ZF, men de tenker da på om man har den nye til ZF og at man da må bytte tilbake til det krysset som står på min nå?

  17. #13
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at du har returrøret nederst ja (motsatt av SMI)
    Du ser at fargen på rørene skiller, slik at du kan sammenligne med hva som kommer frem på passasjersiden,
    og hva som fortsetter framover til servopumpen, og hvilket som går til returslangen på tanken.
    Men jeg er rimelig sikker på at du har returen nederst.

    Det er såpass trangt og j-v-l-g at du kommer neppe til med normalt bøyeverktøy,
    trykkrøret er nok en stållegering, magnetisk og hardere materiale enn returrøret som er av en type aluminium.
    Så det kan være en god ide å ta med nye rør samtidig uansett ja,
    selv om du kanskje har så mye flaks at det går det greit å stokke om på trykk og retur uten å måtte bøye så mye på dem.

    Vparts tenker nok på biler som allerede har den nye utgaven rattakselkrysset ja,
    og skal "nedgradere" til eldre variant tannstang. (de referer til bil med "36050357")
    Sist endret av jiha1968; 01/08/21 kl 14:28

  18. Takk PetterDale takket for denne posten
  19. #14
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Du bør uansett skifte rattakselkrysset, sidan det er ein slitedel.. Ellers har du jo fått myyyykje god informasjon.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  20. Takk PetterDale takket for denne posten
  21. #15
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Da blir det denne tannstanga fra VPARTS med det trykkrøret og den returslangen som VPARTS skriver må byttes sammen med tannstanga. Det eneste jeg stusser på er beskrivelsen til returslangen: "Returledning från bilens styrväxel. För ZF styrväxel." De skriver jo tydelig på beskrivelsen av tannstanga "Styrväxel SMI av hög kvalitet" samtidig som de henviser til en returslange som beskrives som del til ZF-systemet... Passer returslangen til SMI eller ZF?

    Det siste jeg lurer på er om rattakselkrysset er en slitedel som det er noe poeng å bytte når man først holder på, og om den kan ha noe med lekkasjen å gjøre? VPARTS skal ha 1000kr for den, så jeg vil helst slippe unna.

    EDIT: locked du anbefaler å bytte rattakselkrysset ja... da får jeg vurdere å gjøre det også.

    EDIT: Har ringt VPARTS og de bekreftet at returslangen er riktig del til tannstanga, selv om det står at den passer til ZF på beskrivelsen.
    Sist endret av PetterDale; 02/08/21 kl 08:07

  22. #16
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Volvo selge/skifta alltid rattakselkrysset sammen med tannstang. Truleg har det vore skifta mang ei tannstang utan å skifte krysset først.

    Du kan såklart sjekke det krysset du har, at det er lett og ledig og ikkje slark..
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  23. #17
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PetterDale Vis post
    Da blir det denne tannstanga fra VPARTS med det trykkrøret og den returslangen som VPARTS skriver må byttes sammen med tannstanga. Det eneste jeg stusser på er beskrivelsen til returslangen: "Returledning från bilens styrväxel. För ZF styrväxel." De skriver jo tydelig på beskrivelsen av tannstanga "Styrväxel SMI av hög kvalitet" samtidig som de henviser til en returslange som beskrives som del til ZF-systemet... Passer returslangen til SMI eller ZF?

    Det siste jeg lurer på er om rattakselkrysset er en slitedel som det er noe poeng å bytte når man først holder på, og om den kan ha noe med lekkasjen å gjøre? VPARTS skal ha 1000kr for den, så jeg vil helst slippe unna.

    EDIT: locked du anbefaler å bytte rattakselkrysset ja... da får jeg vurdere å gjøre det også.
    Hmm, ser ut til at Vparts har benyttet tilbehørslisten for den som har en 2004-modell ZF som deg,
    men som skal bytte til 36050357 (Volvos 2004 ZF-erstatning) ,
    i utgangspunktet skulle det bli feil, iallfall med rattakselkrysset

    Hvis Vparts SMI-tannstang var en direkte kopi av de som ble brukt 2001-2003, så burde delelisten se slik ut:
    Rattakselkryss: 3409939
    Trykkrør: 8671397 (bensinturbo)
    Returrør: 30665037

    Ikke lett å bli klok på dette, men du kan jo sende vparts en mail og spørre om delelisten deres virkelig er riktig.


    Som nevnt av "locked" så bør du bytte rattakselkrysset. (om det ikke er byttet de siste 5-10 årene)
    De har det med å bli trege om de ikke blir slakke før den tid, og utgjør en belastning på tannstangens inngående aksling.
    Sist endret av jiha1968; 02/08/21 kl 08:28

  24. #18
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Jeg ringte VPARTS imårres og påpekte at trykkrøret ble beskrevet som ZF-kompatibel. Han sa at "dette var det som passet til tannstangen, det var dette de hadde solgt til andre...". Usikker på hvor kompetent denne personen var, men jeg (kanskje noe naivt) bestilte tannstang, trykkrør, returrør og rattkryss slik det ble instruert i beskrivelsen. Kjenner jeg blir ganske oppgitt hvis dette ikke stemmer!

  25. #19
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du får jo etter hvert en liten mulighet til å "tørrtrene" litt på hva som passer og ikke av de nye delene når du far dem i hus.
    Vi venter i spenning

  26. #20
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Jeg sendte vparts en mail og fikk en ganske vagt (men lovende?) svar:

    Okej ja det stämmer, vi har sålt 37 st och vi har endast stött på problem en enda gång tidigare att det varit fel typ av rör och vad det var den gången vågar
    jag inte svara på.
    Så infon borde stämma gällande rören /slangarna vid byte av styrväxel, sant som du nämner man blir rätt snurrig på alla olika nummer.
    Om det skulle vara fel så borde fler hört av sig och meddelat att det skulle vara fel rör och inte passat på bilen.

    Kan tyvärr inte se att det inte skulle vara rätt delar för din bil.
    Det blir spennede dette Jeg melder i fra om delene passer eller ikke når jeg har kommet igang.

  27. #21
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Da er jobben gjort! Ønsker å rette stor takk til alle som har hjulpet meg – spesielt jiha1968 – vet ikke hva jeg skulle gjort uten dine råd!

    Det ble mye frem og tilbake mtp. deler og hvilken løsning som ville lønne seg. Det endte med at jeg kjøpte en ny tannstang fra VPARTS av typen SMI. Dette betød at jeg også måtte bytte trykkrør, returslange og rattakselkryss, fordi mitt originale system var av typen ZF. Som det ble sagt tidligere så fulgte jeg protokollen VPARTS hadde lagt ved sin tannstang om at følgende deler også måtte kjøpes:

    Trykkrør: 16041901
    Returrør: 16041903
    Rattakselkryss: 20051902

    DISSE RØRENE ER FEIL, så ikke kjøp. Det ble ytret skepsis til disse delene, og av god grunn. Rattakselkrysset er riktig, men både trykkrøret og returrøret er IDENTISKE med de rørene som allerede satt på mitt ZF-system.

    DE RIKTIGE DELENE OM DU BYGGER FRA ZF TIL SMI ER:
    Trykkrør: 8671397 (bensinturbo)
    Returrør: 30665037
    Rattakselkryss: 20051902

    Og så en hyllest til VPARTS:
    Jeg ringte VPARTS og forklarte at rørene de sendte meg var identiske med de jeg hadde. De tok fullt ansvar, og sa at jeg skulle dra på volvo lokalt og kjøpe nye rør, sende de kviteringa og så skulle de rabattere meg på tannstanga tilsvarende mellomlegget. Trykkrør og returrør på volvo kom på 4000 kr; VPARTS tilbakebetaler dermed 3000 kr (om de holder ord). For min del ser det ut som det ordnet seg greit, men med den latterlige prisen på rør fra volvo er det lite lønnsomt å bytte til SMI-system om man ikke får tak i rørene billigere. Jeg tror jeg heller ville forsøkt meg på å bøye til de gamle rørene om jeg ikke hadde fått dette rabattert. Uansett, fantastisk service fra VPARTS. De har forøvrig tatt ned anbefalingen om bytte av disse rørene; blir spennende å se om de får tatt inn nye rør som faktisk passer til tannstanga de fører.

    Om selv jobben:
    Jobben gikk egentlig veldig greit. Med unntak av klusset med deler, støtte jeg på 3 utfordringer: (1) det er veldig trangt og vanskelig å komme til bunnbolten på det nedre motorfestet. Her måtte jeg bruke en kombinasjon av ledd og forlengere for å komme til bolten, og det var fortsatt såvidt det var mulig å få den ut, selv når subframen var senket; (2) rattkrysset går veldig trangt ned på tannstanga, så her måtte jeg banke inn 2 kubbetrekkere i sprekken på rattkrysset for å lage stor nok åpning for å få sklidd krysset ned på tannstanga etter at den var montert på bilen; (3) å entre spesielt det nedre trykkrøret i den nye tannstanga var en forferdelig prosess. Etter flere timer endte det med at jeg måtte brekke en stor skrutrekker mot mutteren samtidig som jeg skrudde med en fastnøkkel. Her er det så trangt at man skulle ikke tro at det går ann å få skrudd dette sammen.

    Om noen skulle begi seg ut på denne jobben, så laget jeg en "bruksanvisning" før jeg satte igang med bilder og forklaringer fra youtube på hele prosessen (både bytte av tannstang, rattkryss og rør. Jeg legger ved denne som PDF her. Hvis lenken skulle dø så kan jeg sende over PM.
    Sist endret av PetterDale; 30/08/21 kl 08:46

  28. Takk jiha1968, gaupe takket for denne posten
  29. #22
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du skal ha takk selv for å lage en fantastisk guide på bytte, i tillegg til oppklaringen rundt trykkrørene!

    Når det gjelder skruen på bakre motorfeste så letter det tilgangen om man tar et brekkjern mellom subframe og krengningshemmeren,
    og bruker 3/8"-verktøy. (1/4" blir gjerne for svakt)

    PS: jeg rakk ikke å svare deg på det med indre styreledd, men ser at du fant fort ut av det selv.

  30. #23
    Registrerte brukere PetterDale sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Det trikset med kremningshemmeren var jeg ikke klar over. Det var denne som var i veien for entring av trykkrør også!

  31. #24
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PetterDale Vis post
    Det trikset med kremningshemmeren var jeg ikke klar over. Det var denne som var i veien for entring av trykkrør også!
    Hjelper nok ikke så mye når man skal på med røret vil jeg tro, men det gir noen få nødvendige millimeter ekstra til verktøyet slik at det går å kun løsne motorfeste fra tannstaget, slik at man får løsnet der før man senker subframe, og kan la motorfestet henge fast på motorbraketten.
    (klaringen mellom subframe og Krengningshemmer varierer med versjon k.hemmer)

    I de tilfellene det blir skikkelig trøblete å få på plass røret, så kan man vente litt med å skru fast den nye tannstangen og heller løfte den litt opp fra subframe for å bedre tilgangen.


    Gratulerer forøvrig med inkontinensfri servo
    Sist endret av jiha1968; 30/08/21 kl 17:43

  32. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.076
    Antall takk

    Standard

    Grattis med vel utført jobb. Glad eg betalte meg ut av denne jobben på min bil. Spesielt nå som indre styreledd var røket på EU. Etter 1 år. Reklamasjon og bare fryd og gammen.
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

Lignende tråder

  1. Innkjøp av nye Dempere, Hjelp?
    By Polestar in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 23/06/14, 15:59
  2. Tannstang HJELP!
    By Mrmordi in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 21/01/13, 10:31
  3. Svar: 5
    Siste post: 18/09/12, 21:05
  4. Hjelp til innkjøp av Truetrack + deler
    By Kenneth D in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 24/11/11, 00:14
  5. Bytte tannstang
    By peodudn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 10/07/10, 19:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •