Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Overtrykk veivhusveny D5 2004, 320k

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2021
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Overtrykk veivhusveny D5 2004, 320k

    Har fått lekkasje i mellom blokk og automat kassa, der simmerring eller pluggen har fått problemer.
    Er vel ikke noe vits å bytte dette før overtrykk er fikset. Mottor skal være byttet etter register havari, så aner ikke km på denne

    Tredde nitrilhanske over olje påfylling og den brukte ikke lang tid på å fylles, glemte å teste med turtall, desverre.
    Plukket ut oljefilter hus og oljefella, men disse ser bra ut. Slangene til turbo og topplokk er åpne.

    Tok ut EGR, men denne var fin med bare litt sot. Værre ut av veksler der egr og intercooler lufta møttes... nydelig gjørme.

    Men slik jeg ser det er tilkobling oljefelle ok og står igjen med Filter kassetten og lokket med membran.

    Er det noen som vet hvordan dette skal fungere? Av YouTube videoer, så skal det bli vakuum på påfylling om membranen revner..

    Skal sjekke at oljefelle returløp ikke er tett mot sump, samt ta en kompresjons test

    Andre tips, tenker ikke på det å kjøre med peilepinne uttrekt


  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2021
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard



    Sliter med å linke bilde fra Dropbox

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2021
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Skrudd sammen tredde på hanske og tok av ventslange toppdeksel. Hansken fylles litt men setter jeg på slange , blåses hansken opp.
    Drar jeg på turtall kollapser hansken. Konkluderer med at oljefelle gjør jobben.
    Men det er en popping lyd, men den reduseres ikke om jeg blender slangen til motorfester.
    Da bilen oppfører seg normalt, tenker jeg at det ikke er noe vakuum lekkasjer.
    Neste blir kompresjonstest for å se om noen avviker fra gjennomsnittet.

    Andre forslag?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Du ska bare ta ut girkassen og startkrans og montere inn den nye utgaven av troppa i blokka. Denne troppa er rettoppafor veiivakseln på motorn. Det er normalt at den org gummibelagte troppa detter ut det har ikke noe med overtrykk og gjøre. Den nye troppa er i stål og den kommer ikke ut. Dele nr ny tropp. 8687868

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2021
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Da er simmerring og plugg på vei.
    Forstår det er mulig å slippe ned motor med kasse på fører siden, klarer man dette uten å tømme a/c og andre væsker.
    Så lurer jeg på om en trenger spesielle verktøy, har hørt snakk om "tolk" for å få dette sammen?
    Hvordan løsner en kassa, noen beskriver 6bolter på svingjulet, hvor er disse tilgjengelig fra?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2021
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har moment oversikt på svinghjul, startkrans og converter? Skal det i tillegg ha locktight

Lignende tråder

  1. XC-70 2004
    By Tom Bjørnar Jensen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 16/03/18, 22:58
  2. Prissetting? S60, 2,5t, awd 2006 - 320k/180k
    By runeme in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 26/02/18, 07:44
  3. V70 D5 2004
    By RayO84 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 26/06/17, 15:20
  4. Svar: 7
    Siste post: 23/07/14, 23:33
  5. 940 Overtrykk i veivhus
    By daglarssen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 01/10/11, 19:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •