Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Hvor kjøper dere deler?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2020
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Hvor kjøper dere deler?

    Hei,

    Er ny på forumet og lurer på hvor dere kjøper rimelige deler.
    Finnes det noen plass med brukte kurrante deler?

    2007 XC90
    2007 XC90

  2. #2
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Melder du deg inn som medlem så har du jo noen gode rabatter rundt omkring😂
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  3. #3
    Erik 850 sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    241
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    I det siste har jeg stort sett handla på http://eurodel.no.
    Ok leveringstid, stort utvalg i forskjellige merker/kvaliteter og gode priser.
    Priser inkl mva og toll, så slipper uventa ekstrakostnader.

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Ser Hasse spør ett brukte deler også, der er det nok Finn.no , og bilopphuggeriene med finndel.no / bruktdel.no ,
    men har ikke funnet noe direkte tilsvarende som f.eks koed.dk har til BMW. (både nytt og brukt)

    Vil du ha nye deler kjapt, gjelder det å finne noen med lager i Norge, og ikke bare Norsk shop-front.
    Og må man handle fra utlandet er det fordel å sjekke ut om firmaet sender ferdig fortollet, eller om det kommer MVA og fortollingsgebyrer i etterkant, som Erik 850 er inne på.
    Heldigvis er det flere utenlandske web-shops som har begynt å momse/tolle varene på forhånd, men det er få som har originaldel-kataloger for de forskjellige bilmerkene slik som Eurodel. (men noen varer hos Eurodel er merkbart dyrere enn vanlig, så man bør passe på litt)

    Og så får man tenke på hvor det er lettest å reklamere om noe har blitt feil...

  5. #5

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Blander meg litt i tråden her.
    Jeg kjøpte i 2017 nytt eksosanlegg til en av mine s80. Det besto av mellompotten med rør og den store bakre potten, ble kjøpt fra Skruvat.
    De siste ukene har jeg merket at det putret mer og mer under bilen og trodde at det muligens var en pakning i eksosanlegget som var kaputt. Var under bilen i dag og det viser seg da at begge disse pottene er helt og fullstendig opprustet og at den store bakre potten har et rusthull så stort at jeg fikk hele hånden inn i potten. Noen dårligere potter har jeg ikke sett i mitt lange liv.
    Snakket med Skruvat i dag og de sa at jeg skulle reklamere så den saken får jeg se på i morgen.
    Men de ble litt flat når jeg sa at den originale potten varte i 14 år og deres potte i knapt 3 år. De hadde heller ikke noen bedre potte å tilby til min bil.
    Så er spørsmålet mitt, hvor kan jeg kjøpe nye potter av bra kvalitet sett bort fra Volvo original potter?
    TAKKER FOR SVAR.
    Sist endret av lars otto skiftesvik; 14/10/20 kl 19:18

  6. #6
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Auda, det var jo ikke spesielt imponerende... eller jo, faktisk veldig imponerende at de ruster så til de grader i stykker på 3 år

    Om du tåler litt mer "sportslig" lyd, og skal ha bilen mere enn tre år så kan jo rustfritt anlegg fra Ferrita* eller BSR/Simons være noe å tenke på, det koster jo ikke så veldig mye mere enn kun bakre potte fra Volvo.
    Anleggene bråker ikke som raka rør med japsedemper på enden, men gir heller en litt grovere og mer markant lyd enn original-anlegget.

    *Ferrita har tilsynelatende kun standard-anlegg til S80 i rustfritt, mens om du vil ha litt mere lyd og grovt enderør, så kan du se på Simons eller BSR SportFlow.

    PS: noen av disse rustfrie anleggene er laget av en ståltype som får en lett rustfarge som fungerer tilnærmet som beskyttelsesbelegg utvendig (unntatt enderør) .
    Sist endret av jiha1968; 14/10/20 kl 22:03

  7. Takk lars otto skiftesvik takket for denne posten
  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2018
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    For brukte deler ville jeg prøvd https://www.bildelsbasen.se
    Der kan du søke deler med norsk skilt, og der er mye Volvo deler der.

  9. Takk lars otto skiftesvik takket for denne posten
  10. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2020
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Takker for mange tips.
    Er for tiden på utkikk etter en axle bolt som angivelig skal fjerne den lyden fra hjulene som kalles Axleping.
    Etter det jeg kan lese meg til er denne gått ut av Volvo sit sortimet. Finner den i USA.
    Noen som har kjøpt denne i skandinavia i det siste?
    Gjelder den bolten med en kon gummipakning.
    https://www.ipdusa.com/products/2213...14277-30670602
    2007 XC90

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2020
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Jeg la det siste spørsmålet som egen post.
    2007 XC90

  12. #10
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    Blander meg litt i tråden her.
    Jeg kjøpte i 2017 nytt eksosanlegg til en av mine s80. Det besto av mellompotten med rør og den store bakre potten, ble kjøpt fra Skruvat.
    De siste ukene har jeg merket at det putret mer og mer under bilen og trodde at det muligens var en pakning i eksosanlegget som var kaputt. Var under bilen i dag og det viser seg da at begge disse pottene er helt og fullstendig opprustet og at den store bakre potten har et rusthull så stort at jeg fikk hele hånden inn i potten. Noen dårligere potter har jeg ikke sett i mitt lange liv.
    Snakket med Skruvat i dag og de sa at jeg skulle reklamere så den saken får jeg se på i morgen.
    Men de ble litt flat når jeg sa at den originale potten varte i 14 år og deres potte i knapt 3 år. De hadde heller ikke noen bedre potte å tilby til min bil.
    Så er spørsmålet mitt, hvor kan jeg kjøpe nye potter av bra kvalitet sett bort fra Volvo original potter?
    TAKKER FOR SVAR.
    Min 2007 V70 D5
    AWD
    har endå det orginale eksosanlegget etter 415.000km så her vil eg anbefale å kjøpe BRUKT ORGINAL. Kompletter med modelltilpassa fester frå biltema.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  13. Takk lars otto skiftesvik takket for denne posten
  14. #11
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Min 2007 V70 D5
    AWD
    har endå det orginale eksosanlegget etter 415.000km så her vil eg anbefale å kjøpe BRUKT ORGINAL. Kompletter med modelltilpassa fester frå biltema.
    Min -07 V70 ser også ut til å fortsatt ha det originale eksosanlegget, gått 263.000km. Festet på bakerste potta hadde rustet av, så jeg kjøpte nytt feste på Biltema, nr 98029. Passet overaskende bra. Merkelig nok ser resten av eksosanlegget veldig bra ut, bortsett fra skruer og muttere i skjøtene.
    Sist endret av TurboNoob; 16/10/20 kl 23:19
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  15. Takk lars otto skiftesvik takket for denne posten
  16. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hatt gode erfaringer med bil1din.no, bilhuggeri i Namsos. De fungerer som en hub for mange andre huggeri i landet, slik jeg har forstått det. Fikk tak i deler veldig kjapt og til god pris. Det er ikke alle ting man trenger å kjøpe nytt. Det var Volvo-forhandleren her i Trondheim som kom med anbefalingen om bil1din, da de ikke kunne se behovet for å kjøpe nytt fra Volvo. Jeg tok med delene til forhandleren og de tok kun betalt for montering.

    Edit: Og for å henge meg på pottepraten; originalt anlegg her fra 2004. Gått 330k uten noen bytter av noe slag.
    Volvo 850 1997 2,0LT
    Volvo XC90 2004
    VIDA DiCE, Trondheim

  17. Takk lars otto skiftesvik takket for denne posten
  18. #13

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Takker for svarene
    Et lite spørsmål til slutt. Dersom jeg kjøper nye eksospotter ser jeg at det er to navn som går igjen, det er BOSAL og WALKER er det noen av dere som har synspunkter på hvilket merke som er best.
    Eller eventuelt andre merker,
    Takker.

  19. #14

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Da er nye potter bestilt fra Eurodel.
    Det ble BOSAL POTTER. Mitre potte kr 1555 Bakre kr 3139 frakt hjemlevering kr 139.
    Eurodel hadde en grei ordning med at de sjekker og garanterer at pottene passer akkurat til min s80.

    Skruvat behandler fortsatt min reklamasjon på deres potter som er fullstendig opprustet på under 3 år.

Lignende tråder

  1. Hvor kjøper dere delene til bilen
    By Roger72 in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 18
    Siste post: 17/02/15, 01:37
  2. Hvor kjøper dere karosserideler?
    By Lynvinge in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 17
    Siste post: 08/02/14, 22:08
  3. Hvor kjøper dere lakk på boks? :)
    By gnilrE in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 10
    Siste post: 01/02/11, 22:47
  4. Hvor kjøper dere el. materiell
    By Mr. Crepsley in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 10
    Siste post: 10/11/10, 22:44
  5. Hvor kjøper dere lakk?
    By henrik940 in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 23
    Siste post: 16/06/10, 01:03

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •