Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 34 av 34

Tråd: Garrett GT3267S på B230FK

  1. #26
    Registrerte brukere OdinGjelseth sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2013
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    HansOla
    Har ikke sjekket hvor stort det er. Mulig det burde portes?
    Det er stigende med turtallet opp til rundt 1 bar og så pang på 2 bar. Har 2 bar på 2000rpm så turboen er rå sånn sett, hehe.

    Batland
    Det er twinentry, så ville tro den er delt lenger inn?
    Skal få åpna og sjekket dette

  2. #27
    Registrerte brukere OdinGjelseth sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2013
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Må legge til at forspenn på aktuator hjalp fælt, fult trykk på 2000rpm.
    Fått justert inn kg2t kammen skikkelig også så dette ser ut til å bli stor suksess når løsning for trykket er på plass!
    Men KG sin anbefaling på 3,5mm løft fungerte svært dårlig. Nærmere 1,4mm crossover som jeg ser du har skrivd i en annen tråd Batland , fungerer veldig bra

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OdinGjelseth Vis post
    Må legge til at forspenn på aktuator hjalp fælt, fult trykk på 2000rpm.
    Fått justert inn kg2t kammen skikkelig også så dette ser ut til å bli stor suksess når løsning for trykket er på plass!
    Men KG sin anbefaling på 3,5mm løft fungerte svært dårlig. Nærmere 1,4mm crossover som jeg ser du har skrivd i en annen tråd Batland , fungerer veldig bra
    Sitat Opprinnelig postet av OdinGjelseth Vis post
    HansOla
    Har ikke sjekket hvor stort det er. Mulig det burde portes?
    Det er stigende med turtallet opp til rundt 1 bar og så pang på 2 bar. Har 2 bar på 2000rpm så turboen er rå sånn sett, hehe.
    Batland
    Det er twinentry, så ville tro den er delt lenger inn?
    Skal få åpna og sjekket dette


    Det gjorde det nok. Wg klaffen må jo holde tett, vet du, men 2 BAR ladetrykk på 2000 o/min, det var voldsomt. GT3267 der altså.
    Good.
    Sa de det ja? Man kan begynne å lure på hva de kan og vet om kamakslinger og om de tenker på hva de selger på. Skulle tro de solgte og snakket om VX kammene som er 100% motsatt av KG2T-kammen. Helt Elendig.
    Hva er KG2T-kammen for noe da? Jo, en A-kam som har fått KG002 eksosknocker for å kompensere for de underdimmensjonerte eksosventilene som står i disse toppene. Så er knockvinkelen økt fra 108 til 112 - 114 og dette gjør at eksosventilene åpner enda 4 - 6 grader tidligere som ett minimum. Dette betyr at man åpner eksosventilene svært mye tidligere enn det en A-kam gjør og faktisk veldig tidlig uansett hva man sammenligner med. Dette øker eksoskapasiteten og dette er meget gunstig for performance og for turtallet. Det betyr at man slipper å advance kammen og dette er gunstig for effekten på høyere turtall.
    Forslaget om å advance kammen så mye at innsugsventilene er løftet 3,5 mm i ØD gir så tidlig lukking av dem at man nærmer seg en T-kam. Videre blir eksosventilene åpnet så tidlig at man sløser bort verdifullt sylindertrykk, reduserer dreiemomentet og øker forbruket ved rolig kjøring. Rett og slett ett moderne, feministisk, sosialistisk, MDG, veganer-råd.
    Anyway, poenget er at man iallefall ikke skal kjøre med mer advance på KG2T-kammen enn det A-kammen går med og derfor er 1,4 mm ett bra utgangspunkt.
    Takk for tilbakemelding.

    Hvis du ser i trådene til "HY35" gutta her inne, så er porting av wg hullet og oppgradering av wg klaffen til en med større diameter noe som må gjøres for å få en viss kontroll på ladetrykket.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...%C3%A5d/page16
    Du må forberede deg på å gjøre det samme som jeg har gjort på den ene av mine turboer som hadde akkurat samme utgangspunkt som det du har nå.
    Deleveggen portes vekk så langt inn i huset du bare kommer med rettsliperen. Da går hastigheten i halsen ned og ergo øker trykkfallet over wg porten..
    Da øker wg kapasiteten som sammen med portet wg hull og evt, større klaff løser problemet.

    Dette er alternativet:

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Smidd litt i verkstedet i dag. Gjort ferdig adapter for extern wg til org manifold, planet den og laget baklokk til e50 turboen. Laget teflonslanger ned på tankarmaturet.
    Det er plass til store turboer fortsatt på manifolden. Jeg prøvde med hx35 og det gikk bra. Syns wg plassering ble bra også.



    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av Batland; 11/04/21 kl 16:50

  4. #29
    Registrerte brukere OdinGjelseth sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2013
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Forumet krangler litt med meg idag. Er bare deler av svaret som blir synlig.

    Prøver igjen.
    Ja, det er gt3267s ja. Si 2500 da så har i hvertfall ikke skryti på meg noe, hehe.

    Ble rimelig overrasket når det fabrikanten anbefaler på kamen sin var så voldsomt på trynet ja, kan begynne å lure!
    Så på turboen min igår at turbinhuset på denne er fullstendig lukket og derfor umulig å porte. Alternativet da blir jo ekstern WG. Ville tro det er det beste alternativet uansett da jeg får utnyttet twinentry'n, men samtidig kan få kontroll på trykket?
    Hvor stor WG ville du hatt prøvd først ut i fra det jeg har sagt om turboen, Batland? 40mm?

    HansOla
    Den flensen så ikke dum ut. De som er å få kjøpt er desverre rette og ikke vinklet som din. Har du den i bruk fortsatt? Eventuelt om du lager flere?

  5. #30
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OdinGjelseth Vis post
    HansOla
    Den flensen så ikke dum ut. De som er å få kjøpt er desverre rette og ikke vinklet som din. Har du den i bruk fortsatt? Eventuelt om du lager flere?
    Jeg har ikke fått testet den enda, motor er ikke helt ferdig. Det begynnet å bli mange som vil kjøpe slik adapter nå Men jeg har dessverre ikke tid.. De er enkle å lage, tar bare litt tid. Kjøp deg to t3 flenser, dra til rørleggern å kjøp 60mm kortradie bend og et 38mm/42mm langradiebend og fyr opp sveiseapparatet Jeg bruker 38mm Turbosmart wg. Kjøp kvalitet, jeg har trøbbla nok med kina wg. Bolt på et gammelt eksoshus når du sveiser så det ikke slår seg så mye. Twin-entry får du uansett ikke utnyttet med org turbomanifold, så det trenger du ikke bekymre deg for



    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #31
    Registrerte brukere OdinGjelseth sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2013
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=HansOla;1105412]Jeg har ikke fått testet den enda, motor er ikke helt ferdig. Det begynnet å bli mange som vil kjøpe slik adapter nå Men jeg har dessverre ikke tid.. De er enkle å lage, tar bare litt tid. Kjøp deg to t3 flenser, dra til rørleggern å kjøp 60mm kortradie bend og et 38mm/42mm langradiebend og fyr opp sveiseapparatet Jeg bruker 38mm Turbosmart wg. Kjøp kvalitet, jeg har trøbbla nok med kina wg. Bolt på et gammelt eksoshus når du sveiser så det ikke slår seg så mye. Twin-entry får du uansett ikke utnyttet med org turbomanifold, så det trenger du ikke bekymre deg for



    Nei, det skjønner jeg. Tenkte mer på det Batland var inne på angående å fjerne delinga så langt inn i turboen jeg kom. Når denne delinga øker hastighet i turbo så tenkte jeg at den er en fordel å beholde om jeg uansett bytter til ekstern wastegate

    Er litt inne på tanken om å kjøpe det ferdiggrenrøret fra Speeding også, den pakka med HX40 og 2x 38mm wg. Har en helsmidd motor med max bearbeidet topp stående

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det begynnet å bli mange som vil kjøpe slik adapter nå Men jeg har dessverre ikke tid.. De er enkle å lage, tar bare litt tid.
    Det kunne vært verre, ja.



    Ang. HX40.

    Kan minne om definisjonen av "å være gal."

    "Å gjøre nøyaktig det samme som alle andre, gang etter gang og forvente et annet resultat."
    Bildet viser alternativ fremgangsmåte tatt frem her lokalt.

    Her ett 3. alternativ som ett hvilket som helst mekanisk verksted burde kunne gjøre for deg.



    Sist endret av Batland; 16/04/21 kl 19:50

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Hei, jeg har GT3271 turbo på min b230at motor, med A/R 0.78 twin entry eksos hus. Så huset har skillevegg inn mot wastgate hullet. Men jeg har aldri hatt problemer med at den ladder for mye.
    Hvis jeg setter på en 0.8 bars klokke med ørlite forspenn så ladder den 0.8 bar osv.

    Har du sjekket at wastgate står fysiskt rigtig montert og at slangen din er i orden fra kompressor huset?

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Er det noen av dere som kjører GT3267S eller GT3271 som har video av aks/spool up? Kunne vert artig å sett.

    Sent fra min SM-N975F via Tapatalk

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. garrett t3 vs 19t
    By goblin in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 25/08/13, 13:15
  2. garrett TB03 VS garrett TB2543
    By kompi in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 22/01/13, 19:50
  3. garrett g42 på 940?
    By siggen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 07/06/12, 06:45
  4. Garrett T3 fra ET vs 13c?
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 12/06/11, 23:14
  5. Garrett t3 fra 740 på FK, hva må gjøres?
    By Testdriver in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 28/10/10, 21:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •