Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Kjøpe bil med heftelser

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. feb. 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Kjøpe bil med heftelser

    Skal kjøpe en komplett xc70 2004 mod som har ca50000 kr i heftelser på. Bilen selges som delebil p.g.a. dette og jeg får ikke skrive salgsmelling.
    Spørsmålet er da: Vil jeg få noe med heftelsen å gjøre da?
    Sånn jeg ser det,skifter bilen eier fysisk men det blir jo ikke registrert noen plass.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Heftelser har jo ingenting med delebil å gjøre så den følger bilen uansett hvem som eier den. Det du risikerer da er at noen tar bilen for å dekke misligholdt lån, så da blir det bare et spørsmål om hvor mye du stoler på selger. Om namsmannen står på døra til selger og vil ha bilen får han jo et forklaringsproblem som må løses på et vis.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. feb. 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Han som jeg skal kjøpe bilen av,har en sak mot en tidligere eier som hadde solgt biln uten å opplyse om heftelsen. Jeg kan kjøpe biln,men får ikke omregistrere den,for da blir heftelsen over på meg. Derfor blir den solgt som delebil.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ja, ser den, men som sagt så følger heftelsen bilen, ikke eier. Det er også ganske urimelig å tro at han du kjøper av kommer noen vei med den saken sin siden kjøper har en viss plikt til å sjekke opplysninger selv og der vil heftelser være ganske vanlig å sjekke da det tar omtrent 4 sekunder på nett uten kostnad.

    Om du sitter som 3.mann i tillegg her blir det jo faktisk 2 personer du må stole på at følger opp, så personlig hadde jeg nok fint rusla videre. En 2004 XC70 koster jo ingenting i utgangspunktet, så at det kan være mange kronene å spare på å kjøpe den som delebil har jeg mine tvil til. =p

  5. #5
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Er det heftelser på bilen er den vel delvis banken sin eiendom, og nåværende registrerte eier kan få et problem om du slakter den for deler til det bare er chassiset og skiltene igjen.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

Lignende tråder

  1. skal kjøpe sveiseapparat, hva skal jeg kjøpe?
    By kompi in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 25
    Siste post: 11/12/13, 16:02
  2. Kjøpe ny V70
    By neris in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 25/08/10, 13:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •