Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 28 av 28

Tråd: KG2T kam lash caps?

  1. #26
    Registrerte brukere OdinGjelseth sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2013
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Om du er i tvil så kan du vel ta med deg en toppdekselpakning, A kam, og ett shimssett til der du skal mappe? Bytter jo kam på mellom en halvtime og time på disse.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Det er en mulighet, har jo begge deler liggende.
    Først skal jeg få målt løftet og eventuelt prøve et justerbart drev hvis løftet er på trynet

  2. #27
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvorfor tenker du at hissig eksoskam er negativt når man har turbo med lite turbinhjul og lite turbinhus?
    En ren KG002 kam setter ganske høye krav til turbooppsettet, men KG002 er noe HELT annet enn en KG2T kam. Hovedforskjellen er overlappet.
    Vel, jeg blander nok sammen kg002 kammen og eksossiden på kg2t, for det er jo tross alt bare knasten på eksos på kg2t som er lik kg002 kammen. Durasjon og overlapp blir jo selvfølgelig annerledes. Derfor syns jeg det var rart med en kg002 på eksos med liten turbo

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Vel, jeg blander nok sammen kg002 kammen og eksossiden på kg2t, for det er jo tross alt bare knasten på eksos på kg2t som er lik kg002 kammen. Durasjon og overlapp blir jo selvfølgelig annerledes. Derfor syns jeg det var rart med en kg002 på eksos med liten turbo.
    KG2T kammen er formentlig en mild trimkam til nærmest originale motorer som har ALT for små eksosventiler, alt for små turboer og ett tett eksosanlegg. Man klarer aldri å tømmer sylindre for eksos på ett slikt oppsett. For å hjelpe situasjonen valgte de derfor en kam som åpner eksosventilene "så tidlig som mulig" for at det høye sylindertrykket skal dytte en større eksosmengde ut gjennom turboen før stempelet når nedre dødpunkt. Da er det mindre eksos igjen oppå stempelet og ergo lavere eksostrykk som stempelet må dytte ut på veien opp mot ød. Dette reduserer "pumpe tapet" og reduserer eksostrykket inne i sylinderen før øvre dødpunkt når innsugsventilen åpner. For ikke å øke overlappet for mye, så økte de LSA til 114 grader.
    Sist endret av Batland; 28/09/20 kl 21:32

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Spørsmål ang. kg2t kam..
    By Biggs in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 01/11/14, 11:33
  2. lash caps, hva er det?
    By kompi in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 09/01/13, 16:39
  3. kg2t kam, justere chims
    By stiank in forum Avansert trimming
    Svar: 11
    Siste post: 14/06/11, 13:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •