Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  16
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 39

Tråd: Borg Warner EFR 6758 230FK??

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard Borg Warner EFR 6758 230FK??

    Har ein 6758 EFR liggende som eg hadde tenkt å bruke på ein 230FK, men er i tvil om eg har valgt rett størrelse. Spesielt når eg vurderer å sette i ei 86mm veiv også.
    Planen er å bruke E innsug, portet 530 med dyser i topp og 46/40 ventiler. Portet 940 manifold. Har også Kg2t kam liggende. Effektuttak ca. 250~300 hjulhest viss det er mulig med org. sprut...

  2. #2

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Har ein 6758 EFR liggende som eg hadde tenkt å bruke på ein 230FK, men er i tvil om eg har valgt rett størrelse. Spesielt når eg vurderer å sette i ei 86mm veiv også.
    Planen er å bruke E innsug, portet 530 med dyser i topp og 46/40 ventiler. Portet 940 manifold. Har også Kg2t kam liggende. Effektuttak ca. 250~300 hjulhest viss det er mulig med org. sprut...
    EFR7064 er mitt råd, da har du turbo som rekker til et godt stykke til.......noe du kommer til å ønske etterhvert da man stort sett alltid vil ha mer.
    Er det maximal kjørbarhet som er tanken bak oppsettet?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  3. Takk KardangKiller takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    EFR7064 er mitt råd, da har du turbo som rekker til et godt stykke til.......noe du kommer til å ønske etterhvert da man stort sett alltid vil ha mer.
    Er det maximal kjørbarhet som er tanken bak oppsettet?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Ja, kjørbarhet. Bruksbil. Så eg burde kanskje gått for 6258 eller 7064 istedenfor 6758??

  5. #4

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Ja, kjørbarhet. Bruksbil. Så eg burde kanskje gått for 6258 eller 7064 istedenfor 6758??
    Ok.
    Tja, hvis du faktisk setter i 86mm veiv så blir det nok nesten garantert suksess med EFR7064. EFR6258 funker bra det også, gutta fra Bergen har vist det hvis du sjekker i bremse tråden, det var dog på 2,3 liter motor.
    Batland har sikkert noe tanker, han stikker nok hodet innom etterhvert

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  6. Takk Batland, KardangKiller takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Ja, kjørbarhet. Bruksbil. Så eg burde kanskje gått for 6258 eller 7064 istedenfor 6758??
    EFR7064 er min favoritt turbo, men det er ikke til å stikke under en stol at det originale A/R0,83 turbinhuset er for stort i de fleste tilfeller.
    Det fungerer godt, men kompressordelene får ikke fremvist sine unike egenskaper når man bruker ett så stort turbinhus på motorer mellom 1,6 og 2,2L.

    Hvis du velger å bruke Volvos suverent beste rödmotordel gjennom tidene, Marineveiven med 86 mm slanglengde, da endrer dette seg dramatisk og A/R0,83 turbinhuset blir helt perfekt.
    Du kommer til å få en overflod av krefter på lave turtall så i tilfellet vil jeg anbefale at du på det aller sterkeste vurderer å redusere kompresjonsforhold til noe ned på 7-tallet en plass. Da kan du kjöre hyggelig ladetrykk fra lave turtall på 95 blyfri, i steikende sommersol, uten bekymringer og det blir V8 opplevelse uten det höye bensinforbruket.

    Vi har sett og hört at 6258 og 6768 surger noe hvis man pröver å kjöre for höye ladetrykk på lave turtall. EFR7064 derimot, der ladet vi 3,38 BAR på 2749 o/min uten antydning til surge. Det er det flere grunner til, men jeg mener at turbinhus i T3 störrelse er det optimale valget og at turbinhus i T25 störrelse er ugunstig lite for en 2,3 L rekkefire motor.
    Vi ble overrasket over at vi ikke klart å presse denne EFR6258 over 300 hp på 4000 o/min målt på NAV pga surge og vi mistenker at 6758 vil få större utfordringer i samme driftstilstand.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1100128
    Sist endret av Batland; 20/08/20 kl 23:07

  8. Takk KardangKiller, Holck takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Okei. Åsså har min 6758 turbo kun .64 ar. Så 7064 med t3 flens er sikkert ett bra valg! 7064 har vell sånn anti surge også?🤔 som muligens er ein fordel, når den har såpass stort kompressor hjul på lite effektuttak...?

  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Okei. Åsså har min 6758 turbo kun .64 ar. Så 7064 med t3 flens er sikkert ett bra valg! 7064 har vell sånn anti surge også?������ som muligens er ein fordel, når den har såpass stort kompressor hjul på lite effektuttak...?
    Jeg mener at EFR6258 og EFR6758 turboer er glimrende High-Flow turboer og RS Tuning Bergen har en kunde med en nyere bil med 2,0L 16V motor. Först gikk han for EFR6258 og var godt fornöyd. Så etter noen år oppgraderte han motoren og til EFR6758 og ble strålende fornöyd. Det er forståelig da disse turboene, og EFR7163, er designet for denne type High-Flow motorer, dvs. 16V med store kanaler og trimkammer.

    EFR7064 og EFR7670 derimot, de er genuine High-boost turboer tatt frem for dem som vil LADE og de har kompressorhjul, kompressorhus, turbinhjul og turbinhus som er designet for dette bruket.
    Jeg mener at dette passer best på mer asmatiske motorer som en 8V rödmotor hvor man må lade litt for at det skal bli fart i sakene.

    Ang. störrelse så har faktisk EFR6758 vesentlig större kompressorinducer en det EFR7064 har.
    Ikke mange er klar over akkurat dette.
    (Og dette er grunnen til at jeg spyr når en eller annen inkompetent selger-lök quoter EFR7064 til 550 hk i stedet for 450 hk.)
    Sist endret av Batland; 20/08/20 kl 23:23

  11. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Veldig bra info hær altså! Tusen takk 🤗 Må sansynlegvis gå for 7064 åsså 2,5L blokk💪
    EFR 6758 selgest, har også NY 940 manifold som er tigsveiset og maskinert til T25 flens

  12. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Veldig bra info hær altså! Tusen takk ������ Må sansynlegvis gå for 7064 åsså 2,5L blokk������
    EFR 6758 selgest, har også NY 940 manifold som er tigsveiset og maskinert til T25 flens
    Värsågod.
    Du må bestemme deg for om du vil legge pengene i veiv eller turbinhus. Hvis du kjöper en Supercore EFR7064, som så Dick på Svensk Turboservice, utstyrer med ett maskinert og tilpasset Garrett GTX3071R GEN.2 turbinhus i A/R0.63 med integrert wg, da kan du trygt kjör originalveiv. Han har hjulpet oss med Customlösninger för, lösninger som ingen andre har värt i stand til å utföre med tilfredsstillende kvalitet.

    Din EFR6758 turbo vil väre god på en B19 - B21 motor med 531 topp med store ventiler og en turtallskam.
    Sist endret av Batland; 21/08/20 kl 08:30

  13. Takk KardangKiller takket for denne posten
  14. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Har ei smidd 86mm veiv liggende

  15. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Har ei smidd 86mm veiv liggende
    GOOD.
    Da vil jeg nominere alternativ nr. 3.
    EFR7670 fordi den har kompressorhjul og turbinhjul som er fint tilpasset til A/R0.83 turbinhuset og vi har sett at EFR7670 fungerer svärt godt på B230 motorer.
    25.10.2018
    B23(0)ET.
    A-KAM! og pumpebensin med vanninnsprut,
    BSRT / RS-Tuning spec. 530 topp,
    ikke-sekvensielt datasprut med fordeler + singel coil,
    940 eksosmanifold,
    EFR7670A/R0.83.
    De svake, blå laveste kurvene viser resultatet med BSRT5+ kam uten vanninnsprut.

    Som vi ser vil en EFR7670A/R0.83 spoole tilfredsstillende og vel så det på en 2,5L motor.
    Angående turbinhus störrelse, snublet jeg over denne:

    In Summary
    Overall our experimentation with different housings showed us that smaller turbos really can be effective at making big power, but there’s always a trade-off and that sometimes it makes more sense to run a larger turbo with a smaller housing than a smaller turbo with the larger housing.
    https://www.garrettmotion.com/news/n...-turbo-system/

    Hvis du vil ha respons, bunndrag og dreiemoment nok til å kringlevri hele bilen, da er det EFR7064 med Garrett GTX3071R turbinhus i A/R0.63 utgave på en 2,5L lavkompmotor som gjelder.
    Sist endret av Batland; 21/08/20 kl 08:50

  16. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    GOOD.
    Da vil jeg nominere alternativ nr. 3.
    EFR7670 fordi den har kompressorhjul og turbinhjul som er fint tilpasset til A/R0.83 turbinhuset og vi har sett at EFR7670 fungerer svärt godt på B230 motorer.

    Som vi ser vil en EFR7670A/R0.83 spoole tilfredsstillende og vel så det på en 2,5L motor.
    Angående turbinhus störrelse, snublet jeg over denne:



    https://www.garrettmotion.com/news/n...-turbo-system/

    Hvis du vil ha respons, bunndrag og dreiemoment nok til å kringlevri hele bilen, da er det EFR7064 med Garrett GTX3071R turbinhus i A/R0.63 utgave på en 2,5L lavkompmotor som gjelder.
    Ja, vil gjerne ha moment til å vri sønder heile bilen fra bunn Men hadde håpet det var mulig med org. 7064 eller 7670.?
    Hvem komp burde eg ligge på med 2,5L?
    8:1 ca.??

  17. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Ja, vil gjerne ha moment til å vri sønder heile bilen fra bunn Men hadde håpet det var mulig med org. 7064 eller 7670.?
    Hvem komp burde eg ligge på med 2,5L?
    8:1 ca.??
    Du vet hva de sier; "Vär forsiktig med hva du önsker deg. Du kan nemlig få önsket innfridd."

    Ja, det er fullt mulig med en standard EFR7064 på en 2,5L motor. Vi kan da trygt konkludere med at en A-kam og en EFR7064 er det rette valget for deg.
    Her en lokal helt med 2,0L Cosworth som kjörer på pumpebensin, ett uvanlig kamvalg foreslått av en lokal kar og kompresjonsforhold på midten av 7-tallet selvsagt.
    2,6 BAR på 3500 o/min, men jeg tipper at en 2,5 L motor vil spoole denne turboen ett sted mellom 500 og 1000 o/min tidligere enn det en 2,0L motor klarer.

    https://www.youtube.com/watch?v=q3PfyeLALPM

    Så lenge du jakter dreiemoment og bunndrag og skal kjöre på pumpebensin så er det kompresjonsforhold på 7 tallet som er det rette. Selv Dieselgutta har nå begynt å senke kompresjonsforholdene originalt og det dreies stempler når det skal trimmes der i gården også.
    För i tiden var det 22 - 23:1, nå i dag er de nede i 14:1. Grunnen er at dette er NÖDVENDIG når det kjöres hyggelige ladetrykk og det er kun de aller störste overoptimistene (+ liberalister, MDG, SV, feminister og slikt, GRÖSS) som innbiller seg at de slipper unna de fysiske lovene, fornuft og logikk.
    Sist endret av Batland; 21/08/20 kl 13:23

  18. Takk KardangKiller takket for denne posten
  19. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Hehe!, god sammenligning på slutten dær

  20. Takk Batland takket for denne posten
  21. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Men la oss sei at eg ikkje skal lade meir enn 1,5bar (helst på 95 pumpe bensin). Treng eg helt ned på 7 tallet i komp da?
    Med f.eks 7670 turbo.
    Ellers så har eg K stempel som kan dreiast til å passe 86 slag. Men dei er vell bare 6,5mm tykke stempel topp på trur eg. Men da er det mulig å få ned kompen betydleg da dei har enormt stor kulp.

  22. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    Men la oss sei at eg ikkje skal lade meir enn 1,5bar (helst på 95 pumpe bensin). Treng eg helt ned på 7 tallet i komp da?
    Med f.eks 7670 turbo.
    Ellers så har eg K stempel som kan dreiast til å passe 86 slag. Men dei er vell bare 6,5mm tykke stempel topp på trur eg. Men da er det mulig å få ned kompen betydleg da dei har enormt stor kulp.
    Det avhenger av hva du er ute etter.
    Hvis du er genuint interessert i å få en bil med god akselerasjonsevne som går på 95 blyfri, da må du först og fremst bygge motoren slik at den takler å få den tenningen den trenger for å levere varene. I praksis betyr dette at du nok må ned på 7-tallet ja.
    Du kan selvsagt väre overoptimistisk å si at det nok går fint med höyere kompresjonsorhold. Det som da skjer er at mappeduden din må overretardere tenningen, noe som saboterer all akselerasjon og som sender eksostemperaturene godt over 1000 grader C för du får tenkt deg om.

    Lenge siden jeg regnet på K-stempler, men i praksis ender det nok opp med en hövling av toppen for å få korrekt kompforhold.
    K-motoren har 10,5:1 i komp.forhold og har forbrenningskammeret i stempelet. Bruker du K-stempler med en 530 / 531 topp så kjörer du med dobbelt så stort forbrenningskammer og kompresjonsforholdet blir ubrukelig lavt på en 2,3L motor iallefall. Du kan måle diameter og höyde på gropen, samt väskemåle volummet i K-stempelet med en apotekspröyte og så kan vi diskutere det deretter.

  23. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2016
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Mahle sier 46.3cc i et k stempel

    https://catalog.mahle-aftermarket.co...967214#divider




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. Takk KardangKiller takket for denne posten
  25. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Se der ja.

    Vi tar utgangspunkt i en B23E med flatt stempel og 10,3:1 i kompresjonsforhold. Så öker vi volummet i ÖD med 46,3 ccm og ender opp med 6,3:1 i en B230.
    Stroker vi til 2,5 mm med 3 mm kortere råder, da får vi 6,7:1.
    Hvis man så bruker original lengde råder og dreier ned squish ringen på stempelet 3 mm i stedet, da öker kompresjonsforholdet ytterligere.
    Så kan man jo dreie mer av stemplene og hövle blokken for å matche höyden for ytterligere ökning.
    Dersom man i tillegg hövler av toppen, så kan dette faktisk gå helt fint.

  26. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Se der ja.

    Vi tar utgangspunkt i en B23E med flatt stempel og 10,3:1 i kompresjonsforhold. Så öker vi volummet i ÖD med 46,3 ccm og ender opp med 6,3:1 i en B230.
    Stroker vi til 2,5 mm med 3 mm kortere råder, da får vi 6,7:1.
    Hvis man så bruker original lengde råder og dreier ned squish ringen på stempelet 3 mm i stedet, da öker kompresjonsforholdet ytterligere.
    Så kan man jo dreie mer av stemplene og hövle blokken for å matche höyden for ytterligere ökning.
    Dersom man i tillegg hövler av toppen, så kan dette faktisk gå helt fint.
    Akkurat ja ordna sprøyte i går, så har begynt å måle litt.

  27. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    K stempel har ca 6,6mm gods i topp og Fk har ca 8,6mm
    Trur dere at toppen på k stempel kan bli for svak til å tåle noko særlig trykk?

  28. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KardangKiller Vis post
    K stempel har ca 6,6mm gods i topp og Fk har ca 8,6mm
    Trur dere at toppen på k stempel kan bli for svak til å tåle noko særlig trykk?
    Absolutt ikke.
    Det värste vi har gjort er å dreie ned noen stempler til stempeltoppen var kun utrolige 1,2 mm tykk på det tynneste. Så ble det tenningsbank pga oppjustert ladetrykk og da knakk det ringland. Stempeltoppen på 1,2 mm var helt uskadet og helt upåvirket.

    En lokal helt kjöpte seg "gromme" smidde ettermarkeds stempler til sin motor. Så regnet vi på det og kompresjonsforholdet var selvsagt alt for höyt. Jeg anbefalte og dreie dem ned, "alle" andre var uenig og da begynte eieren å tvile. Jeg stilte ham da fölgende spm. "Hva tror du holder lengst?" Ett höykompstempel med 6 mm tykk stempeltopp som går med tenningsbank, eller ett stempel neddreid til lavkomp med 4 mm stempeltopp som går uten tenningsbank.
    Stemplende ble dreid og de ble brukt vel, lengde og hardt med tildels meget höyt ladetrykk og helt uten noen problemer.

  29. Takk KardangKiller takket for denne posten
  30. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Absolutt ikke.
    Det värste vi har gjort er å dreie ned noen stempler til stempeltoppen var kun utrolige 1,2 mm tykk på det tynneste. Så ble det tenningsbank pga oppjustert ladetrykk og da knakk det ringland. Stempeltoppen på 1,2 mm var helt uskadet og helt upåvirket.

    En lokal helt kjöpte seg "gromme" smidde ettermarkeds stempler til sin motor. Så regnet vi på det og kompresjonsforholdet var selvsagt alt for höyt. Jeg anbefalte og dreie dem ned, "alle" andre var uenig og da begynte eieren å tvile. Jeg stilte ham da fölgende spm. "Hva tror du holder lengst?" Ett höykompstempel med 6 mm tykk stempeltopp som går med tenningsbank, eller ett stempel neddreid til lavkomp med 4 mm stempeltopp som går uten tenningsbank.
    Stemplende ble dreid og de ble brukt vel, lengde og hardt med tildels meget höyt ladetrykk og helt uten noen problemer.
    Lurer også på om eg kan fylle ventilutsparingene i K stempelet med Tig sveis, eller om det svekker stemplene?
    Det er på grunn av at dei utsparingene er 3,2mm dype og eg tenkte å dreie av stemplene kun 2,8mm for å få 1mm squish + at da hadde squish ringen blitt heilt flat. For å få minst mulig skarpe kanter.?

  31. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    B230K motoren går med 10,5:1 i kompresjonsforhold, forgasser og den går på 95 blyfri. Kantene rundt ventil lommene i stemplene er derfor ikke noe du skal bekymre deg for så lenge de ikke er så skarpe at du risikerer å skjäre deg på dem,
    Hvis dette likevel er noe du vil ha bort, så er det bedre å dreie stemplene 3,25 mm og deretter hövle blokken slik at du:
    1. FÃ¥r det som du vil.
    2. Du slipper å hövle toppen like mye som hvis du ikke gjör dette.
    3. Du får en perfekt fin og flat blokk som alltid er en stor fordel og du kan velge deg akkurat den squish klaringen som du vil ha.

  32. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Bø
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    B230K motoren går med 10,5:1 i kompresjonsforhold, forgasser og den går på 95 blyfri. Kantene rundt ventil lommene i stemplene er derfor ikke noe du skal bekymre deg for så lenge de ikke er så skarpe at du risikerer å skjäre deg på dem,
    Hvis dette likevel er noe du vil ha bort, så er det bedre å dreie stemplene 3,25 mm og deretter hövle blokken slik at du:
    1. FÃ¥r det som du vil.
    2. Du slipper å hövle toppen like mye som hvis du ikke gjör dette.
    3. Du får en perfekt fin og flat blokk som alltid er en stor fordel og du kan velge deg akkurat den squish klaringen som du vil ha.
    Okei. Eg tenkte også litt på dette med den 7670 turboen siden den var så godt balansert med det .83 huset.
    Er det det slik at denne byner å bli så stor at den hadde passet bedre på ein 2,6L? Altså 90mm slag. Isåfall har eg nokon interessante rekne stykker med komp på 7 tallet i den kombinasjonen

  33. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    7670 turboen er en svärt god turbo, men den har hele 5 mm större inducer enn det 7064 har og den vil derfor ikke spool like hardt og like tidlig som det en 7064 gjör, selv med samme turbinhus.

    Hvis det er maksimalt dreiemoment på minimale turtall som er målet, så kan man aldri få stort nok motorvolum eller stor nok slanglengde. Her er det jo större jo bedre som gjelder. Nå er det imidlertid slik, selv om det nok virker helt usannsynlig for öyeblikket, at det er fullt mulig å få ut alt for höyt dreiemoment på lave turtall. Vi har sett flere eksempler på at folk sier hva de vil ha, men når de har fått det og har kjört noe med bilen, så vil de endre oppsettet til noe som mildere. Det kan bli for mye også.

    Det viktigste er å bli ferdig å få ett resultat. Hvis du nå har en 86 mm veiv allerede, så bör du bruke den og hövle blokk og topp for å justere inn korrekt kompresjonsforhold. En enkel, meget god og ökonomisk forsvarlig lösning som vil gi deg det resultatet som du har sagt at du önsker.
    Ja, vil gjerne ha moment til å vri sønder heile bilen fra bunn.
    Sist endret av Batland; 22/08/20 kl 13:32

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Borg warner EFR 6258
    By kjgas in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 04/12/18, 08:55
  2. Borg warner b230fk
    By Tysnes in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 01/07/18, 16:44
  3. trenger hjelp! Borg warner t3 0.70 A/R eksos hus
    By 164 in forum Avansert trimming
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/16, 14:05
  4. Borg warner t5
    By Tor in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 10/08/13, 10:14
  5. Borg Warner EFR Turbo serien.
    By Lundberg Performance in forum Avansert trimming
    Svar: 12
    Siste post: 05/05/12, 22:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •