Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 168

Tråd: TurboNoobs -07 V70 D5 AWD

  1. #51
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Åssen ser det ut på min som har gått 260k da tro?

    Sendt fra min Samsung S9
    Slik ca?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #52
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Slik ca?
    Det var ikke mye lekkert nei...

    Skrapet ut ganske mye gørr fra egr-ventilen på min også. Har ikke hatt av innsuget, men det så ikke så gæernt ut det jeg kunne se med speil og lys opp i der.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  3. #53
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Er dette staget til VNT?
    Det beveger seg når det tråkkes på gasspedalen.


    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  4. #54
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Er dette staget til VNT?
    Det beveger seg når det tråkkes på gasspedalen.


    Sendt fra min Samsung S9
    Ja, plukk det gjerne av for å kjenne om det går lett. Pass for all på at du ikkje mistar det klipset, det er ikkje hyllevare.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Den slangen du sendte video av er jo etter turboen og skal blåse seg opp når du gir gass. Det vil derfor være lite sannsynlig at det hjelper å skifte denne. Det som sannsynligvis skjer i akkurat ditt tilfelle er at motoren suger i seg all lufta den klarer, og turboen gir lite eller ingenting slik at slangen klapper sammen.

    Du nevner at staget på virvelspjeldet har detti av, og dette medførte i mitt tilfelle at bilen gikk i nødmodus. Det går an å quickfixe dette ved å montere volvo sitt reparasjonssett på armen. Det finner du bilde av her: https://www.volvopartshop.com/swirl-...91-12423-p.asp Det er i praksis en spiker med en skive som du bare får dratt på den ene veien, så sitter den. For å montere den varmer du en nål eller ståltråd som er like stort som spikeren helt til det er rødglødene, så skyver du det igjennom armen og kula. Vipps så har du hull du kan montere spikeren i uten å plukke opp toppen.
    Kan samtidig lønne seg å kjøpe ny "arm" da denne ikke koster all verden hos Volvo og blir slarkete der den skal sitte fast på kula til virvelspjeldet.

    Etter du har gjort dette så må du stoppe og starte motoren noen ganger. Jeg husker ikke om det var 3, 5 eller 10 ganger. Det som da skjer er at servomotoren til virvelspjeldet kalibrerer seg ved å gå i endeslag (fullt åpent virvelspjeld). Først da vil feilmelding på virvelspjeld bli borte.

    Jeg syns det er meget rart at aktuatoren på turboen din beveger seg uten at du får noe turbotrykk. Min far hadde samme problem med sin mercedes V6 diesel, og der var partikkelfilteret så fullt at det ikke ble nok eksostrykk til å få turboen til å rotere. Men da burde du jo fått feilmelding om tett sotfilter. Oppsummert så lurer jeg virkelig på om EGR ventilen din ikke er skikkelig bortprogrammert, og at feilkoden på EGR som ikke burde vært der i utgangspunktet tvinger bilen din i nødmodus så du ikke får turbotrykk.

    Har du foresten tatt batteripolen en halvtime for å fjerne feilkoder etter det ble programmert bort? Det kan jo hende det er programmert vekk slik at den feilkoden ikke lengre blir trigget, men at den fortsatt er aktiv fordi den aldri ble slettet etter programmeringa.

    Håper noe av dette kan være til hjelp...
    Sist endret av martinstranden; 09/09/20 kl 20:50
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  6. Takk gaupe takket for denne posten
  7. #56
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Den slangen du sendte video av er jo etter turboen og skal blåse seg opp når du gir gass. Det vil derfor være lite sannsynlig at det hjelper å skifte denne. Det som sannsynligvis skjer i akkurat ditt tilfelle er at motoren suger i seg all lufta den klarer, og turboen gir lite eller ingenting slik at slangen klapper sammen.

    Du nevner at staget på virvelspjeldet har detti av, og dette medførte i mitt tilfelle at bilen gikk i nødmodus. Det går an å quickfixe dette ved å montere volvo sitt reparasjonssett på armen. Det finner du bilde av her: https://www.volvopartshop.com/swirl-...91-12423-p.asp Det er i praksis en spiker med en skive som du bare får dratt på den ene veien, så sitter den. For å montere den varmer du en nål eller ståltråd som er like stort som spikeren helt til det er rødglødene, så skyver du det igjennom armen og kula. Vipps så har du hull du kan montere spikeren i uten å plukke opp toppen.
    Kan samtidig lønne seg å kjøpe ny "arm" da denne ikke koster all verden hos Volvo og blir slarkete der den skal sitte fast på kula til virvelspjeldet.

    Etter du har gjort dette så må du stoppe og starte motoren noen ganger. Jeg husker ikke om det var 3, 5 eller 10 ganger. Det som da skjer er at servomotoren til virvelspjeldet kalibrerer seg ved å gå i endeslag (fullt åpent virvelspjeld). Først da vil feilmelding på virvelspjeld bli borte.

    Jeg syns det er meget rart at aktuatoren på turboen din beveger seg uten at du får noe turbotrykk. Min far hadde samme problem med sin mercedes V6 diesel, og der var partikkelfilteret så fullt at det ikke ble nok eksostrykk til å få turboen til å rotere. Men da burde du jo fått feilmelding om tett sotfilter. Oppsummert så lurer jeg virkelig på om EGR ventilen din ikke er skikkelig bortprogrammert, og at feilkoden på EGR som ikke burde vært der i utgangspunktet tvinger bilen din i nødmodus så du ikke får turbotrykk.

    Har du foresten tatt batteripolen en halvtime for å fjerne feilkoder etter det ble programmert bort? Det kan jo hende det er programmert vekk slik at den feilkoden ikke lengre blir trigget, men at den fortsatt er aktiv fordi den aldri ble slettet etter programmeringa.

    Håper noe av dette kan være til hjelp...
    Takk for mye god info.
    Fant faktisk en video på youtube rett i stad om quickfix av virvelspjeldarm. Han varmet opp en sveisetråd og tredde gjennom kula og tvinnet tråden slik at armen holdt seg på plass. Tenkte å prøve det i morgen.

    Jeg har ikke sett noen feilmelding om sotfilter, hverken i infodisplay eller ved feilsøking hos Volvo.

    Har prøvd å koble fra batteriet i 10-15 minutter, men det var kanskje ikke lenge nok? Får prøve lenger i morgen.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  8. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Takk for mye god info.
    Fant faktisk en video på youtube rett i stad om quickfix av virvelspjeldarm. Han varmet opp en sveisetråd og tredde gjennom kula og tvinnet tråden slik at armen holdt seg på plass. Tenkte å prøve det i morgen.

    Jeg har ikke sett noen feilmelding om sotfilter, hverken i infodisplay eller ved feilsøking hos Volvo.

    Har prøvd å koble fra batteriet i 10-15 minutter, men det var kanskje ikke lenge nok? Får prøve lenger i morgen.
    Sveisetråd er gull! Er tullete å bytte hele virvelspjeldet så lenge det ikke spruter olje ut av gjennomføringa inn til toppdekselet.

    For å være helt ærlig aner jeg ikke om det er lenge nok. Jeg kjøpte meg Vida samtidig som jeg kjøpte meg Volvo og bruker den til slikt.
    Ingen i nærheten av deg som har Vida? Da finner man garantert alle feilkoder og får slettet de ordentlig.

    Jeg ser at Biltema har en feilkodeleser som er rettet mot Volvo: https://www.biltema.no/bil---mc/verk...EaAhruEALw_wcB
    Koster jo litt mer enn Vida, men går jo an å kjøpe den for å lese av og slette feilkoder for så å returnere den. Litt kjipt kanskje, men fullt mulig.
    Sist endret av martinstranden; 09/09/20 kl 21:43
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  9. #58
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Sveisetråd er gull! Er tullete å bytte hele virvelspjeldet så lenge det ikke spruter olje ut av gjennomføringa inn til toppdekselet.

    For å være helt ærlig aner jeg ikke om det er lenge nok. Jeg kjøpte meg Vida samtidig som jeg kjøpte meg Volvo og bruker den til slikt.
    Ingen i nærheten av deg som har Vida? Da finner man garantert alle feilkoder og får slettet de ordentlig.

    Jeg ser at Biltema har en feilkodeleser som er rettet mot Volvo: https://www.biltema.no/bil---mc/verk...EaAhruEALw_wcB
    Koster jo litt mer enn Vida, men går jo an å kjøpe den for å lese av og slette feilkoder for så å returnere den. Litt kjipt kanskje, men fullt mulig.

    Får prøve å ha batteri koblet fra i minst 30 min i morra,
    Hva slags kabel bruker du til Vida?
    Vet ikke om nioen i nærområdet som har Vida. Men det er sikkert noen.
    Har en kompis som har pc med Delphi som vi har brukt på bilen før jeg var hos Volvo og fikk lest ut feilkoder. Volvo fant mange gamle og inaktive feilkoder, men kun 1 aktiv. Det var egr som sto åpen.
    Burde kanskje prøve Delphi'n på bilen igjen...
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker Dice (Kabel med boks) Kjøpt på eBay.
    Har hørt mye bra om delphi, så den får sikkert slettet koden. Får den ikke det så er vel neste steg å spørre han som programmerte bort EGR.

  11. #60
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg hatt batteriet bortkobler i over 1 time.
    Jeg har også "fikset" armen til virvelspjeld.
    Startet og stoppet motoren 10-12 ganger.
    Fortsatt kommer "Motorservice erfordras" opp og bilen går like dårlig.

    Hra du kjøpt Dicen fra Kina eller USA eller Europa?
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  12. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Den jeg kjøpte var fra Kina mener jeg.

    Anbefaler å kjøpe den varianten som har gummibeskyttelse rundtom og "krok". Jeg kjøpte en som er en stor aluminiumskladd, og den har veldig lett for å lage riper i alt den kommer borti.



    For å holde motivasjonen din oppe kan jeg legge til at du kan glede deg til den dagen den går ordentlig! Det sparker godt i en chippet D5! :-)
    Sist endret av martinstranden; 10/09/20 kl 21:11
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  13. #62
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Den jeg kjøpte var fra Kina mener jeg.

    Anbefaler å kjøpe den varianten som har gummibeskyttelse rundtom og "krok". Jeg kjøpte en som er en stor aluminiumskladd, og den har veldig lett for å lage riper i alt den kommer borti.



    For å holde motivasjonen din oppe kan jeg legge til at du kan glede deg til den dagen den går ordentlig! Det sparker godt i en chippet D5! :-)
    De jeg finner på ebay og alixpress tar jo bortimot 1 måned i postgang... kan jo hende at det går fortere..

    Nå kjører jeg 850R med manuell til daglig, så jeg er vant til at det skjer saker og ting når jeg tråkker på gassen
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  14. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Kult!
    Fikk du gjort noe nytt forsøk med kompisen sin Delphi?

  15. #64
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Kult!
    Fikk du gjort noe nytt forsøk med kompisen sin Delphi?
    Har ikke fått tak i han ennå.

    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  16. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Fått noe greie på bilen din enda?
    Tidligere i tråden lovte jeg å gi tilbakemelding på hvordan EU kontroll gikk uten DPF og EGR. Det gikk bra!
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  17. #66
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Fått noe greie på bilen din enda?
    Tidligere i tråden lovte jeg å gi tilbakemelding på hvordan EU kontroll gikk uten DPF og EGR. Det gikk bra!
    Så bra at det gikk bra på eu. Veldig greit å vite at det ikke har noe utslag.

    Hsr fortatt ikke fått bilen i gang, men har kommet nærmere problemet.
    Jeg har skrudd av røret fra turbo til intercooler.
    Det suger som bare det i røret til intercooler, og motoren stopper med en gang hvis jeg legger handa over åpningen. Så det er tydelig at det er full gjennomstrømning og ingen lekkasjer der.
    Det kommer ingenting ut fra turbo ved rusing av motor, så jeg tror turbo er kaputt.
    Jeg har fått tak i en nesten ny originalturbo som jeg tenkte å sette inn.
    Så nå må jeg bare dra opp ermene og begynne å skru...

    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  18. #67
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    En kompis mener jeg burde få programmert vekk både egr og partikkelfilter. Er det bedre på lang sikt? Eller er det bedre å bytte egr-ventil?
    Hva må jeg gjøre med disse før programmering? Må jeg fjerne eller blende egr? Må jeg fjerne eller tømme partikkelfilter?
    Både EGR og partikkelfilter kan du med stor fordel fjerne.

    Felles for dei begge er at dei er med på å forureine oljen med henholdsvis sot og diesel. Derfor ser vi store problemer med alt som er smurt av motorolje på bilar som går på lange serviceintervall, oljeforbruk, ventilløftarar, turboar osv.

    Bilar som har desse tinga MÅ ha hyppige oljeskift dersom du skal eige bilen etter at garantien går ut. Dei fleste bilar går garantitida gjennom utan problem, men ex. taxi er utsatt pga. lang køyrelengde, då dukkar mykje av desse problema opp. Godt eksempel er VW 2.0tdi 180hk.. Her blir det skifta mykje motorar. Og det til tross for at taxi har mykje mindre kaldstart og småkøyring enn den jevne familiebil - så du kan tenke deg til korleis det står til der.

    Vi har en BMW som går som taxi, der blir det skifta olje når det passar, prøvar å gjere det for kvar 12-15.000km og slik har det vore første dag. Gått nærmare 220.000km og går like fint (hardt) som då den var ny. VW Caravelle begynner å slite hardt på motor nr.2 ved denne km.standen ... 40.000km/2år serviceintervall...
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  19. #68
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Både EGR og partikkelfilter kan du med stor fordel fjerne.

    Felles for dei begge er at dei er med på å forureine oljen med henholdsvis sot og diesel. Derfor ser vi store problemer med alt som er smurt av motorolje på bilar som går på lange serviceintervall, oljeforbruk, ventilløftarar, turboar osv.

    Bilar som har desse tinga MÅ ha hyppige oljeskift dersom du skal eige bilen etter at garantien går ut. Dei fleste bilar går garantitida gjennom utan problem, men ex. taxi er utsatt pga. lang køyrelengde, då dukkar mykje av desse problema opp. Godt eksempel er VW 2.0tdi 180hk.. Her blir det skifta mykje motorar. Og det til tross for at taxi har mykje mindre kaldstart og småkøyring enn den jevne familiebil - så du kan tenke deg til korleis det står til der.

    Vi har en BMW som går som taxi, der blir det skifta olje når det passar, prøvar å gjere det for kvar 12-15.000km og slik har det vore første dag. Gått nærmare 220.000km og går like fint (hardt) som då den var ny. VW Caravelle begynner å slite hardt på motor nr.2 ved denne km.standen ... 40.000km/2år serviceintervall...
    Egr er blendet og programmert bort.
    Når jeg nå skal skifte turbo så må jeg ha bort katalysator og dpf, så da tror jeg at jeg skal få "fikset" dpf i samme slengen.

    Regner med at det blir 1 oljeskift i året på denne bilen, altså ca hver 6000km.
    Tror dieselvarmeren kommer til å bli brukt en del også...
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  20. #69
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Da er en slik bestilt, med slangeklemmesett.

    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  21. #70
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått tak i en slik, nå må jwg få tak i en pc som kan brukes med den..



    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  22. #71
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Kom en liten pakke i posten i dag



    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  23. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Nå må vel både turbo og slange være byttet? :-)
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  24. #73
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Nå må vel både turbo og slange være byttet? :-)
    Ikke bare bare. Har ikke hatt tid de siste dagene, og bare drittvær. Bilen står på ramper ute. Fikk skrudd litt i dag. Fått av det meste over turboen, og fått løsnet eksos fra turbo. Aksel i turbo sitter fast. Ikke rart det ikke skjer stort når man trykker på gassen...
    Men fy flate så godt muttere på flenser på eksos sitter...:( Tror det må kappes litt der.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  25. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2019
    Sted
    Innlandet
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Ikke bare bare. Har ikke hatt tid de siste dagene, og bare drittvær. Bilen står på ramper ute. Fikk skrudd litt i dag. Fått av det meste over turboen, og fått løsnet eksos fra turbo. Aksel i turbo sitter fast. Ikke rart det ikke skjer stort når man trykker på gassen...
    Men fy flate så godt muttere på flenser på eksos sitter...:( Tror det må kappes litt der.
    Herlig å ha funnet en skikkelig feil da! Ett skritt nærmere mål.
    Jeg har god erfaring med å varme slike skruer til de er helt rødglødende, løsner som regel da. Men, når det er sagt så måtte jeg bruke dremel for å fjerne skruene foran partikkelfilteret når jeg fjernet det... (Var ikke igjen noe hode på skruen, tror de har sitti der 485.000km)

    Fortsatt lykke til!
    2007 V70 D5 AWD - 528.000 km
    2003 S80 D5 Executive - 384.000 km

  26. #75
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinstranden Vis post
    Herlig å ha funnet en skikkelig feil da! Ett skritt nærmere mål.
    Jeg har god erfaring med å varme slike skruer til de er helt rødglødende, løsner som regel da. Men, når det er sagt så måtte jeg bruke dremel for å fjerne skruene foran partikkelfilteret når jeg fjernet det... (Var ikke igjen noe hode på skruen, tror de har sitti der 485.000km)

    Fortsatt lykke til!
    Joda, fint å ha funnet feilen.
    Men han fjotten som designet denne løsningen på turbo burde vært slått hardt og lenge... så trangt og hjernedøde plasseringer av skruer....
    Fått løsnet nesten alt på turbo nå, utenom den ene skruen på oljereturen. Den sitter jo så knotete til...

    Sendt fra min Samsung S9
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •