Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: V70 D5 stopper

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juni 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard V70 D5 stopper

    Hei. Har en v70 D5 automat 02 modell som stopper av og til. Bilen har gått 264000km. Den kan plutselig stoppe under kjøring. Da må jeg av og på med tenninga og bilen starter helt fint igjen. Andre ganger kutter den under kjøring (ser at cruice controll tegnet forsvinn) uten å stoppe. da hører/kjenner jeg at bilen går litt "hardere" de første 5-10 sekundene. Det er veldig varierende hvor ofte dette skjer. Kan kjøre flere uker uten problem, og andre ganger kan det skje flere ganger i løpet av 30km.

    Har prøvd å lese ut feilkoder med biltema feilkodeleser til Volvo. får da opp disse kodene:

    CEM
    -6A02
    UEM
    -0004
    CCM
    -001F

    Tror ikke disse har med det å gjøre.

    Har tidligere fått opp feilkoder med kommunikasjon, men dei kommer ikke nå.

    Dieselfilter er skiftet. Motorstyring og abs har tydeligvis vært ute før mitt eie(10år). Dei var ikke låst på plass med plastikklåsen. Har ikke fått opp kommunikasjonproblem etter at jeg fikk festet dei.

    Varseltrekanten kommer ikke opp når bilen stopper.

    Håper noen har gode tips?

  2. #2
    Registrerte brukere Raymond Langførr sin avatar
    Medlem siden
    16. mai 2012
    Sted
    Sande i Vestfold
    Innlegg
    265
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vaas Vis post
    Hei. Har en v70 D5 automat 02 modell som stopper av og til. Bilen har gått 264000km. Den kan plutselig stoppe under kjøring. Da må jeg av og på med tenninga og bilen starter helt fint igjen. Andre ganger kutter den under kjøring (ser at cruice controll tegnet forsvinn) uten å stoppe. da hører/kjenner jeg at bilen går litt "hardere" de første 5-10 sekundene. Det er veldig varierende hvor ofte dette skjer. Kan kjøre flere uker uten problem, og andre ganger kan det skje flere ganger i løpet av 30km.

    Har prøvd å lese ut feilkoder med biltema feilkodeleser til Volvo. får da opp disse kodene:

    CEM
    -6A02
    UEM
    -0004
    CCM
    -001F

    Tror ikke disse har med det å gjøre.

    Har tidligere fått opp feilkoder med kommunikasjon, men dei kommer ikke nå.

    Dieselfilter er skiftet. Motorstyring og abs har tydeligvis vært ute før mitt eie(10år). Dei var ikke låst på plass med plastikklåsen. Har ikke fått opp kommunikasjonproblem etter at jeg fikk festet dei.

    Varseltrekanten kommer ikke opp når bilen stopper.

    Håper noen har gode tips?
    Hei, har samme type problem med min 03 D5 Automat, fant du ut av problemet ?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juni 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Raymond Langførr Vis post
    Hei, har samme type problem med min 03 D5 Automat, fant du ut av problemet ?
    Hei. Litt usikker på feilen. Fant litt info på amerikansk forum. Der var det tips om releet til motorstyring, eller kretsen til motorstyringa. Eg prøvde å bytte releet til motorstyringa med releet til glødinga trur jeg. I tillegg hadde eg ut pluggen som står på samme kretskort og rensa kontaktene. Fant ikke noen feil, men bilen stoppa ikke på et halvt år. Nå har den kutta igjen eit par ganger(ikke stoppet), så eg har prøvd å stramme opp kontaktene i pluggen. Usikker på om det er der feilen er,men det ser ut som det hjelper? Kom gjerne med tips viss du finn ut noe mer.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Kona sin xc70 hadde noe krøll når vi kjøpte den. Fikk ikke kontakt med motorstyring. Tok den ut og renset med elektronikkrens både boksen og kontaktene i bilen. Etter det fikk eg kontakt med bilen igjen. Har ikke skjedd igjen. Kan være verdt å prøve. Kjøpte verktøy til låsene på ebay....
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

Lignende tråder

  1. D5 stopper på tomgang
    By Norhagen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 10/02/17, 22:47
  2. V70 TDI stopper av og til
    By martis850 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 06/10/13, 21:43
  3. 850 stopper
    By Mekkern in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 16/07/13, 14:18
  4. s60 som stopper
    By jansen00788 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 02/10/12, 19:34
  5. 940 stopper
    By hellsign in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 27/12/10, 05:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •