Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hvilke tennplugger skal man benytte, til en V70 2001 mod. 2.0l turbo orginal.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Hvilke tennplugger skal man benytte, til en V70 2001 mod. 2.0l turbo orginal.

    Som sagt kan noen si meg hvilke tennplugger, som er og anbefale til motoren NGK eller Bosch, og hvile nummer betegnelser det skal være på pluggene.

    Har noen BCPR7ES-11 liggende, så kan de benyttes?

    På forhånd takk.


    Mvh
    Bent

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    av erfaringer er det du kommer best ut med til en orginal motor volvo sine egne plugger, disse koster ikke allverden og kjøpe heller Er ikke sikker hvem som produserer disse for Volvo
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Hei Rene!

    Takk for din tilbakemelding. Som nevnt tidligere, har jeg liggende fire BCPR7ES-11 plugger. Og har best. opp en til. Da det viser seg, at jeg kan benytte aktuelle plugger. Men at de skal ha en åpning på 0.9 mm og ikke 11 mm. Men de jeg har er allerede presset ned, da de i utgangspunktet er til en trimmet Saab 9-5 Aero jeg har. Kjøpte bilen sist torsdag, så får gå nøye over den, for og se om det er noe og jobbe videre med. Men for kr. 5.000,- er det i utgangspunktet greit for en hobbymekker som meg.

    Tok ut de pluggene som sitter i bilen pr. dags dato. Og det er vist plugger fra biltema.








    Men bilen hadde bla.a. et problem med at den jaget opp og ned på tomgang. Hvor jeg mistenkte at det var
    ETM
    som var problemet. Og det viste seg og være riktig. Tok den ut og renset den. Og nå går bilen som en klokke.












    Ellers så tok jeg en rengjøring i motorrommet, da det så helt for ille ut. Men under møkka, var det slett ikke verst.








    Men det er ikke lenge før, jeg skal demontere div. i motorrommet igjen. Da veivhusventilasjuonen er noe tett. Som man kan se av bildet. Man kan rengjøre div. slanger. Men vil skifte ut hele satsen.



    Bilde kun tatt fra nettet.




    Fikk også fjernet noe olje, og annen dritt.






    Dette er forøvrig hvordan, bilen fremstår i dag. Men har flere planer på hvordan jeg skal, få den til og se friskere ut. Det er forøvrig kun en liten rustflekk, på høyre bak skjerm.








    Dette ble noe mer, enn kun plugger. Men for Volvo entusiaster, er vel dette Innafor.

Lignende tråder

  1. Hvilke starter skal jeg ha?
    By Torsen67 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 15/11/18, 17:45
  2. Hvilke kabler til orginal subwoofer?
    By marhaugen91 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 22/04/12, 22:15
  3. Hvilke tennplugger bruker dere på turbomotorene deres?
    By Volvoniføør in forum Motor og gir
    Svar: 17
    Siste post: 20/10/11, 21:55
  4. Volvo 940 Turbo. hvilke chip skal jeg kjøpe?
    By EspenAa in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 13/07/11, 21:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •