Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: understellsvedlikehold på "x" km

  1. #1
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard understellsvedlikehold på "x" km

    vet at det er flere "langmilare" her.

    Er det noen som har oversikt over når foringer, dempere, hjullager etc ble byttet ?

    runder snart 120k km på min xc70 med 4c dempere, og den har blitt så bløt at det plager meg, i tillegg til slitte conti dekk så sporer den alt for mye at jeg må sette på rattlås på slitte veier for å få bilen til å holde strak kurs. Har enkelte punkt på "bygdeveien" til dit jeg bor der når jeg treffer telehiven at fronten reiser ene veien og bakparten reiser "hin" veien. Advanced som en gang var ganske så stiv har blitt nye sport settingen, sport har blitt comfort og comfort har blitt en sjark med skjevlast.

    er det 4c delene mine som ender seg mot slutten eller er det foringer ?
    bærearmer bak ble byttet på garanti bak vulkingen slapp i hylsa for noen år siden, og har byttet til en uoriginal bærearm venstre fremme pga mansjetten på bærekula tok kvelden.

    Er veldig interessert i å høre hva langmilerene har av historikk.
    Jeg kjører på 18" på sommer, og 16" på vinter, på bar asfalt telehiv så kjenner jeg bevegelsene like godt på begge. Kan utdype at da jeg kjøpte den på 52k km så monterte jeg ipd stag bak med endelinker på krangestaget og det har holdt bilen plan i svingene fram til ca 115k km. La merke til den hadde blitt bløtere fra 110k km og nå har det blitt for mye.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Har ikke noen personlig statestikk å by på, men du kan nok belage deg på å bytte dempere ja, og om 4C-demperne på P3-chasssiet er noe i nærheten av "kvaliteten" på
    P2
    -utgaven, så kan du være lykkelig over at de har fungert så lenge

    Hvis bilen er urolig sideveis så er det igjen på tide å sjekke fremre foring på langsgående bærearm bak. ("Ford-foringen")
    I tillegg bør du sjekke bakre foring på bærearm foran, og opphengskulene foran. (kulene må sjekkes med hjulene på bakken, og joda du bør sjekke alle andre foringer i understellet, inklusive Subframeforinger)

    Bytteintervall på hjullager og foringer varierer stort, er vel avhengig av veistandard og flaks.
    Noen er heldige og kjører originale hjullager over 300Kkm, mens en og annen har byttet 3 ganger på halve kjørelengden.

Lignende tråder

  1. Bruker du "Hva er nytt?" / "Whats new?" knappen på forumet?
    By aarnes in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 22
    Siste post: 13/11/14, 23:40
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •