Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 50 av 50

Tråd: B230fk oppsett? bare tullet eller vil det funke?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Når jeg sier manifold tenkte jeg på orginal FK EKSOSmanifold. har forsåvidt standard innsug også, men ser etter E-innsug.

    Så du mener at org råder burde holde..? til og med sprut og kanskje en dag med 300-350hk...? på 98 bensin.
    Da selvfølgelig MED nedreide stempler, tenkte jeg måtte ut med de da jeg, men ok.. har luftdremmel jeg

    Bare for å tilføye så er det 3" raka røret hele veien selvfølgelig, rustfritt fra tema.
    940 eksosmanifolden har vist seg å holde til langt höyere effekt enn folk flest tror, men det er ingen grunn til å kombinere den med en HX35 turbo hvis målet er ett bruktbart resultat.

    Ja, det mener jeg og frem til noen andre kan vise til at de har klart å overbelaste en 13 mm råde med pumpebensin som drivstoff, så forholder jeg meg til det. Rundt her har folk brukt disse rådene i årevis uten problemer og vi snakker om 600 Nm og 400 Hp. Presiserer da at dette er på PUMPEBENSIN og derfor har stemplene blitt dreide til LAVKOMP. Lavoktan drivstoff begrenser sylindertrykket og den maksimale belastningen på rådene noe voldsomt sammenlignet med hva som skjer når man kjörer E85 og lignende.

    Toppen må av, og da er det bare bunnpanne- og rådeboltene igjen. Du VIL ta den tiden inn igjen i forhold til å henge over skjermene å Dremle stempler. En annen kjempefordel er at du kan åpne opp endegapet på stempelringene slik at du slipper å lage skjärmerker i sylindrene og evt. knekke stemplene når du öker effektuttaket.

    Hehe, det flöder det.
    Sist endret av Batland; 23/04/20 kl 15:35

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Joda, men med helt orginal bunndel lever jeg nok i faresonen ved ytterligere effektøkning
    På bensin så får du enten:

    1. Lav effekt og lite dreiemoment pga lavt ladetrykk.
    2. Litt höyere, men fremdeles lav effekt, tenningsbank og toppakningsbrudd pga for höy tenning.
    3. Samme som pkt. 2, men man overretarderer tenningen for å kjöre höyere ladetrykk og da skjärer eller smelter man noe.

    Potensialet for å overbelaste motoren med for höyt dreiemoment og for höy effekt med kombinasjonen original bunndel og pumpebensin som drivstoff er ikke tilstede.

  3. #28
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Har fått testkjørt litt her i går med holseten, og det funket jo men som forventet etter prat med dere så ble det ikke ett fantastisk register akkurat.
    Men shitt au, banekjøring på verdal 23 mai står for tur så den får duge da.

    Problemet mitt nå er at jeg får ikke senka turbotrykket, jeg sliter med at den peaker langt over 2 bar, sikkert nærmere 2.5.
    Fikk lånt en annen actuator med uvist fjær for å prøve men ble helt lik.

    Burde jeg få i meg en ekstert WG å sveist rett i eksoshuset på turbo eller bør jeg gå for annen actuator?

    Også må jeg bestille ny bensinpumpe da walbro har tatt kveld.. kjøpe gss340 igjen eller tips til annen god i-tank pumpe som passer i 940?
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  4. #29
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Det kan tenkes at hullet til den interne wg er for lite så den ikke klarer å svelge unna eksosen. En extern wg rett i eksoshuset burde fungere fint Bare passe på å få den interne helt tett så. Walbro gss340 er jo en god pumpe, så ingen grunn til å bruke noe annet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #30
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det kan tenkes at hullet til den interne wg er for lite så den ikke klarer å svelge unna eksosen. En extern wg rett i eksoshuset burde fungere fint Bare passe på å få den interne helt tett så. Walbro gss340 er jo en god pumpe, så ingen grunn til å bruke noe annet

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Så litt på den jeg å, holset har en toskete løsning der, ikke akkurat nå god flow når eksosen ut fra wastegate må gå i 2 stk 90 graders vinkler å samtidig treffer rett i bakveggen om du skjønner.
    Nei får stjele en wastegate av en kompis å sveise fast
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  6. #31
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Så litt på den jeg å, holset har en toskete løsning der, ikke akkurat nå god flow når eksosen ut fra wastegate må gå i 2 stk 90 graders vinkler å samtidig treffer rett i bakveggen om du skjønner.
    Nei får stjele en wastegate av en kompis å sveise fast
    Det hjelper på å porte opp wg også, selv om du fortsatt må belage deg på å kjøre litt høyt trykk originalt er vel hullet 20mm og lokket 32mm, da kan det fint portes opp til 30mm omtrent... Men ser man bort ifra kostnad så er jo ekstern best, så om du har tilgang på en gratis/billig er det ikke noe å lure på.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  7. #32
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det hjelper på å porte opp wg også, selv om du fortsatt må belage deg på å kjøre litt høyt trykk originalt er vel hullet 20mm og lokket 32mm, da kan det fint portes opp til 30mm omtrent... Men ser man bort ifra kostnad så er jo ekstern best, så om du har tilgang på en gratis/billig er det ikke noe å lure på.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Satt å leita i mellomtiden her nå, og har faktisk en kompis som har ett klin likt eksoshus som meg med ferdig påsveist ekstern wg som vil bytte.. så saken er løst
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  8. #33
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Satt å leita i mellomtiden her nå, og har faktisk en kompis som har ett klin likt eksoshus som meg med ferdig påsveist ekstern wg som vil bytte.. så saken er løst
    Dæven, heldig med den

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  9. #34
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    litt sein oppdatering, men bilen er krute god i dag.

    Var noe usikker og trodde jeg hadde 12 hus på, men hadde jo 10er hus, noe som er til min fordel.
    Endte opp med å sveise biltema wastegate rett i eksoshuset mitt, da kompisen min hadde 12er hus.

    Lader 1.5kg å går veldig bra, ingen fjusking eller noe slikt lader allerede 1kg på 3000 omdreininger i 3 gir.

    Trening på verdal igjen i helga, så tror jeg at det blir hjem igjen å ta ut motor.. for å senke komp å montere sprut også videre.
    Sist endret av Jimmen; 04/06/20 kl 10:55
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  10. Takk Batland, HansOla takket for denne posten
  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Hvordan gikk det?

  12. #36
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvordan gikk det?
    Det gikk bare godt det!
    Sleit litt med trykk i kjølevannet, usikker hvorfor.
    Helt ny toppakning og har demontert igjen og toppakninga har ikke tatt kvelden som jeg kan se, tempen på vannet var perfekt hele tiden. måtte ikke bruke varmeappart eller noe for å holde tempen nede etter jeg bytta til alu radiator.
    Bytta hos ut slanger med alu rør og kun 4 korte gummiskjøter er nå i bruk.

    Skal uansett plane toppen da den har blitt varmekjørt en par ganger tidligere, selv om den ser ut til å holde godt fremdeles, men har tilgang til å gjøre det gratis så får det gjort uansett.

    Har nå hamstret inn nye deler.. stempelringer, rådelager, enda en toppakning, nye toppbolter, nye h-råder osv..
    River ut motor på torsdag, håper på å få dreid stempler over helga en dag

    Litt innsparing står igjen slik at jeg får kjøpt ny turbo, HX35 mistet noen deler av eksoshjulet av ukjent grunn.. antar det er min egen feil da jeg borra hull i eksoshuset for å montere ekstern WG å ikke var nøye nok med å fjerne gammel spon eller slik..
    Menmen, shit happens
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  13. #37
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Tar gjerne imot tips til turbo som leverer isj 400-450hk altså
    1000cc dyser og A kam.

    Nei batland, EFR turbo er utenfor rekkevidde

    Max 5000kr.
    Ser på youtube at flere skryter uhemmet av de Pulsar turboene fra Ebay, altså garret\precision kopier av god kvalitet.
    De ligger rundt 5 lapper
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  14. #38
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Prøv å få tak i en brukt borg warner s252sx-e eller en 257 om du vil ha mer potensiale og max bunndrag og respons ikke er pri 1.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Tar gjerne imot tips til turbo som leverer isj 400-450hk altså
    1000cc dyser og A kam.

    Nei batland, EFR turbo er utenfor rekkevidde

    Max 5000kr.
    Ser på youtube at flere skryter uhemmet av de Pulsar turboene fra Ebay, altså garret\precision kopier av god kvalitet.
    De ligger rundt 5 lapper
    Hvis du fisker etter hvilken av disse turboene som har passende kapasitet og egenskaper, så tenker jeg at det er GTX3071 med 0,63 eller 0,82 turbinhus, avhengig av hvor god spool up du vil ha.
    https://www.ebay.com/itm/Pulsar-GTX3...QAAOSwcQpfB-s0
    Ang. kvalitet og holdbarhet så er vel dette som alt annet som kommer fra den kanten.
    https://www.ebay.com/itm/Pulsar-GTX3...sAAOSw3NBfWGPU
    Neste steg på listen er GT3576.

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    River ut motor på torsdag, håper på å få dreid stempler over helga en dag

    Litt innsparing står igjen slik at jeg får kjøpt ny turbo, HX35 mistet noen deler av eksoshjulet av ukjent grunn.. antar det er min egen feil da jeg borra hull i eksoshuset for å montere ekstern WG å ikke var nøye nok med å fjerne gammel spon eller slik..
    Menmen, shit happens
    Godt.

    Mmmmm-hmmm. Du borret og sveiste vel ganske langt borte fra hvor turbinhjulet befinner seg?
    Hva med ekstreme eksostemperaturer som følge av en "optimistisk, frisk og modig" kombinasjon av kompresjonsforhold, oktantall og ladetrykk.

  17. #41
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Godt.

    Mmmmm-hmmm. Du borret og sveiste vel ganske langt borte fra hvor turbinhjulet befinner seg?
    Hva med ekstreme eksostemperaturer som følge av en "optimistisk, frisk og modig" kombinasjon av kompresjonsforhold, oktantall og ladetrykk.
    Joja isj.. tok det på sparket, litt vell redneck da jeg ikke har hullborr så ble borret sikkert 20 ganger med 8mm borr
    Hadde ikke store forventningene akkurat.

    Men ja, sistnevnte kan være årsak det også

    Men har full oppsett for å kjøre E85. tror du det er lønnsomt? bruker bilen max 4 helger i året liksom, så sitter å vurderer det.
    Spørsmålet er om 1000cc dyser holder for å klare 4-450hk med E85?

    Har walbro pumpe i tanken som går til catch, også gjenstår det å kjøpe pumpe som skal gå fra catch å framover.
    Aner ikke hva jeg kjøper men ser på deautscwerks pumper
    Skal ikke ha doble, en enkel kraftig.
    Sist endret av Jimmen; 21/09/20 kl 14:49
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Spørs hva du mener med lønnsomt.
    Som andre har sagt, det er langt enklere å hente ut 600 hp med E85 enn det er å hente ut 450 hp på pumpebensin.

    En enkel regel er at på en Skyline, Supra eller BMW 6'er kan en hente like mye hk på bensin som dysene er store. 6 stk. 1000 ccm dyser = 1000 hk. B230 har bare 4 stk. => for 666 hk. Så trenger en B230 motor langt mer drivstoff pr. hk enn det en 24V trenger og da er vi i ca. 600 hk. Så trenger man minst 40% større drivstoffmengde med E85 enn med bensin og da mister du 600 x 0,4 = ca. 240 hk og står igjen med ca. 360 hk. Det er en grunn til at E85 gutta stort sett kjører 2200 ccm dyser og 2 - 3 stk. store bensinpumper for å klare å mate dyret. Som du ser er potensialet 8,8 L pr. minutt ved 5-6 BAR bensintrykk + nødvendig overkapasitet.
    Det skal ikke ta mange sekundene å fylle en 1,5L flaske med returen fra BTR.

    Etter bruket på E85 må man fylle og kjøre litt på ren bensin og bytte motorolje så ikke motoren ruster ihjel innvendig og ødelegger lagrene.

    Lønner seg og lønner seg. Tja...I praksis kan man tenke litt mer på å blande inn litt racefuel i 98 blyfri bensinen for banebruk.

    Rundt her brukes det 98 blyfri, oktabooster og vanninnsprut i stedet for E85.
    Sist endret av Batland; 21/09/20 kl 19:56

  19. #43
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Spørs hva du mener med lønnsomt.
    Som andre har sagt, det er langt enklere å hente ut 600 hp med E85 enn det er å hente ut 450 hp på pumpebensin.

    En enkel regel er at på en Skyline, Supra eller BMW 6'er kan en hente like mye hk på bensin som dysene er store. 6 stk. 1000 ccm dyser = 1000 hk. B230 har bare 4 stk. => for 666 hk. Så trenger en B230 motor langt mer drivstoff pr. hk enn det en 24V trenger og da er vi i ca. 600 hk. Så trenger man minst 40% større drivstoffmengde med E85 enn med bensin og da mister du 600 x 0,4 = ca. 240 hk og står igjen med ca. 360 hk. Det er en grunn til at E85 gutta stort sett kjører 2200 ccm dyser og 2 - 3 stk. store bensinpumper for å klare å mate dyret. Som du ser er potensialet 8,8 L pr. minutt ved 5-6 BAR bensintrykk + nødvendig overkapasitet.
    Det skal ikke ta mange sekundene å fylle en 1,5L flaske med returen fra BTR.

    Etter bruket på E85 må man fylle og kjøre litt på ren bensin og bytte motorolje så ikke motoren ruster ihjel innvendig og ødelegger lagrene.

    Lønner seg og lønner seg. Tja...I praksis kan man tenke litt mer på å blande inn litt racefuel i 98 blyfri bensinen for banebruk.

    Rundt her brukes det 98 blyfri, oktabooster og vanninnsprut i stedet for E85.
    Det er såpass ja.
    Vi har 98 her lokalt også, og tar 3 timer og kjøre til sverige for å handle E85.. Altså bensinstasjon E85.

    Får vell bare kjøre 98.
    Kanskje litt mer aktuelt når jeg får nyere sprut å kan bruke flexfuel for å kompansere for dårlig butikk E85.

    Vanninnsprut har jeg aldri vært borte i så er litt tvilsom på det helt ærlig

    Målet er 402hk (må selvfølgelig ta kompissen) med helt OK register, helst mest på topp da bilen lever mest der uansett, å tenker ikke det skal være såå vanskelig heller å få til. å kanskje ikke nødvendig med E85 akkurat.
    Sist endret av Jimmen; 22/09/20 kl 09:06
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    En av de lokale heltene her har rett over 400 hp målt på NAV på ren 98 blyfri uten tricks.
    Det er godt gjort og utviklet over tid, men selve oppsettet er så avansert som
    to stk. modifiserte originalforgassere på hjemmelaget manifold,
    GIK eksosmanifold,
    en 15 år gammel Turboneticks E50 (53 mm/62mm) som ble kjøpt tilbake for kr. 500,- eller der omkring
    og
    en portet 530 topp med V16Tkam.

    Se beskrivelsen i denne videoen.
    https://www.youtube.com/watch?v=nk7lU8TWZ70

    Med felxfuel sensor er det vel bare å fylle på med rødsprit? Jeg kjører gressklipperen min på ren Rødsprit fra Biltema og har gjort dette i ett par år nå. Litt tungstartet, men ellers merker jeg ikke noe spesielt.

  21. #45
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En av de lokale heltene her har rett over 400 hp målt på NAV på ren 98 blyfri uten tricks.
    Det er godt gjort og utviklet over tid, men selve oppsettet er så avansert som
    to stk. modifiserte originalforgassere på hjemmelaget manifold,
    GIK eksosmanifold,
    en 15 år gammel Turboneticks E50 (53 mm/62mm) som ble kjøpt tilbake for kr. 500,- eller der omkring
    og
    en portet 530 topp med V16Tkam.

    Se beskrivelsen i denne videoen.
    https://www.youtube.com/watch?v=nk7lU8TWZ70

    Med felxfuel sensor er det vel bare å fylle på med rødsprit? Jeg kjører gressklipperen min på ren Rødsprit fra Biltema og har gjort dette i ett par år nå. Litt tungstartet, men ellers merker jeg ikke noe spesielt.
    Nei forgasser er tøft, men hører tilbake i 80 tallet er min mening

    Org manifold som er portet og planfrest.
    E innsug med 1000cc dyser
    Electromotive sprut
    A kam
    Portet topp
    en eller annen turbo av noe slag, Gt35 har jeg sett på.

    Det må jo klare å bikke 400, i nærheten i såfall.
    Kam kan jo være en begrensing, men budsjettet finner ikke plass til kam enda tror jeg

    Og som tidligere nevnt hos deg, min er bremset 352hk med Gt32 og da var det tomt for bensin med siemens deca 630 og nå er det bensinsystem for mye mer.

    Flexfuel å rødsprit var ny
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  22. #46
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Nei forgasser er tøft, men hører tilbake i 80 tallet er min mening

    Org manifold som er portet og planfrest.
    E innsug med 1000cc dyser
    Electromotive sprut
    A kam
    Portet topp
    en eller annen turbo av noe slag, Gt35 har jeg sett på.

    Det må jo klare å bikke 400, i nærheten i såfall.
    Kam kan jo være en begrensing, men budsjettet finner ikke plass til kam enda tror jeg

    Og som tidligere nevnt hos deg, min er bremset 352hk med Gt32 og da var det tomt for bensin med siemens deca 630 og nå er det bensinsystem for mye mer.

    Flexfuel å rødsprit var ny
    https://m.facebook.com/groups/323488...55770417804550
    Gtk550 til salgs for 6000kr på facebook

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #47
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    https://m.facebook.com/groups/323488...55770417804550
    Gtk550 til salgs for 6000kr på facebook

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jepp, tompengpong nå da jeg har handlet ny bunndel så drøyer litt med turbokjøp
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    https://m.facebook.com/groups/323488...55770417804550
    Gtk550 til salgs for 6000kr på facebook
    GT-K serien er interessant, men hvis man ikke er "Turbofil", så er det skummelt enkelt å tabbe seg ut og kjøpe seg en turbo som er ALT for stor.

    Ta en titt:
    https://www.vividracing.com/turbonet...r-p-74768.html

  25. #49
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    GT-K serien er interessant, men hvis man ikke er "Turbofil", så er det skummelt enkelt å tabbe seg ut og kjøpe seg en turbo som er ALT for stor.

    Ta en titt:
    https://www.vividracing.com/turbonet...r-p-74768.html
    Ja 550 er stor, 60mm er solidt for stort for en b230 på 400hk. En gtk350 eller 450 hadde nok passet bedre gtk325 ser ut til å være en oppgradert turbonetics e50? Jeg blir ikke helt klok, det ene kartet sier e46 kompressor på gtk325 og det andre sier e50 komoressor på gtk325..

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 22/09/20 kl 16:38

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja 550 er stor, 60mm er solidt for stort for en b230 på 400hk. En gtk350 eller 450 hadde nok passet bedre gtk325 ser ut til å være en oppgradert turbonetics e50? Jeg blir ikke helt klok, det ene kartet sier e46 kompressor på gtk325 og det andre sier e50 komoressor på gtk325..
    Ugustig stort slik jeg vurderer det og det er nok en av grunnen til at denne turboserien aldri ble en suksess. Nøyaktig omvendt at Garrett sin nye G-serier som heller aldri kommer til å bli en suksess. Som alltid er det lagom som er best.
    Ja, det er en smørje...

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. 940 b230fk bortimot 300hk oppsett
    By jensen_th in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 22/05/14, 22:03
  2. Lite spm om oppsett på B230Fk
    By E.Winjum in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 24/09/12, 17:24
  3. b230fk går bare på 2 sylindre HJÆLP
    By kenthjaa in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 21/08/12, 06:51
  4. Oppsett? b230fk
    By Mern in forum Motor og gir
    Svar: 74
    Siste post: 27/01/11, 16:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •