Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Sensus RTTI virker ikke lenger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Sensus RTTI virker ikke lenger

    Førstegangs Volvoeier. Har en 2016 V70 Summum med Sensus navigasjon. Fikk oppgradert den til å kunne bruke Inrix for trafikkmeldinger og har datasim i bilen. Dette virket en stund etter installasjon, dvs den viste enkelte trafikkmeldinger og trafikkflyten. Men for ca en måned siden så sluttet dette å virke. Jeg ser den kobler seg til både 2G og 3G-nett, men den laster ikke inn noen ting. Har også forsøkt å koble den til mobilen for å kunne bruke 4G, men fortsatt laster den ikke inn trafikkmeldinger eller trafikkflyt.
    Er det noen som har opplevd det samme, eller som har peiling på hva som kan ha skjedd? Det står at den skal bruke RTTI hvis tilgjengelig og den skal bruke inrix.

  2. #2
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Har RTTI i min 2015 XC70 og det ser fortsatt ut til å fungere. Brukte bilen i går og la merke til at trafikkflyten (grønn strek i mitt område) var på plass. Sjekket ikke trafikkmeldinger. Har for øvrig kuttet ut SIM-kort pga. bortfall av 3G, så jeg henter nå internett via blåtann på telefon. Vet ikke om den observasjonen er til noe hjelp, men.
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Flott. Takk for hjelp. Da vet jeg ihvertfall at inrix er oppe og går.
    Det kan virke som om modemet har hengt seg opp. Prøvde å koble til data fra mobilen via wifi og bluetooth, samt til hjemmenettet mitt, men den står bare med en liten gul pil som svirrer rundt og henter ikke inn noen ting.

  4. #4
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig. Jeg skal dobbeltsjekke i morgen, kan være jeg kan få bekreftet at trafikkmeldinger kommer inn og.

    Har tilfeldigvis bilen din nylig vært på service? Jeg mistet internett i bilen (da hadde jeg også SIM-kort montert) etter en ordinær 2.0-service, riktig nok noen år siden nå. De gule pilene gikk i samme loop i en evighet før de ga seg, uten at det skjedde noe mer. Hjalp ikke å bytte SIM, bruke blåtann eller WIFI. Kjøredagboken sluttet å fungere. Volvo-verkstedet jeg brukte da hadde ikke kompetanse til å løse problemet, men det ordnet seg heldigvis da jeg besøkte et større Volvo-verksted her i distriktet med en egen person på teknisk feilsøking. Vedkommende var dessverre ikke veldig interessert i å fortelle hva som faktisk hadde forårsaket feilen, men det var dialog mot Volvo sentralt og oppdatering samt resetting av enheter som til slutt fikset det. Det var også snakk om en eller annen URL i bilens system som hadde falt ut, ev. blitt modifisert.

    Redigert: trafikkmeldinger kommer inn og, som tidligere.
    Sist endret av chasba; 13/04/20 kl 19:00 Begrunnelse: Lagt til tekst om trafikkmeldinger
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

  5. Takk pjom takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemelding. Kjøpte bilen i november, og service var tatt før det. Fikk installert tillegget for å kunne få inn trafikkfly og -meldinger i desember. Dette virket fint frem til ca en måned siden. Og nå kobler den seg ikke til noe tydeligvis.
    Sjekket kjørebok og funksjonene i app, og alt dette er greit.

    FÃ¥r ta kontakt med Volvoverkstedet her, ser det ut til...
    V70 D4 Summum LE MY16
    Lotus Elan M100 (1996)

  7. #6
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Hm, snodig. Har du prøvd å koble fra batteriet en periode? Det spørs om problemet jeg opplevde er relevant for din sak, men gi oss gjerne en tilbakemelding når du har kommet videre, forhåpentligvis med løsningen. Lykke til!
    Sist endret av chasba; 14/04/20 kl 09:49
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg prøvd å koble fra batteriet i ca et kvarter. Ingenting skjedde, bortsett fra at appen nå melder om at alle vinduene er åpne, og da jeg prøvde dem måtte jeg holde knappen inne hele tiden for å få åpnet og lukket dem. Når det gjelder nett-tilkobling vil den fortsatt ikke koble seg til noe; telefonen via bluetooth eller wifi eller hjemmenettet. Den finner det, men vil ikke koble seg til...
    V70 D4 Summum LE MY16
    Lotus Elan M100 (1996)

  9. #8

    Medlem siden
    10. okt. 2014
    Sted
    Ulvik i Hardanger
    VCCN medlemsnummer
    1156
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Tilbakestilling av vindusheiser:
    (Fra håndbok/Volvo manual.)

    Hvis batteriet er koblet fra, må funksjonen for automatisk åpning tilbakestilles for å fungere korrekt.

    Dra opp knappens fremre del lett, for å heise opp vinduet til sluttposisjon, og hold i ett sekund.

    Slipp knappen et øyeblikk.

    Dra opp knappens fremre del på nytt, i ett sekund.

    ADVARSEL
    Tilbakestilling er nødvendig for at klemmebeskyttelsen skal fungere.

  10. Takk pjom takket for denne posten
  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Da har bilen vært på merkeverksted. Det viste seg at det måtte lastes inn hele softwaren for Sensus på nytt. Det tok en tre kvarters tid. Nå virker alt som det skal igjen.
    V70 D4 Summum LE MY16
    Lotus Elan M100 (1996)

  12. #10
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Tok verkstedet og/eller Volvo på det egen kappe? Man kan jo spørre seg hva som var årsaken siden det skjedde uten forvarsel, og kan samme feil komme igjen? Det blir litt som i mitt tilfelle, jeg fikk dessverre ingen klar tilbakemelding på hva som faktisk forårsaket feilen. Sikkert vanskelig å forklare en lekmann, heh.

    Supert at det løste seg.
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2020
    Sted
    Skien
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Jeg betalte ingenting for dette her. Nå fikk jeg den oppgradert til å bruke inrix i desember, så det skulle nå sånn sett bare mangle. Men enig med deg, det er litt dårlig å ryke så fort og man kan jo spørre seg hvor lenge det vil holde nå...

    Mekaniker prøvde først å resette noe greier mens jeg ventet, men kom til at helt ny software måtte lastes inn etter hva jeg forstod. Fikk heller ikke helt tak på hva som forårsaket dette, og det virket som mekaniker ikke helt forstod hva dette kom av eller om den vil kutte igjen.

    Vi får se hvor lenge den holder nå eller om jeg må innom annenhver måned 😂
    V70 D4 Summum LE MY16
    Lotus Elan M100 (1996)

  14. #12
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Interessant. Jeg brukte min Volvo i dag, både trafikkflyten og trafikkvarsling fungerte. Når jeg sier fungerte, så kan man vel si at informasjonen som vises i kartet ikke akkurat er sanntid (underdrivelse? ...), men tjenesten er ihvertfall fungerende.

    Men, vi satser på at det ikke skjer igjen.
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

Lignende tråder

  1. Sensor på dørhåndtak som ikke virker...lenger
    By Sharpeye in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 13
    Siste post: 17/01/20, 10:12
  2. Ettermontere DAB-radio i Volvo-modeller med Sensus eller Sensus Connect
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 16/12/15, 18:06
  3. Tåkelys på V70 fungerer ikke lenger
    By Arne94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 09/04/14, 17:28
  4. Varmevifte volvo 740 virker ikke lenger. sikring går
    By Voolvoo in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 13/01/13, 18:47
  5. blinklysa virker ikke, nødblink virker.
    By Oddwar in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 14/04/10, 22:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •