Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: XC60 og 22-tommers felger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard XC60 og 22-tommers felger

    Noen som har erfaring med 22-tommers felger på XC60? Tenker på komfort og støy.

    Går fra XC90 T8 med 20-tommere og luftfjæring, til XC60 T8 med 22-tommere og luftfjæring og er litt spent på hvordan dette blir. Bilen skulle forresten kommet til uka, men er ca 1 mnd forsinket sies det.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Er spent selv. Gikk også fra XC90t8 til XC60t8. Fikk min i desember. Jeg valgte 21" på sommer på xc60 da jeg tror 22 blir for drøyt mtp komfort.
    Har ikke prøvd den med sommerdekk enda, men så snart værmeldiga lover noe som ikke ligner på snø så skal de på.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Er spent selv. Gikk også fra XC90t8 til XC60t8. Fikk min i desember. Jeg valgte 21" på sommer på xc60 da jeg tror 22 blir for drøyt mtp komfort.
    Har ikke prøvd den med sommerdekk enda, men så snart værmeldiga lover noe som ikke ligner på snø så skal de på.
    Tenkte på dette litt for sent. Kan nå få 21 eller 22 til samme pris, så da blir det å gå «all-in», selv om 21 nok holder. Forhandler mener det er uproblematisk gitt at bilen er med luftfjæring.

    Ikke minn meg om været, skulle vært et helt annet sted disse dagene...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Forhandler må jo være positiv uansett da.....
    Er selv vant til opphenget på MB som jeg har kjørt alle mulige varianter av (fra original amg til kassebilene) i tidsrommet 1983 til 2017 og Volvo er nok ikke det samme hva gjelder oppheng. Opphenget på MB er omtrent lydløst når det er i orden, mens Volvo slår og banker litt selv når det er nytt.
    Likevel så vil jeg ikke tilbake fra XC90/60 til GL/ML /CL. Er mye annet som teller også. Kona trives mye bedre i Volvoen for eksempel. Appen er en god grunn til det. Selv kjører jeg Alfa Giulia i det daglige. Noe helt annet selvsagt, men det viser bare at hva som er en god bil for noen men ikke andre, kanskje har mer med folka å gjøre enn bilen.
    Jeg tror du blir happy med 22 på din hvis det ikke er komfort som er første pri. Uansett så er det ikke en ubehagelig bil.
    Mye hester foran gjør kanskje at du må holde litt ekstra på rattet med 22 og kanskje vil den være mer urolig på veier med slitespor enn det man ellers er skulle ønske. Men gi oss tilbakemelding etter at du har fått testa da
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Takk for innspill. Bilen skulle vært her, men er som forventet forsinket. Legger inn en oppdatering når den kommer, forhåpentligvis midt i mai.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg hatt på mine 21" hele uka. Pirellidekk. Er ganske happy med det.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Nå har jeg hatt på mine 21" hele uka. Pirellidekk. Er ganske happy med det.
    Høres bra ut :-) Tror jeg endrer fra 22 til 21, det er ikke for sent.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Fikk bilen på torsdag, angrer ikke på 21-tommere.

    Fikk faktisk solgt XC90en til det jeg oppfatter som en kurant pris også, helt i siste liten.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Lignende tråder

  1. Kjøpes: 20" XC60 felger
    By Kenut88 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 06/05/15, 15:40
  2. Felger til XC60
    By PerBerget in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 2
    Siste post: 09/04/14, 10:42
  3. Selges 18 tommers vinterdekk til V70
    By Lasse B in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 7
    Siste post: 17/11/10, 21:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •