Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: V70 låst og tom for strøm. Hvordan åpne

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juli 2013
    Sted
    Alver
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard V70 låst og tom for strøm. Hvordan åpne

    Dette er tips jeg vil dele med dem som kommer ut for samme problem.
    Min V70 2007mod hadde stått lenge i ro og av en ukjent årsak hadde batteriet blitt helt tappet for strøm. Så da nyttet det ikke å åpne med fjernkontrollen(nøkkel). På min V70 er det kun låssylinder på førerdøren, ingen andre steder. Men siden denne aldri har vært brukt så har låsen sannsynligvis eiret eller rustet fast. Jeg fikk den hvertfall ikke til å virke.
    Det hjelper heller ikke å bruke stag inn døren for å prøve å åpne døra innenfra, bilen er nemlig dobbeltlåst.
    Så hva gjør man da? Klarte ikke å finne wire til panserlåsen heller for å åpne dette. Min løsning ble å finne et sted der det er kabel som går direkte til batteriet(+). Har ikke hengerfeste så kunne ikke gå via kontakten der. Da skrudde jeg ned platen under motor for å komme til kabel til starter. Det var trangt, men ved hjelp av en spiss rissenål som jeg isolerte litt med tape og stakk rett inn i kabelen, fikk jeg et kontaktpunkt. Jeg hadde et løst batteri og koblet startkabler til gods og kontaktpunktet jeg hadde laget til. Da var det bare å trykke på fjernkontrollen og åpne bilen. Håper dette kan være til hjelp dersom andre kommer i samme situasjon

  2. Takk locked takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. okt. 2017
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Mulig det går ann via blinklyset på speilet. Usikker

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  4. #3
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Dersom du har tilhengerfeste kan du strømforsyne bilen gjennom hengerkontakten. Det går i alle fall på dei som har 13pins kontakt og kanskje også på 7 pola.

    Utenom det så skulle det vere mulig å komme til plusskabelen til starteren frå undersida slik at du får på ei lita krokodilleklemme ellernokoslikt og kan lade batteriet derifrå (merk at dei fleste ladarar har kortslutningsbeskyttelse og ikkje lada batteri som er heilt tomme for strøm så du kan måtte bruke eit batteri som strømforsyning til å begynne med)
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  5. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.299
    Antall takk

    Standard

    Flott at det løste seg for deg "bjyng", og takk for at du delte opplevelsen med oss, det er en herlig følelse når man endelig hører sentrallåsen...

    Men jeg er veldig nysgjerrig på om "Toreed" sitt blinklystriks virkelig er tilfelle, har sett det beskrevet før, og TS var temmelig hard på at det var fakta, men er det noen som er villig til å gjøre en test på en bil, eller kan bekrefte?
    (om det i hele tatt er mulig, så vil jeg tro det er temmelig årsmodellavhengig, mellom
    P80
    /
    P2
    /P2-facelift, avhengig av hvor "vandrehistorien" stammer fra)
    Sist endret av jiha1968; 11/03/20 kl 19:16

Lignende tråder

  1. låst bagasjeluke tom for strøm XC70 2004
    By TommyG in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 02/12/19, 15:22
  2. Hvordan åpne instrumentpanel xc90
    By Lynvinge in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 03/01/18, 01:06
  3. Svar: 22
    Siste post: 27/09/14, 09:33
  4. Låst automatkasse, hvordan få den i N?
    By Erik E in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 16/11/12, 12:11
  5. Bakdør er låst på V70 - Hvordan få opp?
    By Langedal in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 16/02/11, 22:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •