Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Få ned effekt og moment for godkjenning

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard Få ned effekt og moment for godkjenning

    En kompis av meg har en volvo amason som han har b230 motor med biltema 16t turbo og lh2,4 i.
    Bilen er allerede godkjent med b230 sugemotor med lh 2,4.
    Tanken er å få denne godkjent med turbo, men da må vi få redusert effekten sånn at vi er sikker å komme innom kravene på 150hk å 20kpm (196nm).
    Mine tanker for å få ned effekten er å justere trykket ned til ca 0,3bar, montere M-kamaksel, montere motorvifte fra b230 uten viskose kobling (vifta har vært montert før å den dreper effekt til gangs).
    Men det jeg lurer på er om noen har noen andre tips slik at vi er helt sikker på å komme innom effekt å moment kravene.
    Ev eks anna kamaksel eller noe slike ting.
    Sist endret av krbarstad; 22/02/20 kl 11:50

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    En kompis av meg har en volvo amason som han har b230 motor med biltema 16t turbo og lh2,4 i.
    Bilen er allerede godkjent med b230 sugemotor med lh 2,4.
    Tanken er å få denne godkjent med turbo, men da må vi få redusert effekten sånn at vi er sikker å komme innom kravene på 150hk å 20kpm (196nm).
    Mine tanker for å få ned effekten er å justere trykket ned til ca 0,3bar, montere M-kamaksel, montere motorvifte fra b230 uten viskose kobling (vifta har vært montert før å den dreper effekt til gangs).
    Men det jeg lurer på er om noen har noen andre tips slik at vi er helt sikker på å komme innom effekt å moment kravene.
    Ev eks anna kamaksel eller noe slike ting.
    For å trimme ned gjör man det omvendte av det man gjör når man trimmer opp.
    1. Montere ett orginalt eksosanlegg. Hva er det Amazonene har ? I nabolaget 1" ?
    2. Lag en plate som har en åpning som har form som en liggende 1/2 måne. Platen legges mellom gasspjeldet og manifolden.
    Hvis dette blir for synlig så kan 4 stk. plater som legges mellom manifold og topp vurderes. Åpningen i 1/2 månen må väre nede så ikke bensinen samler seg opp på gulvet.
    3. Sett kamakslingen 1 tann feil på registeret.
    4. Bruk en original intercooler som har värt fylt med olje og som er malt utvendig med Plastidip.
    5. Bruk en original luftftilterboks som har revva tilgang på luft og som henter varm luft fra motorromet.

    Dreiemoment og effekt blir garantert revva.
    Sist endret av Batland; 22/02/20 kl 12:22

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Tanken er jo å bruke deler som er realistisk ved en godkjenning. Å bilen har allerede 2,5toms eksos som skal brukes.
    Er å byttet til 240 bakende, å bygd om til bremse system fra 240. Eneste «store» problemet vi ikke har funnet en løsning på er hvordan vi skal gjøre det med bremsekraft forsterker. Er ikke fysisk plass til en «vanlig» bremsekraft forsterker. Har tidligere vært montert en flyttbar bremsekraft forsterker mens bilen fortsatt hadde 1krets amason bremser. Men må finne en løsning nå som bilen har 2krets triangel bremser fra 240.

Lignende tråder

  1. Svar: 6
    Siste post: 12/09/17, 10:44
  2. Moment 230 A
    By pompel in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 25/01/14, 13:51
  3. Mer effekt 02 V70 2.0 T
    By eirik_89 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 14/12/13, 14:11
  4. Effekt med SU?
    By Apexi94 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 22/03/12, 12:30
  5. Godkjenning av endret effekt i 740 med FK.
    By tintin500 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 20/07/11, 17:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •