Jeg har en 92 modell Volvo 940 b200F 112hk og 540 000km Etter å endelig ha fått liv i den har jeg kjørt den en del denne uka. Tankmåleren fungerer ikke, den viser halv tank hele tiden og speedometernåla hopper rundt når man kjører. Viser 160-180km/t når jeg kjører i 40km/t men ser ut som triptelleren viser riktig. Fylte full tank forrige uke og har kjørt 33 mil i følge triptelleren. I går så døde den på vei til jobb, så jeg sto langs veien og fikk ut armaturen da jeg hadde en ekstra tankpumpe, men tanken har helt tom! Så var ikke tankpumpa som var feilen.

Så hvis det er 75 liters tank og jeg har kjørt 33 mil blir det er forbruk på rundt 2,3L på mila. Har kjørt helt "vanlig" ikke så tung på høyrefoten heller når jeg kjører den. 850'n min med 170 hester bruker rundt 1 liter på mila, så må være noe feil med forbruket på 940'n.

Tok ut alle tennpluggene og de ser helt nye ut fortsatt. ikke sota ned eller tegn på at den får for mye bensin. Ingen feilkoder. Lambasond er ny og LMM er også ny. Og ingen lekkasjer