Problemer med å åpne/låse bilen, alarmen går i hytt og gevær ? Da er det sikkert problemer med keyless receiveren som sitter midt i taket i baksetet.
På denne bilen ble det kjøpt inn en brukt en med nyere delenr enn den som stod i.
Åpne bagasjerom og skru av batteriet.

Først og fremst fjernet jeg gitteret bak:

Disse demperene har låsklips på seg som vippes ut med ett lite flattjern.
Så løsner du klemmen og vrir den. Se spor på bilde.


Dette gjøres på begge sider og så tar du ut gitteret.

Fjernet håndtak over venstre bakdør.

Der er to luker som vippes ned med ett lite flattjern, der er det to sekskant skruer som fjernet for å fjerne håndtaket.

Jeg var redd for å få knekk i headlineren så jeg fjernet og plast cover i hjørnet bake i tillegg. Og plastcover rundt bagasjeromslys. Lyset vippes ut på venstre side. og tar ut kontakten. Bakom lyset skjuler det seg en sekskantbolt. Fjern den. Så drar man coveret ned. Se klips på bilder som må løsnes.



Så fjernet jeg hjørne deksel som også bare siiter på klips og man drar ut.

Der er og en som må vries ut :



jeg fjernet og plasten som gitteret satt i:

Denne er trykt opp i en brakett i taket, og har en plastring over headliner som den sitter fast i.

Så fjernet jeg polstring på bakseteryggen samt plast der, og drog ut halve dørpakningen.

Denne har to klips som må trykkes inn fra siden:


Fjernet og side deksel på c stolpen, sips merket vippes ut og der er en bolt, så er resten på klips.
Så har du ett klips midt i taket i bagasjesetet, denne vris 90 grader så den løsner.

Da har vi kommet hit:



dra ned headliner og du finner den midt i.


receiver løsnes med å trykke inn der pilene er:


og så kobler du fra kontakt og har i ny.

Så monteres ihop igjen motsatt rekkefølge.