Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Kodja: C70 II 2007 D5

  1. #1
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard Kodja: C70 II 2007 D5

    Skaffet meg en ny bil nå i går.
    Sølv farget 2007 modell med automat og D5 180hk.
    Sort skinninteriør. Strøkent vil jeg påstå til å ha gådd 106000km.

    Skal gjøres litt diverse smådetaljer.
    Skifte dashbordet så jeg får navigasjon\android enhet på dashen. må ha ryggekamera. eller 3D designe en erstattning for senter lufteventil så den passer der og kan kobles til hva som helst uten å påvirke resten av elektronikken i bilen.
    montere do88 intercooler, kommer i januar.
    banke ut innmat i Dieselpartikkelfilteret og programmere bort dette.
    montere KCR boksen så jeg får 215HK
    montere subb, RockfordFosgate Slim T1 12"
    skifte til R-Design sportsratt
    skifte til R-Design Blå instrumentskiver
    skaffe vindskjermen til baksetene som ikke er med.


    hydrodippe midtkonsollen i et kult mønster for å få litt kult og særpreget look på interiøret.

    designe en M3 lignende spoiler til bagasjelokket.

    vurderer å ta meg tid til å lage braketter og ordning på R bremser på den. vet ingen har fått til dette rundt om før, men nå har jeg jo 3D tegnekapasitet så må bare finne bremseskiver osv som kan funke ilag på bilen og kaliperene.

    ellers blir det på sikt om jeg beholder denne lenge bygd om til 2013 modell fronten.





    to fine bilder på tur hjem tatt med mobilen så ikke all verden til kvalitet på de.
    og så må jeg sjekke om felgene fra Safran passer like godt på denne ... ser ikke ut som photobucket funker noe særlig akkurat nå...

  2. Takk gaupe, Anders Dybvadsskog, volvobrage takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Kjekt med ny bil, gratulera nok ein gang. Siste C70 er jo veldig stilige, so blir det spennande når du har gjennomført planane dine.

    Edit:Bassbrothers gjorde en stilig mod av midtkonsoll til v50, sjekk ut tråden dei la ut på Facebook for meir inspirasjon.
    Sist endret av oar83; 08/01/20 kl 00:02

  4. #3
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Odd Arild: jo takk. den er virkelig en nydelig kjøremaskin so far

    har allerede fått gjort en del da. tålmodighet er ikke min sterke side...

    fant og bestilte opp et brukt R Design ratt og Instrument i jula. i mellomtida fant jeg på finn et ubrukt nytt Sport ratt. de er jo identiske foruten R Design logoen nederst på rattet. så da ble det nye ubrukte selvfølgelig montert.
    Tok også å demonterte R Design hovedinstrumentet med de Blå instrumentskivene og monterte på mitt normale hovedinstrument. ble utrolig mye finere! enkel prosess. ratt og instrument tok to timer til sammen bare.








    Før og etter bilder. nydelig forskjell som utgjør natt og dag i kjørefeeling og utseende på bilen innvendig. Gikk fra traust og fin til leken og lekker















    hadde håpet det var så enkelt å få over instrument ringene osv også men det er helt forskjellig. ikke bare at 2007 har pinne for justering av klokke og nullstilling og 2008+ har bare en pinne, men selve indikator lampene i midten er ulikt plassert så det går ikke å bare flytte over plata med skivene i ett. 2007 buer også innover mot midten og nedover. mens 2008+ er flatt. dermed kunne ikke de blå instrumentringene flyttes over og heller ikke chrome innrammingen slik jeg hadde håpet å få med.men men de blå skivene i seg selv utgjør stor forskjell. brukt R Design instrument kostet meg 600+mva og var veldig verdt det!

    Om noen ønsker å kjøpe det brukte R Design rattet jeg da ikke trenger uansett så rop ut passer alle C30/S40/V50/C70

    skal også montere Rockford Fosgate 12" Slim Power sub snart, bygges ned i nedsenkingen i bagasjerommet. driver også å designer erstattning for ventilasjonen i midten for ev målere eller ettermarkedsspiller\ android tablet 1 din for navigasjon og video\ryggekamera blir spennende når det er klart.

  5. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    en sak jeg jobber litt med nå... venter på testprint av selve fasongen, og imens leker jeg meg fram og tilbake med ulike former og fasonger
    skal erstatte midtre luftedyse på alle C30/C70/S40/V50... til min egen blir det trolig ventilasjon og to målere... bare fordi jeg kan det er så moro med custom stuff at man klarer simpelthen ikke å la være... spes når man har lært seg 3D designing...

  7. Takk Anders Dybvadsskog, V90 takket for denne posten
  8. #5
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Har troa på dette
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  9. #6
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    bra det er flere. på tide noen jazzer opp disse classikerene. nydelig bil å farte rundt i. å nå er de såpass lavt priset at det er mulig for flere å nyte de uten å ruinere seg også

    btw anders. du nevnte brakett for 940n i hovedinstrumentet? begynte som smått å se på det i går å tegne av malen, så får vi se. men det blir vell ikke store saken.

    fant forresten en kjekk 8,8" android singeldin spiller som skal monteres i luftedysa der. bygger lite bakover så blir plass til den uten å bygge ut braketten så mye som en standard singeldin spiller må med cd rom i...
    får bare vente 2-3 uker før den kommer i posten
    https://www.joyingauto.eu/8-8-inch-t...droid-8-1.html

    også bestilt odb utvider og odb splitter så jeg får komfort funksjoner opp å gå med fellbare speil og follow me home lys samt odb sender til android spilleren så man kan se sanntids motorverdier under kjøring og ev feilkoder når det ev oppstår.

    Rockford 12" subben er også oppe å går, men mangler å få limt ferdig siste filten før jeg tar bilder å legger ut. ble rått og spiller høyt med minimal kostnad på plassen det tok. og maximalt bra utseende synes jeg.

  10. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  11. #7
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard










    fått laget ferdig to versjoner av midtre luftedyse erstattningen til alle de bilene med likt dashbord.
    venter på å få den 8,8 store\smale\breie android enheten jeg skal ha i bilen for navigsjon og ryggekamera før jeg lager brakett for 1din spiller i midtre luftedyse også. blir nok topp når det er ferdig tenker jeg

  12. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  13. #8
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    gjør det enkelt og kopierer fra annet forum. alle forstår Nynorsk nå til dags.

    just to give it a real life image of an upgrade available for C30,S40,V50 and C70 that shares the same platform...













    installed the bolt-on DO88 intercooler today.
    you will not quess how much it improves cooling capasity!!!
    these data was measured with a data logger manually during driving.
    outside temperature during testing with original and DO88 intercooler: 0-5 degree Celcius.
    during short to medium pulls in some steep tarmac roads the IAT (intake air temp) measured with the datalogger gave me a value of 25-30 degree celcius during the pulls with the stock intercooler, at about 100-120KM\H.
    during short to medium and longer and actually harder pulls in the same steep tarmac roads the IAT measured with the same datalogger gave me a maximum value of 16 degree at the top of the hill, at 140KM\H, and that was pushing it just to provoce the IAT up to see if it would go much up... that is a ridiculous improvement of over 10 degree celcius, considering i pushed it even harder than the stock intercooler run i did first... so if i am to say what it went to at the same driving prossedure it was actually not giving more than 12-14 degree celcius IAT at the max, before i decided to push it harder.
    for cruising speed at 80KM\H the stock intercooler had an IAT at about 7 degree celcius above outside temp (if it was 0Celcius outside IAT would be at 7Celcius)
    for cruising speed at 80KM\H the DO88 intercooler had an IAT at 2-3 degree celcius above outside temp. just imagine the increase in concistent Power in the engine due to this improvement in cooling!!!

    i am just a long time customer of DO88 products but these kind of data just gets me every time i see them my self. Go ahead and buy it your self. damn i am glad i thought i just would improve it a little but i guess i can call this a HELL of an improvement!!!

  14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #9
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    under arbeid...










    under bygging.






    kabling lagt bak


















    ferdig resultat med 12" Rockford Fosgate Power subb. denne er typen slim, så trenger bare å bygge 15-16cm dypt. og lydmessig... VELDIG bra og kraftig bass. Fyller cupen enormt! anbefales på det sterkeste de som har lite plass.
    Vekt totalt? gjett... med kasse og element ferdig bygd og trekt opp. knappe 21kg! bygd med 16mm MDF.

  16. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  17. #10
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




























    da er bolt on instrumentholdern klar for både salg og bruk i min egen bil. tok bare et par kjappe lakkstrøk for å se hvordan det ble. skal inn med singeldin 8,8" android enhet der når den kommer i posten så tok det ikke så nøye med sliping og filler og skikkelig lakk når jeg bare skal se hvordan det blir nå for å få Promotion bilder til salg

  18. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  19. #11
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Strøkent arbeid! Hva med bilder av selve bilen også?
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

Lignende tråder

  1. Svar: 51
    Siste post: 28/08/16, 14:35
  2. [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!
    By Kodja in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 697
    Siste post: 12/11/12, 18:05
  3. Raymonds 740 91 mod B230F ;) Brotha of Kodja :p
    By Kodja in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 23/06/10, 10:33
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/10, 19:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •