Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Dieselvarmer V50 problemer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. nov. 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer V50 problemer

    Hei,
    Endte med å måtte bytte hele dieselvarmeren til en brukt en. Denne fungerte fint helt til den streika IGJEN.
    Satte feilkoden, for mange misslykkede startforsøk. Og nå som vinteren kom igjen, dro jeg til Volvo og betalte 500 kr for å fjernekoden, den startet helt fint, og de fant ingenting annet feil.
    Nå har den streiket igjen, pga for mange startforsøk, har byttet glødeplugger, siler, alt som er. Begynner å bli drittlei å betale for å fjerne disse feilkodene, så det jeg lurer på er om det finnes en eller annen måte å fjerne disse feilkodene uten å måtte dra til volvo? Jeg er klar over at vida fungerer men dette har jeg ikke. Jeg har derimot bsr ppc, som ikke ser kodene, jeg har prøvd biltema feilkodelesere, obd feilkodelesere. Ingenting finner denne feilkoden.
    Jeg har lest på diverse forum at man kan dra av batteriet, dette funker ikke. Noe sa at du skulle dra ut sikring 21 innen 5 sekunder etter at du startet den men det funket heller ikke.
    Finnes det noen som helst måte å gjøre det her på? Blir jo ruinert av volvo for hver gang herr eberspacher skal bestemme seg for å ikke virke tre ganger.
    Eller er det mulig å bytte denne drittvarmeren mot noe annet?
    Varmeren heter Eberspacher DW5Z mener jeg.

    Takk for svar.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. nov. 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som kan hjelpe meg? :(

  3. #3
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.268
    Antall takk

    Standard

    Hei, ser det er en stund siden du startet tråden, men regner med at bilen krangler fortsatt...

    En måte å komme seg igang er jo å høre om noen i nærheten har passende diagnoseutstyr til å hjelpe deg når ting har gått i baklås, en annen er å finne ut hva som er galt med varmeren/bilen for å bli kvitt problemet for godt.

    Sjekk om det ikke sitter et lite filter i den gjengede enden av drivstoffpumpa...
    (tank/innløpssiden, den største "mutteren")

    Eberspächer-brenneren er også følsom for sot/koks i brennrøret, og på grunn av "lukket" konstruksjon er det svært vanskelig å få rengjort det uten ultralydvask med kraftige kjemikalier, alternativt får man bytte brennrøret.

    Ellers så kan jo dagen av og til reddes med et friskt batteri, godt med drivstoff i tanken og parkering med nesen nedover om det er bratt der bilen står.
    Sist endret av jiha1968; 16/03/20 kl 02:18

Lignende tråder

  1. Dieselvarmer problemer
    By Anders Dybvadsskog in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 19/11/16, 18:20
  2. V70 D5 2005 dieselvarmer problemer!
    By Alfen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 10/09/15, 15:37
  3. Dieselvarmer problemer
    By BVika in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 30/09/13, 09:27
  4. Lys problemer speedo og lysbryter problemer
    By MortenØ in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 24/07/11, 17:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •