Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Batterisymbol dukket opp på displayet

  1. #1

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard Batterisymbol dukket opp på displayet

    2004 / V70. Fikk dette symbolet på displayet " batteri " /" service på elsystemet erfrodras " opp i dag. Var redd for at nå stopper bilen snart p.g.a. mangel på strøm, kjørte 7 mil, og alt gikk greit. Når jeg skulle starte var symbolet borte og ferden i retur på 7 mil gikk like greit. Målte batteriet når jeg kom hjem, hadde da kjørt med lys på, og da viste det 11 volt, og det nok ikke der det skal være. Bør det ikke ligge på over 12 volt?

    Dynamo er byttet for kort tid siden, samt ny drivreim.

    Originalbatteriet fra Sønnak har nok vært med i mange år, det er på 77 amph. Må jeg benytte et tilsvarende batteri, har et nytt et på 70 Ah og ett på 95 Ah. Kan et av disse benyttes? Eller bør jeg kjøpe meg et nytt batteri hos Volvo med samme Ah?
    Sist endret av Monsen; 24/11/19 kl 21:38 Begrunnelse: feilskriving

  2. #2
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Har du liggende nye batterier som kan festes trygt der det gamle sto er det bare å bytte.
    Hvilket navn som står på batteriet har ingen betydning, men det må være et startbatteri, ikke et fritidsbatteri.

    Biltema hadde en gang et lite voltmeter som kunne plugges i sigarettenneren, da kunne man lett følge med på ladespenningen under kjøring.

    Selv kan jeg se ladespenningen i displayet ved speedometeret, ved hjelp av CFE.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.079
    Antall takk

    Standard

    70 Ahmp batteri hørtes da ille lite ut for en V70...
    Min XC 70 har da 115 tror eg.....

    Mål også spenning mens motor går.... har faktisk vært ute for flett nye dynamoer som dør etter kort tid, så sjekk ut at den faktisk lader.
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  4. #4

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Takker for flotte svar, fikk også tips av en annen, hvorjeg målte spenningen på batteriet når motoren går, og den var over 14 volt, så da var nå den i orden. Skulle bare mangle. Så jeg kjøpte nytt batteri, og da har ikke symbolet kommet opp mer. Det gamle batteriet hadde sikkert fungert mer enn 5 år, jeg vet ikke hvor lenge siden forrige eier kjøpte, så det var nok ute på dato. NÅ ER ALT I ORDEN. TAKKER.

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 10/07/10, 22:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •