Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Bilstereo 70 08->

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard Bilstereo 70 08->

    Hva kan gjøres med en 2008 v70 når det gjelder lyd?
    Alt går i fiber, å jeg vil oppgradere lyden!
    Alt jeg har fått til er en høy/lav nivå til subwoofer på utgangene av original forsterkeren under passasjerer setet (High performance).
    Da har jeg ingen mulighet til å justere

    Tar imot alle løsninger og forslag! Vil gjerne vite hvordan andre har gjort det også
    Jeg er kresen på lyd, high performance originalt duger ikke..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Du må dra dem til enten en aktiv sub med egen volumpott eller til en ny forstarker som har remote volum (og så fra forstarker til en passiv sub).
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    Du må dra dem til enten en aktiv sub med egen volumpott eller til en ny forstarker som har remote volum (og så fra forstarker til en passiv sub).
    Ikke helt det jeg snakker om. Driver å ser på most adaptere og dsp processorer nå men skulle gjerne ha fått bekreftet at det virker bra på volvo


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Du kan gjøre likt på alle høyttalere. Ta signal fra orginal, inn i en ny forstarker, og så skifte element.
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  5. #5
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Eller overbevise Volvo om å programmere bort sikkerheten på
    MOST
    ...
    Vil ikke være mulig å få noe til å fungere i
    MOST
    -sløyfen, uten at det blir gjort så vidt jeg vet. (har ikke utforsket emnet)
    Og om du finner artikler på fungerende utstyr i f.eks USA, så er nok de bilene ofte uten
    MOST
    -låsing.

    Kan vel like godt vurdere å bygge komplett nytt frittstående anlegg, skjult installasjon, fjernstyrt fra telefonen din eller et lite nettbrett. Og må du ha rattknappene til å fungere så burde det gå med et CANBUS-adapter.
    Sist endret av jiha1968; 04/11/19 kl 21:11

  6. #6
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Eller overbevise Volvo om å programmere bort sikkerheten på
    MOST
    ...
    Vil ikke være mulig å få noe til å fungere i
    MOST
    -sløyfen, uten at det blir gjort så vidt jeg vet. (har ikke utforsket emnet)
    Og om du finner artikler på fungerende utstyr i f.eks USA, så er nok de bilene ofte uten
    MOST
    -låsing.

    Kan vel like godt vurdere å bygge komplett nytt frittstående anlegg, skjult installasjon, fjernstyrt fra telefonen din eller et lite nettbrett. Og må du ha rattknappene til å fungere så burde det gå med et CANBUS-adapter.
    Du kan be Volvo-verkstedet deaktivere Infotainment Theft Protection (ITP) slik at bilen kan akseptere andre enheter enn originalt oppsett (det bilen ble levert med av moduler i fibernettet). Er usikker på om du får radiomodulen til å lese andre typer enheter enn det som evt er originale Volvo-komponenter.

    Jeg hadde denne problemstillingen da jeg installerte original DAB-modul i min tidligere Volvo XC70 2009. Etter å ha fått på plass DAB-modul, fibersløyfer, ny antenneforsterker for DAB så ble ITP deaktivert og deretter ble programvaren for DAB installert. Kjørte da med original DAB i bilen til jeg solte denne i januar 2017.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Du kan be Volvo-verkstedet deaktivere Infotainment Theft Protection (ITP) slik at bilen kan akseptere andre enheter enn originalt oppsett (det bilen ble levert med av moduler i fibernettet). Er usikker på om du får radiomodulen til å lese andre typer enheter enn det som evt er originale Volvo-komponenter.

    Jeg hadde denne problemstillingen da jeg installerte original DAB-modul i min tidligere Volvo XC70 2009. Etter å ha fått på plass DAB-modul, fibersløyfer, ny antenneforsterker for DAB så ble ITP deaktivert og deretter ble programvaren for DAB installert. Kjørte da med original DAB i bilen til jeg solte denne i januar 2017.
    Du får most adapter som fungerer med volvo, Helix SDMI25. Den erstatter original forsterkeren ved å lese av serienummeret til forsterkeren med en y kobling inn på fiber ringen. Etter den har lagret serienummeret, kan original forsterker kobles vekk og erstattes av Helix SDMI25.

    Men har ikke sett det i praksis, kun lest at den kan gjøre det


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Den var ikke gratis. Hvor mye bedre blir det mot å bare ta signal fra befintlig forstarker? Jeg er ganske kresen på god lyd og mener det jeg gjort ble riktigt bra med klar og kraftfull lyd. En SDMI25 ser ut å koste 5 tusen plus frakt og moms.
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    Den var ikke gratis. Hvor mye bedre blir det mot å bare ta signal fra befintlig forstarker? Jeg er ganske kresen på god lyd og mener det jeg gjort ble riktigt bra med klar og kraftfull lyd. En SDMI25 ser ut å koste 5 tusen plus frakt og moms.
    Ja den koster en del! Men det er veien å gå hvis man skal ha det digitalt hele veien direkte fra most nettet. Med en processor som Audison bit Ten D / One, som de-equalizer lyden fra bilen, så har du finjusteringer som time delay og hele pakka tilgjengelig. Det koster fra 8k og oppover før du tenker på forsterkerene i etterkant. tenker jeg skal starte smått og jobbe meg oppover, har en forsterker liggende å støver som jeg bare kan koble i rett på pre out utgangen på monoblokka til subben. For å være ærlig har ikke tanken slått meg at det kan være så enkelt. Er vel tanken på at ting blir forsterket ganske mye fra original forsterker, convertert til lavnivå, for så å bli forsterket på ny til ett frontsett. Klarer ikke helt se for meg at det kan bli så bra Adusion Bit Ten D tar også høynivå innganger istedenfor optisk fra most adapter, så den kan bli neste steg om jeg ikke er fornøyd. Den alene koster kun 3k, og gir masse justeringer. Så får jeg vurdere til slutt om ett most adapter til 5k er noe vits


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte en Alpine som tar høynivå så slipper den ekstra konverteringen. Jeg skjønner godt at dette beskrevet blir mer ordentlig og med processor så får man en helt annen lyd en det jeg sitter med. Men mitt utgangspunkt var å gå fra Premium sound i v70 til HighPerformanve i xc60 og jeg ble rett å slett irritert hver dag jeg startet bilen fordi det var så dårlig. Jeg så på processor jeg og, men jeg ga da 2k for subwoofer, 5k for forstarker, 5k for Dynaudio elementer, 500 for 2 ekstra diskanter skrått bak for de som sitter bak, en tusing sirka for kabelnett (for å ikke kutte orginalkabler) 1k pluss på demping i dører og bagage samt en del timer jobbing. Syns helt plutselig at jeg hade lagt ned nok og lyden er nå ganske fet, men jeg har hjemmekino og hifi som hobby så skjønner godt att dette kan ses på som litt jalla og det føles jo godt i sjelen bare tanken på ett mere profft bygge, jeg ville bare si at dette ble ganske bra og godt nok for folk flest. Skal jo ikke ha denne bilen i evigheter heller.
    Sist endret av Griffin; 05/11/19 kl 22:52
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  11. Takk SveinParty takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Bilstereo SC-815 Selges
    By TurboNoob in forum S: 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 16/12/17, 23:12
  2. Ett par Bilstereo spørsmål 08 V70
    By Petter M in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 27/09/14, 11:58
  3. Bilstereo i Sverige
    By degocostly in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 03/04/12, 13:27
  4. Hjelp til bilstereo
    By Loggy in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 21
    Siste post: 18/07/11, 09:36
  5. Bilstereo problemer
    By HU 603 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 12/04/11, 10:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •