Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Garantisaker

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. sep. 2019
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Garantisaker

    Hva var dere måtte klage på deres bil?

    Føler ikke kvaliteten på Volvo er helt på topp lenger. Så ønsker å høre hva dere føler angående det.

    Jeg har byttet 2 stk baklamper, 2 stk dørhåndtak allerede på min V90.

    Den skal snart inn for å bytte bakluke og feilsøke på girkasse.

  2. #2
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Min XC90t8 er 2 år. Ikke en eneste ting å klage på. Så god at jeg solgte den videre til eldstedattera denne måneden.
    Min har stått ute hele tiden.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  3. #3
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Jeg har vært inne med min V90 T8 R med lyktespyler som ikke går skikkelig på plass etter bruk, svart infoskjerm, vibrasjonslyd i høyttalergitter (B&W), slitt setetrekk v.s og gjentakende klunkelyder i hjuloppheng. Det siste viser seg å være småstein som legger seg i fjærskåla (under fjæra?) og lager lyd.
    Det meste har blitt fikset, bortsett fra vibrasjon i høyttalergitter.

    Premium-følelsen kan jeg ikke si at jeg sitter igjen med etter 2,5 år med nybil.
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Har en V90-T8-2018
    Har klaget på og fått utbedret: knirk i øvre bærebru, slitasje skinn førersete (etter kun 20.000km), kosmetisk feil på rattknapp og treg bremsepedal (som å tråkke på potetmel).

    En ting som er irriterende men som Volvo, så vidt jeg vet, ikke har løsning på er knepping i rattet ved brems. Spesielt ved bruk av Adaptive cruise. Dette skyldes en designfeil etter min og mekanikers mening. En hydraulisk pumpe sitter montert på rattstammen og når det slår inn forplanter kneppet seg i rattet.

    Premium bil, tja...det er feil på alle biler. Har selv hatt mange Mercedes og BMW. Feil på de også. Men med skinnslitasje etter så få kilometer, treg bremsepedal, knepping i rattet og kosmetiske feil vil jeg si tja til om det er en Premium bil.

  5. #5
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Første XC90 T8-en (2016) vår ble det gjort en hel del på. Bytte av bremseskiver 3 ganger foran og en gang bak (grunnet kast), bytte av begge setetrekk foran, bytte av luftfjærer foran, diverse problemer med å oppdatere software, bytte av dørlåser på bakdører som frøs om vinteren, etc.
    Etter alle issues var vi litt i tvil når vi skulle bytte bil igjen, og testet flere av konkurrentene (BMW, Audi, Jaguar), men falt soleklart ned på ny XC90 T8. Plass, kjørekomfort (for alle i bilen), lydanlegg, etc var det etter vår mening ingen andre som kunne stille opp med i noenlunde samme prisklasse. Har ikke angret på den avgjørelsen. Den siste har vi ikke hatt andre issues med enn bytte av bremseskiver foran (kast), og det er strengt tatt greit for meg å få nye bremseskiver med jevne mellomrom. "Fikk" også 7 års garanti på den siste, så den kommer vi nok til å beholde lenge.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Har hatt bilen inne for å bytte ut et av høyspentbatteriene (etter ca. 6 måneder) på min xc90T8Polestar. Det jeg opplever som negativt, er graden av service fra Volvo, deres veihjelp, da batteriet gikk, var elendig (har postet om dette i en annen meldingstråd). Jeg opplever også mye ujevnheter, og små irritasjoner, som f.eks. at lokket til laderen ikke alltid er like medgjørlig, elektronikken svikter innimellom (har opplevd sort skjerm under kjøring), viftestøy, bagasjeluke som av og til ikke vil lukke selv om den har fri sikt. Bilen senker seg kun når jeg låser, og ikke når jeg setter den i P så barna må hoppe fra full høyde - og det bare fortsetter. En bil til 1.3M bør ikke utvise NOE av dette. Jeg tviler vel på om jeg går for Volvo igjen når leasen går ut på denne. Det har vært interessant, men langt fra premium følelse.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Vår XC90 T8 nærmer seg fire år nå. Det har ikke vært mye å klage på, det ble byttet ett eller annet ifm luftfjæringen foran pga noen ulyder, parkeringsbremsen sviktet, og en utetemperatursensor er byttet. Ellers var det et par runder med softwareoppdateringer i starten. Nå fungerer bilen perfekt og vi får svært god service hos forhandleren her i byen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •