Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Ny i Volvo verden, noen spørsmål ang 04' V40

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Ny i Volvo verden, noen spørsmål ang 04' V40

    Heisann!

    Har nettopp kjøpt meg en 04' V40 1.6, siden den var veldig billig og det var en deal jeg ikke kunne gå glipp av siden min forrige bil ikke gikk gjennom eu.

    #1. Fantes det ikke 2 veis til ratt på disse?
    Føler rattet sitter akkurat litt for dypt inni dashboardet for min del (184cm og lange bein).
    Finnes det evt en spacer å sette under rattet for å flytte det litt nærmere fører. Skulle helst hatt det 15mm nærmere.

    #2. Hvis ikke det er noe å gjøre med orginal rattet/stammen, hvor og til hva kjøper man rattnav til sportsratt?
    Ser etter litt googling at noen har brukt Mazda MX-5 rattnav, men til hvilken årsmodell og hva må gjøres for at det skal passe?

    #3. Seter. Vet ikke hvilken spec jeg har på bilen, men har halvskinn.
    Men synes det er lite sidestøtte i disse setene og sitteputen er litt kort så beina dingler litt for mye i friluft syns jeg.
    Finnes det seter med med sidestøtte og lenger sitteputer som passer i V40, og hvilken bil er de for?

    #4. Stereo.
    Fant online at disse kunne leveres med flere oppsett, bl.a høytalere kun framme, høytalere framme og bak, og til slutt med subwoofer.
    I min er det lyd kun framme. Hvis det ikke er høytalere bak i dørstolen (har ikke sett etter enda), ligger det ferdige kontakter for å koble til de bakre høytalerene?
    Nå vet jeg ikke om min har subwoofer bak, men det er iallefall et gitter på høyre side i bagasjeromet.
    Hvordan tar man av deksel evt hele panelet på høyre side.
    Og med biler uten subwoofer, ligger det ferdige kontakter for å koble opp en sub?
    Har forresten 555 spilleren.

    Min mangler takspoiler og antennepisk av en eller annen grunn, hvor får man tak i sånt.

    Ellers er jeg fornøyd med bilen, tight og fin, men noe slapp med 1.6 literen.
    Noen tips for å få den til å gå litt bedre?
    Bilen er forresten en manuell.

    Ser også at det meste av pærer er gåen i dashbordet, har funnet en del how-to tråder.
    Men hvilkene pære type bruker f.eks de knappene over radion (rada med setevarmer etc..

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Edit: Da har jeg vært uti bilen og tatt av høytalergitteret bak på takstolpen og der var det ikke noen høytalere gitt.
    Men ledningene og kontaken for høytaler lå der

    Da blir det å få tak i noen 5.25" høytalere etterhvert

Lignende tråder

  1. 1998 Volvo V70 noen spørsmål
    By VolvoMan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 04/08/17, 16:34
  2. Svar: 1
    Siste post: 04/12/12, 19:46
  3. tilbake i volvo-verden !
    By Stiffler in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 03/06/12, 22:43
  4. Volvo 142 1974 mod, noen spørsmål!
    By TekVest in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 31/03/12, 21:38
  5. Fersk Volvo 850-eier med noen spørsmål
    By psyfoon in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 01/01/11, 19:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •