Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Servosvikt på Volvo V50 (2012, 117000km)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. okt. 2019
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Servosvikt på Volvo V50 (2012, 117000km)

    Hei.

    Jeg har en Volvo V50 (2012) som har bikka 117.000km.

    I sommer oppdaget jeg at rattet var steinhardt da jeg kaldstarta bilen på gårdsplassen. Fikk også feilmelding om feil på styreservo, oppsøk verksted.
    Jeg fikk fraktet bilen til Bilia med flakbil. De feilsøkte, renset noen kontakter og løste problemet.

    I slutten av oktober (ca 230km kjørt, bilen kjøres sjelden) fikk jeg samme feil på nytt. Rattet var hardt, og feilmelding i displayet.
    Jeg fraktet på nytt bilen til Bilia, og etter et par dager fikk jeg beskjed om at de var nødt til å bytte servopumpa ettersom den var ødelagt.

    To dager etter hentet jeg bilen, og alt virket ok. Jeg var selvsagt 9000kroner fattigere, men glad for at problemet var løst. Bilen ble parkert i garasjen, og ble stående der i et par dager.

    Men det endte ikke der. Etter de to-tre dagene skulle jeg på nytt ut og kjøre. Og helt riktig; rattet var hardt, og feilmelding på servopumpa.....

    Nok en gang fikk jeg fraktet bilen til Bilia, og i skrivende stund har den nå stått der i to uker. Jeg har ikke mast på dem, og venter fremdeles på tilbakemelding om fremgangen i saken.


    Spørsmålene blir:

    1. Er det noen som har hatt et tilsvarende problem, og som har forslag på løsninger?

    2. Har jeg anledning til å klage på at de byttet servopumpa?



    Svært takknemlig for all respons!
    Sist endret av straydog83; 18/10/19 kl 20:54

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    2). Jeg tenker om det viser seg at pumpa du fikk byttet er defekt så er det reklamasjonsrett på den og den skal erstattes vederlagsfritt.
    Om det viser seg at det er en annen årsak som har vært grunn til feilen hele tiden så kan man vel ikke klage inn verkstedet for å ha byttet feil del slik jeg har forstått det. Verkstedet har nok byttet pumpen i den tro at det var den som var defekt.
    Kjedelig sak er det uansett.

    Spørsmål 1 kjenner jeg ikke til dessverre.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. okt. 2019
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bromm Vis post
    2). Jeg tenker om det viser seg at pumpa du fikk byttet er defekt så er det reklamasjonsrett på den og den skal erstattes vederlagsfritt.
    Om det viser seg at det er en annen årsak som har vært grunn til feilen hele tiden så kan man vel ikke klage inn verkstedet for å ha byttet feil del slik jeg har forstått det. Verkstedet har nok byttet pumpen i den tro at det var den som var defekt.
    Kjedelig sak er det uansett.

    Spørsmål 1 kjenner jeg ikke til dessverre.
    Regner også med det. Skjønner at man har tenkt at dette er den mest naturlige forklaringen.
    Jeg hadde imidlertid godt kunne tenkt meg å visst om de "testet" servopumpa som ble byttet ut, for å se om den faktisk var defekt. Men det gjøres normalt kanskje ikke?

    Skal ta kontakt med dem på mandag og høre hvordan det ligger an med framtdriften, - de har hatt den i 16 dager nå.....

Lignende tråder

  1. Svar: 383
    Siste post: 22/08/13, 22:12
  2. Svar: 308
    Siste post: 29/01/13, 00:59
  3. Svar: 0
    Siste post: 17/10/11, 08:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •