Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  9
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 42 av 42

Tråd: Trenger hjelp med SRS lampe

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Bestilte ein airbag modul på ebay fra ein fyr som virka grei, so får iallefall rett type no om 1 veke ish. Hadde kontakta 2 som kan ordne med ny SW, fekk beskjed om å kople på ein motstand på 2ohm og so kunne eg berre slette den..

  2. #27
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Forhåpentligvis ikke fra Engelsk bil da
    Motstandsverdien for Airbag-simulering er normalt 2,2 ohm på disse bilene,
    men hvor tenkte du å koble den inn? (og hvorfor?)

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Det ligg ein airbag kontakt i dashbordet med elektrikerteip over. Han som kunne laste ned ny SW sa eg skulle sette inn ein motstand på 2 ohm over den kontakta, det blir visst enklast i det her tilfelle. Skulle ikkje det funke so er det som sakt ikkje so lenge til den "nye" modulen kjem.

  4. #29
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Gjentar meg selv: du vil få feilkode pga antall airbager ikke stemmer mellom CarConfig i
    CEM
    , og det
    SRS
    -modulen forteller at den har.
    Spiller ingen rolle om du kobler inn eller ut airbager eller motstander, kabalen går ikke opp uten riktig SW i
    SRS
    , eller endring av CarConfig.

    Motstand kan du ikke bruke der du tenker,
    for det mangler serie og paralell-kondensator i den oransje skjøtekontakten du fant bak hanskerommet. ( =nye feilmeldinger)
    Prøv eventuelt å åpne en airbag-plugg (de fargerike pluggene på ledningene til airbag, ikke kontakten på selve airbagen...) så ser du hva jeg mener
    Sist endret av jiha1968; 17/10/19 kl 21:47

  5. Takk tonys takket for denne posten
  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Volvo fekk ikkje til å fjerne lampen. Først var det problem med Vida som ikkje fekk kontakt med bilen, etter det gjekk det ikkje å fullføre omlastinga av
    SRS
    modulen. Prøvde på fleire modula.

    Han kunne bestille inn ein ny modul men den kosta litt over 7000kr med rabatt.. + omlasting på 1300kr.

    Einaste tipse han kunne gi va å fortsette å leite etter modul som kan passe i bilen, helst frå ein svensk bil uten airbag.

  7. #31
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Jepp, og da er vi tilbake til det rådet du allerede hadde fått
    Gjentar: Let opp identisk donorbil, helst med en så nær strukturuke som mulig. Letteste måte å se om bilen har P-airbag, er å se etter om det er en
    SRS
    -logo "brennmerket" i dashbordet. Trenger nødvendigvis ikke å lete i Sverige for å finne den, men utvalget er nok bedre enn hjemme på berget... Lykke til med letingen
    Sist endret av jiha1968; 29/10/19 kl 13:54

  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Fleste moduler som ligger ute er demontert fra bil og dei som selge er ikkje sikre på om bilen har passasjer airbag eller ikkje. Får ta noken telefona rundt om å høre

  9. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Snakka med ein Volvo forhandler i USA siden dei selge modula som er litt rimligare, han sjekka opp etter VIN og fant ut at den eg har er feil delenr..

  10. #34
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Lykke til med brukt USA-modul, den vil dessverre neppe fungere, såfremt ikke bilen din er importert derfra, eller du klarer å finne en Svensk bil som er importert til USA...

    USA har ofte avvikene delenummer, annen SW og ev. andre airbager, vektføler i P-sete osv.

    Du kan fortsette å løpe rundt i blinde i skogen av mulige løsninger, eller følge stien til de som har tråkket opp løypa før deg

    EDIT: Du tenkte kanskje å bestille en ny ubrukt modul, jeg tok ikke den med det samme.
    Det burde ikke bli noe problem, sålenge du får riktig del, og at verkstedet ditt er interessert i å gjøre SW-jobben.


    Kanskje verdt en tanke å sjekke hva Volvoverksted i Sverige vil ha for ny modul+SW om du ikke bor så alt for langt unna grensen?
    Sist endret av jiha1968; 29/10/19 kl 21:45

  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Tenkte på ny ja, men har funne ein svensk v70 no uten passasjer airbag so blir vell det eit siste forsøk på brukt (einaste modulen eg har fått bekreftelse på er uten passasjer airbag).
    Bur ikkje so langt frå grensa nei, men er ingen svenske Volvo verksted i nærheta dessverre. Tenke det blir vell på ein 5-6k om eg tar det der

    Å finne ein XC70 (som selges i deler) med rett årsmodell og uten passasjer airbag er ikkje so lett som eg hadde forventa..

    Men kan det stemme det han forhandleren i USA sa? At eg har feil delenr? Gir jo meining då, siden det ikkje var mulig å ta omlasting på Volvo og at det blei problem med
    VIDA
    når han prøvde..

  12. #36
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Det å programmere moduler som ikke hører hjemme i bilen er ikke noe Volvo egentlig ønsker eller kan. Så vidt jeg vet er det av og til problemer med å laste ny SW til modul med aktive feilkoder. (selv om det fungerer i enkelte tilfeller)
    Og jeg tviler på at den modulen din som har feil på passasjersiden ikke skulle være den som bilen er født med, du ville fått andre feilmeldinger på konfig-feil eller kommunikasjonsfeil om den ikke hørte hjemme der.
    Det er nok flere delenummer som går om hverandre, det er SW som gjør største skille. Med unntak av enkelte hopp i årsmodell slik at kontakten og annen hardware blir ulik.

    Ser at at du fant en V70-modul, og ikke XC70, jeg ikke vet om det er ulik SW i
    SRS
    -modulen mellom de to modellene, men kryss fingrene og bank i bordet.

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Fått tak i en som er ganske lik som donor bil men er ikkje samme delenr.. So er vell verdt eit forsøk.

    Det største probleme er jo å faktisk finne en som passa, finst 100vis av moduler med samme delenr men det skiller ikkje med og uten passasjer airbag. Når eg kjøpe modul er det ikkje det som koste, men å ta turen til Volvo for at dei skal ta ny SW.. Har ringt rundt til alle verksted i nærområdet og er kun Volvo som kan få ordna det

  14. #38
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Ser utfordringen din ja, men målet er jo å slippe å dra til Volvo-verkstedet...
    Og det enkleste med tanke på at du har en Svensk-importert bil, vil være å bestille brukt modul fra Sverige, slik at du mest sannsynlig slipper programmering.
    Men du får vel prøve den du har på handa først...

    Ser forøvrig at 8 av 9 aktuelle XC70-01
    SRS
    -moduler i Sverige kommer fra ett og samme huggeri, der de uvanlig nok ikke har tatt seg bryet med å notere VIN-nr osv, men det er iallfall bilde av modulenes produksjonsdato, som du kan sammenligne med din egen. Og normalt sett vil disse være fra Svenske biler som vanligvis er uten P-airbag.
    Sist endret av jiha1968; 04/11/19 kl 00:33

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Problemet var jo at Volvo ikkje klarte å programmere dei eg hadde. Har snakka med fleire i Svergie som har modul men dei er usikre på kva slags bil den har stått i og om den har p-airbag, var 1 som visste noke om bilen og det var fra ein bil med p-airbag. Skal fortsette å sjå om det er noken i Sverige

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. sep. 2019
    VCCN medlemsnummer
    2373
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Stor takk til jiha1968 som solgte meg ein
    SRS
    modul som var riktig programert. Sitter igjen med 5
    SRS
    moduler som ikkje fungerer i min bil men har iallfall blitt kvitt
    SRS
    lampen. Takk for hjelp folkens

  17. Takk jiha1968 takket for denne posten
  18. #41
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Det var hyggelig at modulen kom til nytte for både deg og meg Og gratulerer med mer beroligende lys i
    DIM
    'en...!

  19. Takk tonys takket for denne posten
  20. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2018
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    For å få gammel bil gjennom EU... Åpne dashboard, ta strøm fra tankmåler til srs, lys slukket. Gjort selv, tok 20 min

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Trenger hjelp til å se på en bil,noen som kan hjelper ? Betaler for hjelp !
    By javist in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 28/08/17, 20:39
  2. Svar: 42
    Siste post: 14/03/15, 22:40
  3. Svar: 7
    Siste post: 13/08/13, 21:03
  4. 940 95' SRS lampe lyser, trenger hjelp.
    By holmen200 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 09/01/13, 11:15
  5. trenger hjelp 855 t5
    By thune in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 19/09/12, 20:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •