Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: V70 2008 (P3) dieselvarmer problem

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard V70 2008 (P3) dieselvarmer problem

    Hei! Jeg har en Volvo v70 D5
    AWD
    2008 av nye typen. Den har gått som taxi og har sikkert hatt mye småkjøring. Det var ikke noe liv i dieselvarmeren når jeg fikk bilen, å jeg vil prøve å unngå enda en vinter med lue, hansker, og vinterjakka på i bilen.

    Jeg har nylig fått fikset Vida og lest av feilkodene på bilen. Kom 3 koder for dieselvarmeren, så tenkte dere kunne komme med deres kunnskap og hjelpe meg i å finne ut hva jeg kan gjøre. Kan det fikses? Må den byttes?



    Jeg slettet kodene etter jeg hadde lest av det som var der. Idag var det under 4 grader, og dieselvarmer sto på auto uten ar jeg tenkte over det. Kom voldsomt med røyk fra bilen idag tidlig, og kan tenke meg det var den? Men pga stress med å komme meg til jobb, skrudde jeg av auto da jeg ikke hadde tid til å undersøke det.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Hei, mest sannsynlig må det byttes brennrør, det blir som regel sprekk i porselenet på denne.
    Her er en tråd med mere info: http://forum.vccn.no/showthread.php?...%C3%B8pe-deler

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Hei, mest sannsynlig må det byttes brennrør, det blir som regel sprekk i porselenet på denne.
    Her er en tråd med mere info: http://forum.vccn.no/showthread.php?...%C3%B8pe-deler
    Så det er derfor det røyk så voldsomt? Var ingen poff eller smell, bare voldsom røyk. Så "noe" begynte å virke etter jeg sletta kodene. Mye jobb å ta den ut å undersøke? Kan jeg kjøre bilen uten at den står i? Jeg har ikke allverdens med tid og er avhengig av å bruke bilen til jobb


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Den kan selvfølgelig bare være skikkelig nedsotet, men...
    Du finner sikkert noen videoer på hvordan den overhales, det værste er vel å få den ut av bilen og inn igjen etterpå, den står trangt, helt oppe i høyre hjulhus.

    Skal bilen kjøres uten brenneren på plass må du ha en rørstubbe til å skjøte sammen kjølevannslangene

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Testet dieselvarmeren, og den starter og begynner å varme bra! Men bilen fylles med røyk.. Og det ryker godt fra høyre hjul framme også. Men at det kommer dieselrøyk inn i kupéen er ikke bra bare etter noen minutter, kan man se bilen fylles med røyk innvendig.. Slapp av, jeg satt ikke inni etter jeg oppdaga det.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du trenger å overhale den, den skal i værste fall kun lage en røykpuff akkurat i oppstarten, så skal den brenne reint.
    Det er veldig vanlig at porselensdeler inne i varmeren sprekker på disse, og lager masse trøbbel (røyk) i tillegg til generell nedsoting pga for kort gangtid ved småkjøring.

Lignende tråder

  1. Problem med dieselvarmer på V70 2008
    By Arne94 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 9
    Siste post: 17/03/17, 12:31
  2. Dieselvarmer spm xc90 2008
    By lilleulv in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 16/10/15, 18:23
  3. Dieselvarmer software problem
    By FolloAuto in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 27/08/14, 10:04
  4. Dieselvarmer problem V50...
    By jadaneidaså in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 12
    Siste post: 06/01/14, 18:20
  5. dieselvarmer problem v70 d5 2007
    By Erlend in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 31/12/12, 12:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •