Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Viser resultater 1 til 23 av 23

Tråd: Daniel V: Volvo 444 PV 58'

  1. #1
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 444 PV 58'

    Hei igjen godtfolk!

    Etter en liten Volvopause på 8 mnd, var det nå klart for å kjøpe seg ny gammel Volvo. Etter S60en forsvant i januar, har det liksom vært litt tomt på gårdsplassen. Grunnet at vi pendler i bynære strøk med mye bomstasjoner og greier har vi jo to elbiler, en Nissan Leaf og en Hyundai Ioniq. Disse har jeg vært, og er ekstremt fornøyd med, men det er ikke noe man kjører med på en søndagstur for å si det sånn.

    Kjøpte jo en gammel Draco 2000DC båt i fjor som ble renovert etter alle kunstens regler. Nå som det kommer småfolk i januar, innså jeg at å ha båt neste sommer er meningsløst, da det blir altfor mye styr å reise på tur. Kona foreslo at jeg heller skulle handle meg en PV, da jeg har snakket om å gjøre det de siste 7 årene.

    Så slik ble det. PV ja, det er flotte biler det! Jeg og Henrik V.S hadde jo mye moro med PVen hans da vi gikk på Folkehøgskole. PVen hans ble jo kjøpt på Birkeland der vi gikk, og da gikk det også en annen PV i bygda der, en 57 mod 444. Denne så jeg bare et par ganger, men den så veldig bra ut. Var eid av en eldre herremann i bygda.

    Så nå når jeg kikket på PV så jeg plutselig en som var til salgs i nettopp Birkeland. Kjente umiddelbart igjen bilen, og tok kontakt med en god venn jeg har der i bygda som har stållkontroll på alle PVene der, og har et par stk selv. Han kjører PV hele året.

    Han kjente selvfølgelig til bilen, og mente den var i veldig god stand, men det var lenge siden han hadde sett den ute på veien. Etter at han kikket på den for meg, så ble jeg enig med selger på kvelden at jeg skulle komme å hente bilen dagen derpå. Selger hadde reist på ferie, så han hadde satt bilen i garasjen, med porten ulåst og nøkkelen i tenninga. Det er forskjell på Oslo og Sørlandet for å si det sånn.

    Kl. 0600 påfølgende dag satt jeg på Sørlandsekspressen på vei mot det blide sørland. Ble hentet av kameraten min i Lillesand, i hans 59 544PV, og turen gikk til Birkeland.

    Der stod den, en vakker 444 i fargen Golden Beige. Bilen var mye bedre enn jeg husket. Med unntak av at den de siste årene hadde fått 5,5" felger med ET0, så var den veldig hel og pen. Felgene kler bilen godt, men med ET0 så subbet de såvidt borti skjermkanten bak.

    Denne bilen har en litt spesiell historie. Den er solgt ny i Lillestrøm, men var en overligger, da det var rasjonering på biler frem til 1960. Den ble derfor ikke solgt i 57, og i 58 kom 544. For at den ikke skulle se så utdatert ut ble den bygget om til 544 baklykter og park/blink foran. Jeg personlig liker jo 544 best på utsiden, og siden det er gjort av forhandler da bilen var ny gir det et morsomt tilskudd til historien.

    Det var en morsom tur fra Birkeland til Sarpsborg med B16 og tretrinnskasse, men det gikk bare fint.

    Litt om bilen:

    - Merke: Volvo
    - Modell: 444 PV
    - Årsmodell: 1957
    - Interiørfarge: Rødt/beige stoff
    - Farge: 48 Golden Beige
    - Felger: 15" 5,5 stålfelger med ET13.
    - Senket: Å neida, du!
    - Servo: Biceps.
    - Motor: B16 med 6-volts elektrisk anlegg.
    - Girkasse: Manuell 3-trinns.
    Eksos: Original.

    Noen planer er det alltid:
    - Trekke om interiør
    - Nye tepper
    - Ny farge på hattehylle
    - Diverse småfiks
    - Få restaurert rattet
    - Nytt instrumenthus, da det gamle er så slitt i fontene.

    Noen bilder fra da jeg hentet den:







    Sist endret av Daniel V; 16/09/19 kl 00:55
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. Takk Daruu, Benjamin, Thorvaldsen, kimar, V90, Siggen'71 takket for denne posten
  3. #2
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Men så var det bare å gå i gang.

    Fordelen er å bo nærme svenskegrensa, og Jørgenrud. Felgene som satt på var for brede, og jeg synes bilen ser så veldig gammel ut med originalhjulene. Var på Jørgenrud en dag for å hente noen deler, og da fant jeg de samme felgene bare med ET13, så da ble de med!

    Ble som vanlig en tur til Petter for litt skruing og hygge!

    På Jørgenrud runde 1 ble følgende handlet:
    - Nye skvettlapper rund baut
    - Nye korkpakninger til inspeksjonsluker
    - Ny tetning på veiva
    - Ny O-ring på veivhusventilasjonsrøret
    - Ny bremselysbryter
    - Noen nye lyspærer
    - Nye reimer til bakakslingen
    - Nye felger.

    Så var det bare å gå i gang! La samtidig ny jordingsledning til baklyktene, og vipps, så hadde jeg mye bedre lys bak der med det samme. Pusset ned alle kontakter og smurte med polfett samtidig. 6v-anleggene er jo veldig sensitive for dårlig kontakt.





    Nye skvettlapper måtte til!













    Sist endret av Daniel V; 16/09/19 kl 00:57
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. Takk Benjamin, kimar takket for denne posten
  5. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Få på plass noen svære felger og et par ledbars nå, så blir det bra. Og ikke glem LED i skiltlyset.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. Takk Benjamin, Øygard takket for denne posten
  7. #4
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Få på plass noen svære felger og et par ledbars nå, så blir det bra. Og ikke glem LED i skiltlyset.
    Ja jøss


    Flott bil Daniel. Den ser veldig bra ut

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  8. #5
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk karer! LED-lys og stasj ja

    Fikk gjort litt i går! Instrumenthuset på denne har hatt vann i deg en eller annen gang, med dertilhørende rust, samt at glasset var dårlig på det.




    Fikk med et annet instrumenthus som var defekt. Knuste glass og litt av hvert. Så da var det bare å splitte begge og lage et fint ut av to dårlige. Prøve å velge ut det beste fra hver er ikke alltid like lett.

    Men det ble bra til slutt!





    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #6
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nytt interiør skreddersydd med selvvalgte stoffer til denne bilen!

    Gleder meg til montering









    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. Takk HansOla, Texascom, Benjamin, V90 takket for denne posten
  11. #7
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Høyrest dyrt ut, men blir nok veldig bra
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  12. #8
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Var ikke så galt faktisk.

    Jeg har jukset litt. Hørte på pris hos en lokal salmaker, og da fikk jeg pris på over 30 000,-.

    Hos Jørgenrud får man kjøpt alt av interiørdetaljer. Problemet der at de leveres i originalutførelse med farger og mønster for de forskjellige årsmodellene. Min bil har fått 544 framseter, da de er mye bedre å sitte i enn 444 setene. De er bredere og ikke helt flate slik som 444 setene. For meg som er så lang, så er ikke å sette tilbake 444 seter noe valg, da de er så vonde å sitte i at da gidder jeg ikke bruke den

    Jeg kunne også satt i 544 bakseter, men der er det en helt annen utførelse på armlener og sidepanelene bak, noe jeg synes er finere på 444en. Fargekomboene på 444 interiøret ble ikke videreført til 544, så da måtte jeg hatt et mønster og fargekombo på baksetene, og en egen på framsetene. Det gadd jeg ikke, så da ble det å få skreddersydd setetrekk, dørtrekk og armlener bak slik at jeg kunne ha 544 framseter, og 444 bakseter i samme farge og stil.

    Disse setetrekkene fikk jeg sydd av en skredder i Asia på maler fra de originale setene. Med dørtrekk, setetrekk og armlener kom hele sulamitten på 6 000,- ferdig levert. Det er litt hyggeligere enn 30 000,-. Jobben er supert utført. Det aller meste av tekstiler sys og lages jo i Asia.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #9
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    6000 var ingen upris nei
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #10
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nei, vil ikke si det!

    Har bestilt rødt gulvteppe fra VP-autoparts, så det dukker vel opp i Strømstad om ikke mange dagene. Tror det blir en fin helhet.

    Sist endret av Daniel V; 09/11/19 kl 17:52
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #11
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen godtfolk!

    PVen har stått lagret innendørs helt siden begynnelsen av oktober, og jeg har ikke vært der nede i særlig stor grad. Fikk vårt første barn i slutten av desember, så dagene er fulle for å si det mildt. :shock: Dro ned med nytoppet batteri, og bilen fyra med det samme! To runder på starteren og vi var i gang!

    Har skjønt at dersom jeg skal ha noen som helst mulighet for å få brukt bilen noe i år, så må jeg roe ned litt på prosjektene. Må ta unna litt forefallende, men utover det skal den få være kjørbar. Får bare leve med at den lekker litt her og der.

    Som dere ser i tråden kjøpte jeg nye setetrekk i fjor høst. Min bil har 444 bakseter og 544 framstoler. Det ble selvfølgelig tull hos skredderen, som sydde alt til 544. Det var litt nedtur, men jeg får selvfølgelig nytt vederlagsfritt, men coronaen gjør jo at det tar litt tid. Jeg har jo satt i de blå baksetene, og trakk de bare om i røde fleecepledd fra europris for at de ikke skulle se så rare ut.



    Så var det å gå i gang med armlenene:



    Reiste så på Jørgenrud og hentet mye rart. Diverse dekaler, pakningssett til girkasse og diverse annet. Bla. ny papp og ny hattehylle.

    Pappen var jo mørkegrønn nærmest, samme med pappen til sidene, så jeg tok frem rulla og malte alt rødt.





    Videre var det å trekke sidedekslene bak:



    Gikk videre på dørsidene:









    Videre gikk turen over på setene. Under de blå aftermarked setetrekkene var ikke stolene alkurat i form:



    En ferdig, one more to go!



    To ferdig:



    Så var det å rive ut de gamle mattene som egentlig var fra en 544. De var mildt sagt morkne.



    Teppene fra VP er OK, men synes det var litt vel mye tilpasninger som måtte gjøres med isolasjonen. Jaja, ble bra til slutt





    Fikset litt annet småtteri:

    Nye dørhåndtak:







    Så får vi se om jeg orker å gjøre noe mer med den i påsken.
    Sist endret av Daniel V; 06/04/20 kl 22:26
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. Takk HansOla, Thorvaldsen, Joachimbg takket for denne posten
  17. #12
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Kan ikkje bruka lika mykje tid på bilen med ein liten onge i huset nei, men det ser no bra ut det du får gjort Kan ha glede av bilen sjølv om ikkje alt er perfekt Blir veldig fin inni no.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post

    Så får vi se om jeg orker å gjøre noe mer med den i påsken.
    19" og coils?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  19. #14
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    19" og coils?
    20" og coils! Denne har jo 15", 340en hadde jo 13", så hjula er jo store på denne i forhold

    Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #15
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Den ble flott med nytt interiør!

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    20" og coils! Denne har jo 15", 340en hadde jo 13", så hjula er jo store på denne i forhold

    Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
    Gleder meg til å se. Blir det bredt nok til at du må valse buer, eller holder du deg til sykkelfelger?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #17
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Gleder meg til å se. Blir det bredt nok til at du må valse buer, eller holder du deg til sykkelfelger?
    Skrudde skjermer på PVen, så jeg kan jo bare space ut med noen skiver og fuge med Tec-7. 10" felg kanskje? Over dobbelt så bred som originalen.

    Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ellers veit jeg ebay har masse universale skjermbreddere, så du slipper å skru av noe som helst, bare høgge opp originalskjermen og feste nye breddere med selvborrende skruer
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #19
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd så mye her. Skifter litt småtteri, og sprøytet varm owatrololje ned mellom skjermer og karrosseri.

    Venter på at grensa skal åpne så jeg kan bestille nye gummimatter. Da kommer de på 1300,- sammenliknet med fra Jørgenrud hvor de koster det dobbelte.

    Ellers blir den bare brukt. Har også fått leid meg en liten garasje i nabolaget så den står tørt.








    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da har det skjedd litt igjen.

    Det har irritert meg at bilen har feil registreringsnummer. Eller, den har hatt mange forskjellige regnr, fordi det på 60 tallet var slik at om bilen skiftet eier, som bodde i et annet distrikt så fikk den nytt registreringsnummer.

    Den ble levert ny med 11-01-87 (Osloskilt, hadde kun tall, ingen bokstaver), før den fikk K-50025, deretter PN23265, og så I-19898.

    I dag ble den registrert tilbake på 11-01-87. Det var moro. Nå stemmer alt med registreringspapirene fra bilen var ny!





    Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. Takk Thorvaldsen, golden girl, Joachimbg takket for denne posten
  27. #21
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Her har det ikke vært skrevet mye i år ser jeg

    Har skjedd litt med den resten av året også.

    Ny hjulspindel med styrestag er montert på høyre side, da kingbolten var helt ferdig. Styrestaget var ikke noe bedre, så det ble også med på makoveren.

    Har fått en liten lekkasje på toppen av radiatoren, så den skal avmonteres, tinnes og lakkeres til våren. Det tror jeg blir bra.

    Ellers har den fått nyoverhalt forgasser, så nå går den ganske bra, samt nye hjullager foran. Fikk sikkert tilbake 20HK, da det viste seg at den gamle forgasseren hadde innmat til B18. Ikke rart det røyk svart av den, og at jeg kunne fyre den uten choke Greta Thunberg hadde nok grått høyt om hun hadde sett den og luktet den

    Utover det har det ikke skjedd så forferdelig mye. Venter fortsatt på setetrekket bak, da det ikke er hentet i Thailand enda på grunn av Corona. Har jo ingen hast nå, bilen skal jo på vinterlagring om bare noen uker uansett.

    Har også fått byttet chokewire og instrumenthus, så nå begynner det å bli respektabelt. Håper bare inderlig grensene åpner snart, for dette har blitt en dyr sesong for meg, og en god sesong for Jørgenrud Å bestille rett fra VP er mye billigere, da Jørgenrud også bestiller derifra, så delene er nøyaktig det samme. I fjor fikk jeg alt tilsendt til Post Restante i Strømstad.

    Slenger ved noen bilder fra sommerens moro. Har enda ikke klart å bestemme meg for om jeg skal selge eller beholde den til våren. Jeg vil jo gjerne ha den, men jeg vil også ha med meg guttungen som snart er et år, og det kan jeg ikke uten godkjent barnesikringsutstyr. I PVen er dette vanskelig å få til, da godkjent barnesikringsutstyr ikke finnes, da det ikke er sikkerhetsbelter.

    Jeg har alltid hatt lyst på gammel BMW 5-serie, typ E12 eller E28, så kanskje dette er muligheten for å realisere det? Kanskje en 745 E23 er veien å gå også?

    Kan godt være jeg går for en nyere PV eller Amazon også for alt jeg vet, men da blir det med B18/20 og ikke B16. B16 er en ålreit motor, men man får den aldri helt tett fordi alle pakninger består av filt og kork.

    Planene for neste sesong er egentlig bare å trekke om baksetene, bytte dempere rund baut, og få inn matter.

    Skal også male opp bagasjerommet innvendig, og ta et bittelite rusthull i reservehjulsbrønnen som har vært der siden jeg kjøpte den.

    Noen bilder fra årets sesong:

    Fra jeg brått fikk ny forgasser på en strand på Hurumlandet under en av turene med Norsk Volvo PV klubb. Disse to hadde nyoverhalt Zenith VN34 forgasser med seg, så den ble byttet på 10 minutter nede ved vannkanten omtrent. Gikk som en kule etterpå




    Ellers har bilen vært brukt på hytta hele sommeren omtrent

    Sist endret av Daniel V; 16/09/20 kl 22:39
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  28. Takk Anders Dybvadsskog, Joachimbg, V0lvo takket for denne posten
  29. #22
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke stort med denne omdagen. Har tatt den frem fra vinterdvalen igjen, og vi er ute og ruller litt. Ikke så rare planene for den i år, annet enn å skifte demperne bak, samt få tettet radioatoren som lekker fra en tidligere reparasjon.

    Ellers har jeg kjøpt en gammel Vespa 150ccm fra 1960 som skal få seg en solid makover i vinter, så det blir moro.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  30. #23
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke stort med denne omdagen. Har tatt den frem fra vinterdvalen igjen, og vi er ute og ruller litt. Ikke så rare planene for den i år, annet enn å skifte demperne bak, samt få tettet radioatoren som lekker fra en tidligere reparasjon.

    Ellers har jeg kjøpt en gammel Vespa 150ccm fra 1960 som skal få seg en solid makeover i vinter, så det blir moro.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo S80 D5 Summum 05.
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 125
    Siste post: 17/08/17, 20:15
  2. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  3. Daniel V: Volvo 855 T-5
    By Daniel V in forum Gullprosjekter
    Svar: 2731
    Siste post: 19/09/14, 14:04
  4. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •