Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Skvettlapper på v50

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2019
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard Skvettlapper på v50

    Har en V50, svart, som håndvaskes 1 hang i uka. Men ut fra all skiten som lastes opp på sidene og virvles opp på bakluka, kunne jeg vaska hver dag. Kjører 12 mil om dagen 4-5 mil på en vei som trafikkeres mye av lastebiler fra et knuseverk. Jeg antar mye av støv mm kommer av den grunn. Veien er ikke sølete.

    Hvor mye er det å hente på å ettermontere skvettlapper? Er det noen ulemper med skvettlapper?

    Mtp bakluka, vil det bli bedring med ettermontering av "spoiler"?

    Ser at V-parts har alt jeg trenger.

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Skvettlappene er jo ikke akkurat i Amazon/140-serie størrelse, men du ser jo "mønstret" etter hjulspruten i dag, og ser hvordan skvettlappene står i forhold. Litt bedre blir det, men størrelsen er jo ganske beskjeden, så ikke forvent mirakler. De hjelper også litt på steinsprang/sandblåsingen nederst ved hjulbuene. Ulemper er det vel mest på vinterstid når sørpe klabber seg og fryser til svære kaker i hjulhus/innerskjermer og på skvettlappene. (mer å feste seg i, men kan sprayes med passende middel for å minske plagene)
    Spoiler på toppen av bakluka er mest til pynt, minimal forskjell.

    Det er vel ikke annet å gjøre enn å foliere bilen i en eller annen matt søle-grå-beige farge, (alt etter hvilken steintype knusverket kjører på) eller fortsette med vaskingen
    Lakkforsegling eller hyppig polering slik at skitten ikke får festet seg så godt, kan gjøre renholdet enklere i det minste.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2019
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard

    Takker, jeg får se hva jeg faller ned på. Er jo en god vanntåke bak bilen i regnvær. Klabbing i hjulbuene er noe drit og det trenger man ikke mere av.

    Bilen er nypolert og fått en runde med voks for første runde med vinter. Minusgrader om morgenen her på Helgeland. Vinterdekka satt på i kveld.

    Er ikke helt fornøyd med voksen jeg kjøpte, var kjip og kjøpte "Turtle Orginal". Og gjorde jobben for hånd. Skiten slipper fort når jeg vasker. Ikke en eneste dert med asfalt på framdørene.

    Er vant med å polere og vokse 2 30 foters båter hvert år, så en kjapp runde på bilen er en lek og god terapi. Hehe
    Sist endret av Eureka; 25/09/19 kl 22:47

Lignende tråder

  1. Skvettlapper V50
    By J-A-E in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 13
    Siste post: 14/05/12, 22:16
  2. Skvettlapper
    By roarrr in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 4
    Siste post: 16/08/11, 20:39
  3. Skvettlapper til V70
    By Stig in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 29/03/11, 20:31
  4. skvettlapper?
    By Luigi in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 25/07/10, 22:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •