Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Tf-80sc høy km flush

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. okt. 2014
    VCCN medlemsnummer
    2226
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard Tf-80sc høy km flush

    Er det noen som har tatt første flush på denne kassa ved høy km(150+) og fått problemer i ettertid? Det er av og til anbefalt å la være pga all dritten i systemet gjør at kassa fungerer bra. Jeg spør da jeg vurderer å kjøpe xc70 (08-11) som gjerne har litt km. Og jeg mistenker at få har fått oljeskift på kassa.
    JH

    2016 Passat Alltrack manuell. 150 hk

    Solgt 2012 V70 Summum DrivE automat 140hk 330Nm (Konebil

    2008 V70 Summum 2,4D manuell 240hk 480Nm

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte en 2008 V70 2.4D for to år siden, da hadde den rulla ca 192000 km. Aldri flusha. Merka at den ikke var helt god i giring, og fikk den flusha. Det ble hverken bedre eller verre. Endte med girkassebytte. Så finnes vel ikke noe fasitsvar på det.

    Sendt fra min Samsung Galaxy S8 via Tapatalk
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    I telefon med RATS sier de iaf at flushing har blitt oppskrytt i div. fora og at det ofte er bedre med ett oljebytte.
    Utfordringen hos Bilia er at de ikke kan gjøre kun oljebytte sier dem, da man må kjøre igjenom olja for å få renset og da bruker de maskin som også da flusher med rensestoff. De sier at de kan notere at de ikke skal bruke rensestoff, men jeg føler det kan bli litt usikkert når den mekaniker vel får det oppdraget.

    Vi vet utifra flere tråder at dette går an å gjøre selv, men med en del kliss og mekking.

    Perosnlig har jeg helt enkelt ikke helt vitet hva jeg skal gjøre så v70 fikk gå til den ble skrota (uten problemer - bensin automat) men har lyst å gjøre dette med xc60 men har kansje selv gått forbi tiden da en flush er safe (118 000).

    RATS kan gjøre kun oljeskift, men har en følelse at det ikke blir helt gratis.
    Hvis man har bra relasjon med en mekaniker så kan man tappe ut det man får ut (sirka 3l?) kjøre litt og så skifte det man kan en gang til, da er man ganske nerme ok olje i kassen. Om prisen blir så mye bedre er dog usikkert da oljen ikke er helt gratis.
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. okt. 2014
    VCCN medlemsnummer
    2226
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Jeg gjorde det enkelt. Kjøpte en passat alltrack(b8) med manuell heller. Du verden så mye høyere kvalitetsfølelse de gir. Og kjørecomfort. (Med fare for å vekke mye sinne nå, men det er fakta) har en v70 man enda.

  5. #5
    Erik 850 sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    241
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    men har kansje selv gått forbi tiden da en flush er safe (118 000).
    TF-80SC på min S60. Første flush ved 120K (Kjøpte bilen på 100K). Giringen ble silkemyk, og det er den fortsatt. Neste flush nå ved neste service på 200K.
    Men kommer kanskje an på om bilen har gått mye med tung henger og evt. mye kortkjøring? Min har ikke hengerfeste og gått mest til langkjøring, så slipper den problemstillinga.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Gjorde du det på Bilia?
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  7. #7
    Erik 850 sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    241
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Bilbutikk1 i Moss (Volvo)

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2017
    VCCN medlemsnummer
    2213
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Hadde aldri kjøpt bil med automat som er gått over 80 000km vis den ikke er flushet. Har erfaring med flere der jeg har anbefalt og flushe kassen, der fler tallet av bilene hadde gått med samme olje som fra ny. Den som var kjørt lengst var en 11 mod V70 som hadde gått 160 000km, der jeg merker den slo litt med nedgiring. Ringte kunde og anbefalte og flushe kassen, fikk da i svar: Sattans idiot den er god!!!, gjett hvem som ble oppringt 3 uker senere av en små forbanna kunde som sto i Danmark med ødelagt girkasse. Så med flush kan man spare sykt mye penger. Fler tallet av di som ikke har flushet sine kasser etter anbefaling av meg/jobben har fått ødelagt sine kasser. Kjører man mye med tunglastet bil og tilhenger/campingvogn anbefaler vi flush pr 60 000km, har flushet flere som kun har gått 60 000km der oljen er like svart og skiten som di som ofte er gått dobbelt så langt uten og kjøre med tunglastet bil og tilhenger.

    Er det ikke mye bedre og flushe kassene enn og bytte di?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Stort sett anbefaler jeg mine kunder som trekker henger og flushe på Taxi intervall som er 60k. Privatkunder som ikke drar henger og har en "normal" kjøre stil anbefaler jeg fra 80-100k maks. Jeg anbefaler å flushe da men flush får du ut mesteparten av skit som ligger i oljen og i kanaler. Jeg anbefaler ikke og bare tappe det som kommer av bunn plugg og fylle på ny da du mikser gammel med ny og den skiten som den nye løsner har ingen andre steder og gå enn og være med rundt og i gjenn gjerne tette diverse solonoider og olje kanaler.

    Jeg har jobbet som bilmekaniker i 11 år? 12? noe i den duren :P og har aldri, aldri hatt en girkasse som har tatt skade av jeg har flushet den. Har hatt kasser som ikke har blitt noe bedre, men dette er kasser som er *voldtatt* og flush ble prøvd som siste løsning.

    En god Flush 12L+ med kvalitets olje og en nullstilling av adaptsjoner kan gjøre underverker.
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  10. Takk Hallvard.N takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2017
    VCCN medlemsnummer
    2213
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Stort sett anbefaler jeg mine kunder som trekker henger og flushe på Taxi intervall som er 60k. Privatkunder som ikke drar henger og har en "normal" kjøre stil anbefaler jeg fra 80-100k maks. Jeg anbefaler å flushe da men flush får du ut mesteparten av skit som ligger i oljen og i kanaler. Jeg anbefaler ikke og bare tappe det som kommer av bunn plugg og fylle på ny da du mikser gammel med ny og den skiten som den nye løsner har ingen andre steder og gå enn og være med rundt og i gjenn gjerne tette diverse solonoider og olje kanaler.

    Jeg har jobbet som bilmekaniker i 11 år? 12? noe i den duren :P og har aldri, aldri hatt en girkasse som har tatt skade av jeg har flushet den. Har hatt kasser som ikke har blitt noe bedre, men dette er kasser som er *voldtatt* og flush ble prøvd som siste løsning.

    En god Flush 12L+ med kvalitets olje og en nullstilling av adaptsjoner kan gjøre underverker.
    Du får det sagt!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #11
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hageselle Vis post
    Jeg gjorde det enkelt. Kjøpte en passat alltrack(b8) med manuell heller. Du verden så mye høyere kvalitetsfølelse de gir. Og kjørecomfort. (Med fare for å vekke mye sinne nå, men det er fakta) har en v70 man enda.
    Høyere kvalitetsfølelse i en VW...?! Ha ha ha. Den var god

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard__ Vis post
    Høyere kvalitetsfølelse i en VW...?! Ha ha ha. Den var god
    Jeg har alltid vært volvomann, og da blir mann nok litt blind overfor andre merker. Forstår at dette kan være tungt å svelge.

    Men ja, betydelig høyere kvalitetsfølelse. Kjøreegenskaper, knirkefritt interiør, seter. Om varighet og faktisk kvalitet er bra får tiden vise.

  14. #13
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Full respekt for andre sine meninger, men etter flere år med vw så kan jeg ikke si meg enig knirkete hardplast og mye billige løsninger syns jeg

    Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2019
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Stort sett anbefaler jeg mine kunder som trekker henger og flushe på Taxi intervall som er 60k. Privatkunder som ikke drar henger og har en "normal" kjøre stil anbefaler jeg fra 80-100k maks. Jeg anbefaler å flushe da men flush får du ut mesteparten av skit som ligger i oljen og i kanaler. Jeg anbefaler ikke og bare tappe det som kommer av bunn plugg og fylle på ny da du mikser gammel med ny og den skiten som den nye løsner har ingen andre steder og gå enn og være med rundt og i gjenn gjerne tette diverse solonoider og olje kanaler.

    Jeg har jobbet som bilmekaniker i 11 år? 12? noe i den duren :P og har aldri, aldri hatt en girkasse som har tatt skade av jeg har flushet den. Har hatt kasser som ikke har blitt noe bedre, men dette er kasser som er *voldtatt* og flush ble prøvd som siste løsning.

    En god Flush 12L+ med kvalitets olje og en nullstilling av adaptsjoner kan gjøre underverker.
    Min v70 d5 08 har gått snart 470.000 km. Er gammel taxi som gikk til omtrent 370.000 km før den pensjonerte seg. Vet det ble byttet girkasse på den en gang, og jeg syns den oppfører seg noe rart. En tur kan den være helt fin, neste tur vet den ikke helt når den skal gire føles det ut som. Går høyt på de første gira. Varieret om det er varmt og kaldt tror jeg også. Tror du en flush kan løse dette?
    Bilen er også tunet opp litt, så er lagt inn en moment begrensing på kassa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #15
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    I telefon med RATS sier de iaf at flushing har blitt oppskrytt i div. fora og at det ofte er bedre med ett oljebytte.
    Utfordringen hos Bilia er at de ikke kan gjøre kun oljebytte sier dem, da man må kjøre igjenom olja for å få renset og da bruker de maskin som også da flusher med rensestoff. De sier at de kan notere at de ikke skal bruke rensestoff, men jeg føler det kan bli litt usikkert når den mekaniker vel får det oppdraget.

    Vi vet utifra flere tråder at dette går an å gjøre selv, men med en del kliss og mekking.

    Perosnlig har jeg helt enkelt ikke helt vitet hva jeg skal gjøre så v70 fikk gå til den ble skrota (uten problemer - bensin automat) men har lyst å gjøre dette med xc60 men har kansje selv gått forbi tiden da en flush er safe (118 000).

    RATS kan gjøre kun oljeskift, men har en følelse at det ikke blir helt gratis.
    Hvis man har bra relasjon med en mekaniker så kan man tappe ut det man får ut (sirka 3l?) kjøre litt og så skifte det man kan en gang til, da er man ganske nerme ok olje i kassen. Om prisen blir så mye bedre er dog usikkert da oljen ikke er helt gratis.
    Kun oljebytte? En automatkasse må flushes for å skifte olje, 2/3 av oljen ligger i kjøleren og converteren, ikke mulig å bare tappe ut fra bånnpluggen.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Lignende tråder

  1. 6-speed automatisk TF-80SC holdbarhet ved trimming?
    By TomB in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 31/07/17, 19:30
  2. Oljefilter til 6-speed aisin TF-80SC ??
    By TomB in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 18/07/17, 20:33
  3. Drivaksler AW TF-80sc
    By vol760 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 01/03/16, 12:27
  4. Problem med automatkasse, TF-80SC, Spørsmål....
    By Mr. RAH in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 04/03/13, 17:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •