Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lite grei erfaring med Volvo Veihjelp

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard Lite grei erfaring med Volvo Veihjelp

    Var ute på tur med familien i dag. Da vi skulle kjøre hjem tok det 10 minutter med gjentatte forsøk for å få startet bilen. Da den endelig gikk i gang, så var det på bensinmotor alene (har en XC90 T8 Hybrid/Polestar), så vi fulgte anbefalingen på dashboardet og kjørte direkte til forhandler.

    Forhandler (Bilia Lillestrøm) tok umiddelbart imot bilen, fikk sjekket den, og bestemte seg for at et av høyspent batteriene var gåent og måtte skiftes. Vi fikk ikke lov til å kjøre den derfra, så de anbefalte oss å ringe Volvo Veihjelp.

    Disse (Volvo Veihjelp, heretter bare VVH) var hyggelige på telefon og sa at de skulle ordne transport hjem til oss. Men etter en halvtime uten lyd, så ringte jeg tilbake til de, og da sa de at det var snodig vi ikke hadde hørt noe, og at de skulle fikse det med en gang.. så da ventet vi EN TIME til, uten å høre noen ting, og bestemte oss for å ta en taxi hjem.

    FIRE TIMER senere fikk jeg en tekstmelding om at jeg kunne hente leiebil hos Hertz på Gardemoen (!). Ingen telefon. Da vi allerede var hjemme, så ringte jeg de tilbake og sa at vi tok en taxi etter at vi ikke hørte noe mer fra de. Dama på tråden var passe frekk, og mente at siden jeg hadde kommet meg til forhandler, så kunne jeg vel først ha kjørt familien hjem..

    Sendte derfor en passe sinna melding til volvo. Denne veihjelpen var NULL verd for oss (NAF har til sammenlikning aldri brukt mer enn 30 minutter på å løse alle casene vi har hatt med de, både i Norge og i Utland).

    Det som slo meg ekstra, var den dårlige softwaren. Selv om dashboardet mente at det var problemer med hybridmotoren, så viste "bilstatus" appen at alt var i orden. Og Volvo on Call Appen påstod også at bilen var i skjønneste orden.

    Slike erfaringer synes jeg lite om. Blir nok heller et tysk merke neste gang jeg skal ha bil, når det er såpass dårlig oppfølging fra Volvo.

  2. #2
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Trist med Volvoresponsen her, men ikke for å være frekk.....:
    Naf har løst "alle" casa?
    Hva er du gjør med bilene dine da? Er du bare veldig uheldig?
    Har kjørt bil (mye og langt) siden 1983 og aldri hatt behov for hjelp (synd siden jeg har betalt for å få hjelp men dessverre ikke har erfaring med det).
    Og jeg har hatt tysk og italiensk og engelsk og nå kinesisk/svensk=Volvo
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Trist med Volvoresponsen her, men ikke for å være frekk.....:
    Naf har løst "alle" casa?
    Hva er du gjør med bilene dine da? Er du bare veldig uheldig?
    Har kjørt bil (mye og langt) siden 1983 og aldri hatt behov for hjelp (synd siden jeg har betalt for å få hjelp men dessverre ikke har erfaring med det).
    Og jeg har hatt tysk og italiensk og engelsk og nå kinesisk/svensk=Volvo
    Ikke mye som har skjedd opp gjennom årene, så statistikkgrunnlaget mitt er kanskje tynt med NAF, men siden 1989 har de hjulpet meg med et par flate batterier i kulda, ett hjulskift, og en bil som knakk sammen i varmen på ferie i Portugal. Det har aldri vært snakk om mer enn en time før noen var på plass for å hjelpe, med god backing over telefon underveis.

    Dette er også min første, og eneste bil der noe bare svikter (en av de 6 battericellene var dårlig) uten at jeg har gjort noe. Bilen har jeg hatt i ca. 6 måneder.
    Sist endret av digitaldias; 02/08/19 kl 05:43

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Uten å forsvare Volvo, så måtte noen i familien få hjelp via Lexus sin ordning i ferien i fjor sommer. Det tok 7 timer før de fikk leiebil og kunne fortsette turen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Uten å forsvare Volvo, så måtte noen i familien få hjelp via Lexus sin ordning i ferien i fjor sommer. Det tok 7 timer før de fikk leiebil og kunne fortsette turen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    en sånn "ikke for å forsvare volvo, men..." til: jeg fikk registerreimhavari på 740'n min ifjor. ringte umiddelbart NAF, bare for å bli stående over en time langs riksveien, deretter tauet til nærmeste kjøpesenter på en lørdagskveld, fordi de ville ikke kjøre meg lenger. flere timer hjemmefra, med null muligheter for å skaffe deler eller verktøy før mandag. jeg brukte ytterligere 4-6 timer på å finne en løsning, å det beste alternativet mitt, som NAF-medlem, var å få tak i en kamerat midt på natta som fikk tak i en annen kamerat igjen. sammen fikk de tak i tralle, gud vet hvor fordi det var ikke dems, og hentet meg på et kjøpesenter midt på natta. så kort oppsummert: havari cirka 20:00 på en lørdag, null hjelp fra NAF, mange timer i telefon for å komme hjem omtrent ved soloppgang på søndag. det morsomste er at bilen startet igjen cirka 30 minutter etter jeg våknet på søndag, alt jeg trengte for å fikse den var en enkelt fastnøkkel og en tang, hvilket bergeren fra NAF ikke var villig til å låne ut.
    jeg sier ikke at volvo's atferd i denne situasjonen var god nok, men min personlige erfaring er at man ikke skal forvente noe bedre fra andre

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2013
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Veldig rart forhandleren din ikke ordnet lånebil med en gang. Er bilen blokkert fra bruk i over 1 uke, SKAL du ha lånebil fra dag 1 gjennom forhandler. Forstår ikke hvorfor forhandleren insisterte gjøre noe gjennom VVH.

    Har selv måtte bruke VVH etter parkbrems hang seg opp og har bare gode erfaringer. Hvis du leser betingelsene til VVH sammenliknet med alle andre, har VVH veldig bra ordninger mtp hjemtransport, overnattinger, etc.
    - 2016 Volvo XC90 D5, 2019 Tesla Model 3 LRD
    x 2008 Volvo V70 2.4D, 2000 Volvo V40 t4, 1994 Volvo 940
    x 2009 Honda Odyssey, 2007 BMW 335i, ++

Lignende tråder

  1. DalsengJR, Volvo S70 et lite prosjekt!
    By DalsengJR in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 24
    Siste post: 06/03/13, 15:42
  2. Erfaring med Volvo C70, kjente problemer? Grei på vinteren?
    By Bue in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 2
    Siste post: 11/09/11, 12:34
  3. Hjelp til grei trim til b230k motor? (volvo 240)
    By TH-TUNING in forum Motor og gir
    Svar: 37
    Siste post: 27/01/11, 23:47
  4. Volvo Veihjelp
    By locked in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 1
    Siste post: 14/08/10, 14:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •