Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Div feilkoder

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard Div feilkoder

    Fikk disse på diagnose i dag :
    ECM
    -P042F00 (EGR?)
    ECM
    -P00BD00
    ECM
    -P060A00
    Noen formening? Er bra etter eg sletta, men de kommer vel igjen? Er det noe å kjöre på ferie med, eller Må det fikser nå!!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Å nå i går kom redusert motorkraft oftere ,så Bgy motorlampa å lyse,,, har hatt egr rens i innsuget, hjalp litt men nå er d sånn at kjører eg «fint» så går d greit, med en gang eg kjører ut på gir, så kommer den mld å bilen blir daff... virker så den små lugger litt å, hele tida. ... er det stort jobb å plukke ut egr å reingjøre?

  3. #3
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Sjekk om abs ring er sprukket 😀
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Er litt jobb da det er trangt. Jeg har dette røret og jeg tok det helt av uten å dele det fra ventilen. Slipper da å tukle med den V-klemmen. å åpne og rense selve ventilen er forholdsvis enkelt men grisete. anbefaler hansker.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Takk for fin beskrivelse å tegning... men er det noe som varer, eller vil det med tett ventil komme tilbake etter kort tid? Er d Sånn at en kommer til skruene til egr fra motorrummet ? Eller må en under bilen ?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig.
    Rensing av ERG-ventilen kan som oftest vare i lengre tid om noe ikke er ødelagt og at den mekanisk og elektriske er i orden. Ligger masse videoer på nett som viser hvordan rense.
    Nå har jeg en 2006 modell 1.6D og jeg har et slik rør som på bildet. Er vel flere utgaver av dette røret mener jeg? Ja det er trangt men det går greit å ta det oven i fra. Jeg tok vekk dieselfilter med brakett (ikke koble vekk dieselslangene). Så løsner du skrue/r #70 , 71 og 3. Pass på den rustfrie pakningen #2 og O-ring #5 , disse kan du bruke om igjen. Så må røret med ventilen lirkes ut. Ved å gjøre det slik så slipper du å ta av V-klemmen #6. Jeg så at det å montere en ny slik V-klemme kunne by på utfordringer så valgte å gjøre som beskrevet. Ikke sikkert det er riktig eller enklest men det funket for meg. Jeg brukte ca 3 timer inkl rensing av ventil.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Men fölger egr kjöleren med eller sitter den for seg sjöl?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at det er noe anderledes på en 2011 mod ..:(.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ok, så du har kjøler. Da er det annerledes. Da bør du nok dele røret ved ventilen ja. https://www.youtube.com/watch?v=5ZGvN1FyXA0

    Edit: en video til hvor det brukes en V-klemme md skrue. Kanskje noe Volvo leverer. Da blir alt så mye lettere
    https://www.youtube.com/watch?v=ih3Z_biZFmQ
    Sist endret av Bromm; 29/07/19 kl 15:35

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Ingen av de er lik den eg har .. står en 1.6 Drive, 2011. Motorkode D4162T ..
    SÃ¥nn ser min ut
    https://www.eurodel.no/egr-ventil-pierburg-7-02209-11-0?find=38435&gclid=EAIaIQobChMI9bPApbja4wIVRLUYCh0 YkAwLEAQYBSABEgKKZvD_BwE
    Sist endret av Soundstig; 29/07/19 kl 16:28

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ok, så du har i tillegg en slik 2-ventilert motor. Nei da kan jeg ikke hjelpe deg noe videre da jeg ikke kjenner til de men prinsippet er likt selv om delene er litt ulike.
    Om du søker på Ford Focus, Partner eller Berlingo, Mazda 3 eller Mini så har de samma motorene.
    Trodde forresten at de motorene kom i 2012 jeg?, men mulig jeg husket feil.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Da har eg fått bekreftet av Volvo verksted at på min motor D4162T er d ikke skifte intervall på partikkelfilter... sitter å lurer litt på om egr bare er skrudd fast i kjøleren? Da er d jo en enkel sak
    Sist endret av Soundstig; 30/07/19 kl 19:52

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at det kun er to torx, så löfter en opp hele ventil å kjöler? Resten står igjen

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Da høres jo det enkelt ut. Får håpe den lar seg rense like lett som det tidligere typene da. Lykke til.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard Sprukket slange höyreside vedsiden av turbo

    Nytt problem.. hört på en veselyd når eg gir gasspådrag... å små grisete i motor av svart gugge... Fant ut i dag at det er en sprukket slange, ikke de små korte på selve turbinen, men vedsiden av å den går fra et svart plastdelar/rör å ned under mot fronten ... satte på noe mcgyvertape, å det kom seg. Men hur får en bytta denne, lett oppe i motor, men nede mot front vet eg ikke...å Hva heter denne ? Er d vanlig at denne sprikker? Er kunn ved gasspådrag men merka godt at det blåste ut der, når eg sto på tomgang å

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Trolig et slange til eller fra intercooleren. For å komme til nede, om det er en av de nedre, tar du bare av fangeren. En slik slang koster ikke all verden originalt vil jeg anta. Du må bytte denne slangen så lokaliser hvilken slang det er og ta et bilde så hjelper de deg hos ev Volvoforhandler vil jeg tro.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Er det skadelig å kjøre med inntil eg får en ny.. ser ut til st d er intercooler slangen ja..

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ikke direkte skadelig men anbefaler deg å bytte den så fort som mulig. Om den revner helt har du bort i mot en ubrukelig bil frem til slangen blir byttet.

Lignende tråder

  1. XC 70 feilkoder
    By Jan- erik in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 21/12/18, 22:29
  2. S60 Feilkoder
    By kim_ove_ in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 08/06/18, 13:11
  3. Feilkoder s80
    By Alfs80 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 39
    Siste post: 21/12/15, 22:50
  4. Svar: 6
    Siste post: 06/01/13, 13:25
  5. ECM feilkoder
    By Nordbo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 26/07/11, 21:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •