Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Senk V70 2010

  1. #1
    Registrerte brukere noxz sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2017
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    2235
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard Senk V70 2010

    Hei,

    Hva har dere brukt til å senke deres V70?

    Har sett på blandt annet denne og denne. Men ingen av dem er med tuv, men dog prisen er grei og innenfor mitt budsjett.

  2. #2
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    En har jo litt diverse til disse bilene. Selv gikk jeg for 40/40 H&R, kjent leverandør av fjører som også er Tüv så det er muligheter for å få det inn i vognkort, noe som var viktig for min del. Fåes kjøpt hos Vparts vet jeg.

    Husk at R-Design er noe senket fra fabrikk om du har det, hos meg hadde jeg bare standard fjører, så ble jo en del forskjell. Bedre å kjøre ble den også, mer ”kontakt” med vegen syntes jeg, om det er en måte å si det på..

  3. #3
    Registrerte brukere noxz sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2017
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    2235
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    En har jo litt diverse til disse bilene. Selv gikk jeg for 40/40 H&R, kjent leverandør av fjører som også er Tüv så det er muligheter for å få det inn i vognkort, noe som var viktig for min del. Fåes kjøpt hos Vparts vet jeg.

    Husk at R-Design er noe senket fra fabrikk om du har det, hos meg hadde jeg bare standard fjører, så ble jo en del forskjell. Bedre å kjøre ble den også, mer ”kontakt” med vegen syntes jeg, om det er en måte å si det på..
    Byttet du dempertoppene og det? Bilen min har gått 300 000 så jeg vurderer å bytte dempene samtidig da dem starter å bli gamle, også sette på nye dempertopper og sånnt slik att jeg har ett komplett nytt dempertårn uten å ta deler fra det gamle liksom. Vurderer det settet på vparts

  4. #4
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av noxz Vis post
    Byttet du dempertoppene og det? Bilen min har gått 300 000 så jeg vurderer å bytte dempene samtidig da dem starter å bli gamle, også sette på nye dempertopper og sånnt slik att jeg har ett komplett nytt dempertårn uten å ta deler fra det gamle liksom. Vurderer det settet på vparts
    Så lenge dempere ikke er dårlige ser jeg ikke noen vits i å bytte disse egentlig. Da ville jeg nok byttet rundt hele vegen i så fall

    Toppdelen på demperne er jo slitedeler det også, så lurt å bytte det også i samme slengen ofte, men ingen nødvendighet egentlig så lenge ting er helt og pent. Klart, veldig lettvint å kjøpe alt nytt, så du kan ”bygge” deg nytt fjærbein, kun ta ut gammelt og sette inn nytt. Sikkert helt klart det beste også sånn sett om du ønsker å ta kostnaden. Gummien fjæra ligger an på mot fjærbeinslager, selve lageret samt innfesting til demper i toppen koster rundt 1000 lappen hos Volvo samlet per side med litt rabatt, så absolutt ikke så ille det.

Lignende tråder

  1. senk av v70
    By T90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 28/07/14, 13:46
  2. 45 senk 240
    By ThomasSkulstadKorsvold in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 18/08/11, 00:39
  3. 45 senk
    By Hassel in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 12/08/11, 11:07
  4. Senk av 240
    By Volvo 240 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 58
    Siste post: 07/04/10, 22:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •