Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Høyre Bakbrems henger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2017
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard Høyre Bakbrems henger

    På en 99 modell V70, ganske mye piping og lyd fra bremsen. Felgen blir kokvarm og det tikker ganske mye etter en tur. Da jeg skulle ta ut klossene for å rengjøre og smøre rundt kalipperstempler så ser jeg at klipsen som sitter på klossene har knekt. Kan denne være årsaken? Jeg bytta både kalippere og skiver/klosser for 2 år siden så dette er litt irriterendes. Uansett, jeg smurte opp alt inni der og satt tilbake klosser uten klips. Det funka like dårlig etterpå.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Klipset skal ikke ha kjempebetydning for dette.. Uoriginale klosser kanskje? Uoriginale klosser kan medføre hyling. Erfart dette selv. Men det at du får såpass høy temperatur som du beskriver betyr at klossene henger på. Enten ved at de sitter fast i caliper og/eller at stempler i caliper henger. Antar at du har sjekket at ikke bremsebånd til håndbrekk henger på...
    Sist endret av Sagen; 09/07/19 kl 08:00

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2017
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Klossene er uoriginale, husker ikke merket men det var et relativt dyrt sett med bosch bremseskiver. Det har jo funket i 2 år. Når jeg tok av klossene så gikk nav og bremseskål fint rundt uten motstand, dvs ingen feil med brekket.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    OK.. Men om det blir så varmt som du sier, så er det noen som henger på.. Litt temperatur skal det bli, men ikke så mye ved vanlig kjøring. Hadde hyling og "knurring/vibrering" fra bakbrems med klosser og skiver fra bildeler.no - særlig når det var driftsvarmt. Byttet til originale klosser og lyden ble borte. Nå var dette i fjor sommer, og temperaturen lå normalt litt over, dermed mindre kjøling.. Satt tilbake klossene fra bildeler.no da jeg la om til vinterdekk og det fungerte da greit. Skivene var da bittelitt slitt, men det burde ikke ha betydning.. Kjører fortsatt med klossene fra bildeler.no og det har gått bra nå som de er slitt seg til. Forsøkte også med de tynne platene man kan legge mellom stempel og klosser uten at det fungerte nevneverdig på hyling.. Men, om du har kjørt med settet i to år, burde det jo ha gått seg til?!

Lignende tråder

  1. Svar: 3
    Siste post: 03/08/13, 01:05
  2. Høyre Baklykt & Høyre Side blinklys
    By Bernh in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 15/03/11, 16:53
  3. HASTER! Bremseslange fra frambrems, brukes på bakbrems?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 14/05/10, 08:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •