Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Utvikling av switchable Haldex controller for Volvo

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. juni 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Utvikling av switchable Haldex controller for Volvo

    Hei,

    Etter flere år som Saab man har jeg endt opp som eier av en my14 Volvo XC70 D4 og ser meg som resultat av dette nødt til å begynne å frekventere dette forumet.

    Jeg har i en tid forsøkt å finne en 'switchable Haldex controller' til bilen ettersom jeg ønsker å kunne regulere kraftfordelingen selv under bruk. Syntes XC70'n fungerer greit på vei til det meste men savner mer kraft på bakhjulene av og til. Til andre bilmerker finnes det mange løsninger men har så langt ikke klart å finne noe til Volvo. Har vært i kontakt med en del programmerere som utvikler løsninger til blandt annet VW og Audi. Tilbakemeldingene jeg får er at de har sett på Volvo men at de mangler informasjon for å kunne lage en løsning. Har vært i kontakt med BSR som bekrefter at de sitter på den informasjonen som trengs men de er ikke villige til å inngå noe samarbeide med andre selskaper og de har heller ingen planer om å lage en Haldex controller.

    Så, med bakgrunn til all den kunnskapen jeg vet finnes for Saab etter mange år på Saab forumet så tenker jeg at det garantert er noen som sitter på informasjonen som trengs i denne forbindelse. Informasjonen jeg etterspør er kort oppsummert
    CAN
    IDer for noen få sensorer og hva slags informasjon som meldingene knyttet til IDene inneholder samt hvordan
    CAN
    summerer meldingene knyttet til IDene og hvordan disse verifiseres med checksum. Hvis noen har kunnskapen som trengs og er interessert i å bidra til å utvikle en switchable Haldex controller for bruk på familiebiler i skog og mark samt blodtrimmede gatebiler så er det bare å sende meg en melding så skal jeg sette rette vedkommende i kontakt med nevnte programerer.

    Her er noen eksempler Haldex controllere som IKKE leveres til Volvo:


  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Venter i spenning og sitter klar med lommeboka for bestilling! Har lett i årevis selv uten å finne noe.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. juni 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Ingen som kan bidra her? Vil tro at enhver som har kjennskap til mapping av motor sitter på den informasjonen som er nødvendig for å lage noe som fungerer.

Lignende tråder

  1. Er Haldex 4 bedre en haldex 5, som kom i 2013??
    By hobby610 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 17/06/16, 13:31
  2. Boost Controller V70 2.5 Turbo
    By Hugo in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 02/06/16, 16:10
  3. Boost controller spm
    By Anders Dybvadsskog in forum Motor og gir
    Svar: 57
    Siste post: 23/04/13, 09:57
  4. Svar: 5
    Siste post: 21/03/13, 18:41
  5. Turbosmart boost controller, kjøpe?
    By Testdriver in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 06/05/12, 11:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •