Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hjullagerlyd/Difflyd V70

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    1950
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Exclamation Hjullagerlyd/Difflyd V70

    Hei

    I juni 18 byttet jeg hjullager bak på v70, da det var typisk hjullagerlyd...Men mekaniker mente lyden var den samme etter lagerene bak blei bytta. Lagrene er SKF
    Og vi konkluderte med at det var diffen som var gåen...(var full grå metallisk olje) så den blei bytta i påsken i 2019, etter mye frem og tilbake med hvilken diff og div.

    Nå som den er byttet, med orginal volvo diffolje og Haldexolje og byttet haldex filter, skal alt være tilsynelatende greit,men det virker ikke sånn..Trodde kanskje det var dekk støy, har bytta
    til sommerdekk og den samme summingen ligger og lurer rundt bak i bilens område fortsatt..

    Min tankegang er som følgene:

    1: Hjullagerene er gåen, etter 1 år, eller på vei.
    2iffen som er en recondition fra England,ikke er helt sammelagt ok inni diffen, på mål og allignment etc...Men det er ett firma som driver med dette til dagen, og etc, så vil tro at jobben er godt gjort..Har 1 års garanti.

    Hjelp, skal snart på bilferie til Sverige og er det noen som har noen formeninger om dette, eller kan eller vil ha lyst å hjelpe meg litt, så er all hjelp hjertelig velkommen


    Fredrik

    *Beklager hvis det blir mye rot med dette temaet, men er tildels godt frustrert no....
    Sist endret av FreddieAwD; 16/06/19 kl 11:05
    08 V70III D5 AwD 235hk/490NM

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    1950
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Ingen ?
    08 V70III D5 AwD 235hk/490NM

  3. #3
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Begge hjullagrene er vel ganske usannsynlig, så jeg setter pengene på diff'en eller mellomakslingens støttelager.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2016
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    De hjullagrene der krever helt nøyaktig installasjon og moment, brukte du Vida som instruksjon? Eller evt. SKF sin? De er vel Gen 2D disse hjullagrene og krever rett utstyr

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •